فیلتر کابین پراید

فیلتر کابین پراید یکی از اجزای سیستم تهویه خودرو (HVAC) است. وظیفه این فیلتر تصفیه کردن هوای ورودی به کابین از طریق دریچه‌های موجود بر روی داشبورد است. با خرید یک فیلتر مناسب می‌توان تمام ذرات آلاینده، گرد و غبار، ذرات حساسیت‌زا و آلرژیک را قبل از ورود به کابین مهار کرد و هوایی تمیز و پاکیزه به راننده و سرنشینان خودرو رساند. فیلتر کابین نیز مانند فیلتر هوا موتور از اقلام ضروری در خودروهای جدید است و نمی‌توان از استفاده آن چشم‌پوشی کرد. ضرورت استفاده از این فیلتر در شهر‌های آلوده مانند کلان‌شهرها بیشتر به چشم می‌آید. فروش فیلتر کابین پراید با نام‌های دیگری مانند A/C فیلتر یا فیلتر کولر (تهویه) نیز صورت می‌گیرد. علت اصلی استنشاق بوی نامطبوع در کابین هنگام استفاده از کولر یا بخاری آلوده یا اتمام عمر مفید فیلتر کابین است. فیلتر کابین پراید معمولاً به شکل مکعب مستطیل است.

زمان تعویض فیلتر کابین پراید

زمان تعویض فیلتر کابین به محیطی که خودرو در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، وابسته است. بدین صورت که در شرایط آب و هوایی معتدل و پاک کافی است هر 19 تا 24 هزار کیلومتر (به طور سالانه) آن را تعویض نمود. اما در صورتی که در شهر‌هایی با هوای آلوده و ترافیک بالا مانند تهران و کلان‌شهر‌ها یا در شهر‌هایی که گرد و غبار بیشتری وجود دارد، زمان تعویض فیلتر کابین پراید هر 5 تا 6 هزار کیلومتر (هر 6 ماه) است. در صورتی که این فیلتر به موقع تعویض نگردد علاوه بر انتقال دود و گرد و غبار به داخل کابین، بوی نامطبوعی نیز در کابین به مشام می‌رسد و راننده و سرنشینان خودرو را آزرده‌خاطر می‌کند. همچنین شنیدن صدای سوت غیرعادی از مجرای ورودی هوای کابین نیز نشانه اتمام عمر مفید فیلتر کابین است.

خرید فیلتر کابین پراید

انواع فیلتر کابین پراید

می‌توان فیلتر کابین پراید را بر اساس جنسی که از آن استفاده شده است به انواع مختلفی تقسیم نمود:

  • فیلتر کابین زغال سنگ:

در این فیلتر از یک لایه نمد در یک فریم استخوانی (مقاوم در برابر شکستگی) با چین متراکم و یکدست استفاده شده است. عملکرد این فیلتر به قدری خوب است که بیشتر از 90 درصد گرد و خاک و دود را تصفیه و فیلتر می‌کند.

  • فیلتر کابین کربن اکتیو:

در این فیلتر از پوشش الیاف از جنس نانو با ماندگاری و دوام بالا استفاده شده است. به همین دلیل هوای مطبوع و تمیزتری به کابین منتقل می‌شود.

  • فیلتر کابین الکترواستاتیک:

در این نوع فیلتر‌ها از ذرات باردار برای جذب آلاینده‌ها استفاده می‌شود. این ذرات باردار در مسیر خود به سمت صفحات جمع‌آوری‌کننده، ذرات آلاینده را نیز باردار کرده و موجب جذب و جمع‌آوری آن‌ها در صفحات مقصد می‌شوند.

برندهای مختلف فیلتر کابین پراید

برای خرید فیلتر کابین پراید می‌توان از میان برندهای خارجی یا برندهای با کیفیت داخلی انتخاب خود را انجام داد. برند‌های خارجی عمدتاً ساخت کشور چین و با نام‌های ناآشنا هستند. در میان برندهای داخلی برند سرکان با سابقه و تجربه بسیار خود، یکه‌تاز بازار است. این مجموعه تولیدی برای اکثر خودروهای داخلی و خارجی فیلتر کابین مناسب و باکیفیت تولید می‌نماید.

لیست قیمت فیلتر کابین پراید

شما می‌توانید به دو صورت حضوری یا خرید اینترنتی فیلتر کابین پراید نیاز خود را برآورده نمایید. همان ‌طور که در قسمت قبل اشاره شد بهترین و باکیفیت‌ترین برند داخلی فیلتر کابین پراید، سرکان است. فیلتر کابین سرکان مدل SF 1438 مناسب برای انواع مدل‌های پراید نظیر 151، 141، 132، 131 و 111 در سایت فروشگاه مستر یدکی با قیمت مصوب 56000 تومان عرضه می‌شود.

فیلتر کابین سرکان مناسب پراید

خرید اینترنتی فیلتر کابین پراید در فروشگاه مستر یدکی

شما مشتریان عزیز می‌توانید با استفاده از وب ‌سایت مستر یدکی فیلتر کابین پراید موردنظر خود را به صورت اینترنتی خریداری نمایید. مستر یدکی اصالت کالا را تضمین می‌کند و ضمانت 7 روزه بازگشت کالا دارد. همچنین در فروشگاه مستر یدکی سفارش شما با مناسب‌ترین قیمت و ارسال رایگان با پست پیشتاز به دست شما می‌رسد. در تمام مراحل خرید می‌توانید از پشتیبانی رایگان مستر یدکی استفاده نمایید. همچنین می‌توانید مبلغ سفارش خود را با استفاده از درگاه اینترنتی بانک‌ سامان مستر یدکی یا در محل پس از دریافت کالا پرداخت کنید.

فروشگاه اینترنتی مستر یدکی، زیر مجموعه شرکت پارسیان آراز کار ارائه‌دهنده بهترین قطعات یدکی از جمله فیلتر کابین پراید قیمت مناسب و ارسال سریع به شما مشتریان گرامی است. پس مطالعه دقیق مشخصات محصول و مقایسه آن با دیگر محصولات می‌توانید سفارش خود را به صورت تلفنی و یا آنلاین ثبت نمایید.

واتساپ