تسمه تایم بخش مهمی از خودروی شماست، حتی اگر بسیاری از شما هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته باشید مستر یدکی به شما کمک میکند در این زمینه متخصص شوید.

تسمه تایم یک تسمه لاستیکی تقویت شده با دندانه در یک طرف است. این قطعه میل لنگ و میل بادامک موتور را به هم متصل می کند و از باز و بسته شدن کامل سوپاپ ها با پیستون ها اطمینان می دهد. به زبان ساده، تسمه تایم  این خودرو که از حیاتی ترین لوازم کوییک است، تضمین می کند که همه چیز با هم کار می کند و هیچ یک از قطعات مهم موتور به یکدیگر برخورد نمی کند. تسمه تایم نیاز به تعویض دارد و پاره شدن ناگهانی آن ممکن است آسیب جدی به خودروی کوییک شما بزند.

تقریباً بین 100000 تا 160000 کیلومتر برای تعویض تسمه تایم خودروی شما زمان مناسبی است اما بستگی به مدل ماشین هم دارد. اگر خوش شانس باشید می تواند بسیار طولانی تر نیز باشد، اما با چک کردن دفترچه راهنمای خودروی کوییک میتوانید از زمان مناسب تعویض تسمه تایم اطلاع یابید. اگر علائمی مانند صدای بلند ، خاموش شدن خودرو، نشت روغن در نزدیکی تسمه تایم، ساییدگی و پارگی، یا روشن نشدن خودرو را مشاهده کردید ممکن است تسمه تایم شما نیاز به تعویض داشته باشد.

انواع تسمه تایم کوییک

تسمه تایم از نظر جنس، مدل و طراحی می‌ تواند به دسته های گوناگونی تقسیم شود

بسته به کاربرد و محیط مورد نظر، آرایش های مختلفی از دندانه های تسمه تایم وجود دارد.

همانطور که قبلاً ذکر شد، اولین آرایش، آرایش ذوزنقه ای است، در حالی که پروفیل های دندانی منحنی توسط تسمه های تایم مدرن تر استفاده می شود.

تسمه های ذوزنقه ای کوییک

برای انتقال نیرو، دندان های ذوزنقه ای بسیار موثر هستند. با این حال، زمانی که سطح گشتاور و سرعت بالا باشد، دندان‌ های این شکل صاف تمایل دارند به سرعت فرسوده شوند. دندان‌ های ذوزنقه‌ ای علی‌ رغم نقص‌ هایشان رایج هستند و برای انتقال دقیق و تسمه‌ های تعیین موقعیت خطی، معمولاً انتخاب اولیه هستند.

تسمه های منحنی کوییک

تسمه های تایم دندانه دار منحنی شکل دندانه ای صاف تر و گردتر دارند. این نوع تسمه ها خطر از دست دادن کشش را کاهش می دهند و غلظت بالای نیرویی را که دندان های ذوزنقه ای تجربه می کنند را کاهش می دهند. تسمه‌ های تایم منحنی با وجود پیشرفت‌ های بزرگی که نسبت به طراحی‌ های دیگر دندان‌ها ارائه می‌ کنند، دارای معایبی هستند. دندان های تسمه منحنی مستعد بازی بیشتر بین شیار های قرقره ها و دندانه های تسمه هستند. این سختی به عنوان عکس العمل نامیده می شود و منجر به موقعیت یابی دقیق تسمه تایم می شود و عملکرد تسمه تایم به طور بالقوه کاهش می یابد.

تسمه های منحنی اصلاح شده کوییک

این نوع تسمه ها به دنبال ترکیب نقاط قوت دارای پروفیل دندان منحنی و ذوزنقه ای هستند. تسمه‌ های منحنی اصلاح‌ شده دارای عمق دندان کم‌ تر و کناره‌ های شیب‌ دار هستند. در نتیجه، آنها قادرند نیرو هایی با سرعت و گشتاور بالا تر را به طور موثر منتقل کنند، بدون اینکه دوام را قربانی کنند. این نوع تسمه ها اغلب کاربرد های صنعتی انتخابی اولیه هستند .

برند های مختلف تسمه تایم کوییک

  • برند سایپا یدک : کمپانی سایپا با تاسیس سایپا‌‍‍‌‌ یدک در تلاش برای تولید و طراحی و عرضه بهترین لوازم یدکی برای خودرو های خود بوده است و با استقرار کارشناسان خبره در نمایندگی ها و ... خدمات پس از فروش مطلوبی به مشتریان خود ارائه میکند.
  • فانتوم : محل تاسیس برند فانتوم در کشور تایلند می‌ باشد  و این شرکت در طراحی و تولید تسمه های صنعتی عملکرد فوق‌ العاده قدرتمندی از خود در جهان به نمایش گذاشته است. برند فانتوم در تولید تسمه های با کیفیت جایگاه خود را در این حوزه پیدا کرده و اکنون جزو یکی از پرفروش‌ ترین برند های موجود در بازار می‌ باشد.
  • برند کنتیننتال: این برند قدمتی حدود ۱۵۰ سال در زمینه طراحی و تولید قطعات یدکی خودرو در آلمان دارد و به بزرگترین تولید کننده قطعات خودروی آلمان تبدیل شده است. ایمنی و استحکام محصولات تولید‌ شده در این شرکت زبان زد خاص و عام است . 

قیمت تسمه تایم مناسب کوییک

تسمه تایم مناسب خودروی کوییک براساس برند و متریال مصرفی میتواند رنج قیمت متفاوتی داشته باشد و این رنج از ۳۰۰,۰۰۰ تا ۸۰۰,۰۰۰ تومان متفاوت است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت به سایت مستریدکی مراجعه کرده و قیمت برند های مختلف تسمه تایم را باهم مقایسه کنید یا با تماس با کارشناسان ما از قیمت این محصول اطلاع یابید.

خرید تسمه تایم کوییک از سایت مستریدکی

اگر برای خرید تسمه تایم برای خودروی کوییک خود اطلاعات کافی ندارید می‌ توانید با تماس با مشاورین مستر یدکی از مشاوره رایگان ما استفاده کنید و یا با مراجعه به سایت محصولات مختلف را باهم بررسی کنید تا مناسب ترین محصول را انتخاب و خریداری کنید تا درب منزل تحویل بگیرید.

واتساپ