لنت ترمز هیوندای i 30

لنت هیوندای I30

لنت هیوندای I30یکی از قطعات حیاتی و مهم در سیستم ترمز خودرو محسوب می‌ شود که با فشردن پدال ترمز شروع به کار می‌ کند. این قطعه بیش از هر یک از اجزای دیگر این سیستم در معرض اصطکاک و حرارت زیاد قرار می‌ گیرد و سبب کاهش و از بین رفتن شتاب خودرو می‌ شود. در واقع لنت ترمز با ایجاد نیروی اصطکاک لازم، انرژی جنبشی خودرو را به حرارت تبدیل کرده و باعث سکون خودرو می‌ گردد.

انواع لنت هیوندای I30

لنت هیوندای I30 از ترکیبات متنوعی ساخته می‌ شود و و مقاوم بودن اتصال مواد تشکیل دهنده آن به صفحه فلزی پشتی، سبب می‌ شود تا اصطکاک به میزان حداکثر خود برسد. به طور کلی انواع لنت هیوندای I30 عبارتند از:

لنت ترمز ارگانیک

لنت‌ های ترمز ارگانیک یا معمولی از مواد غیرآزبسیتی از جمله شیشه، لاستیک، رزین و کولار ساخته می‌ شوند و دمای بالا سبب چسبیدن بیشتر این مواد به یکدیگر می‌ شود. این نوع لنت‌ ها معمولا به دلیل نرم‌ تر بودن در مقایسه با انواع دیگر آن، سر و صدای کمی تولید می‌ نمایند اما در مقابل نیز سریع‌ تر ساییده می‌ شوند و تولید گرد و غبار می‌ کنند. فروش لنت هیوندای I30از نوع ارگانیک و آلی معمولا برای رانندگی در شرایط عادی و معمولی بدون ترمزگیری‌ های شدید بیشتر است.

لنت ترمز فلزی و نیمه فلزی

لنت‌ های فلزی و نیمه فلزی برخلاف تصور عموم مردم از تراشه‌ های فلزی مانند آهن، مس، برنج، فولاد و گرافیت به همراه رزین ساخته می‌ شوند. این نوع لنت به دلیل ارزان بودن، دوام مناسب وعملکرد مناسب در انتقال و دفع گرمای ناشی از اصطکاک با سطح روتور فروش بالایی را به خود اختصاص داده است؛ با این حال استفاده از این لنت‌ ها به دلیل سنگینی و تاثیر منفی که بر روی سوخت خودرو دارند و همینطور خوردگی بیشتر روتور، برای هر منطقه‌ ای توصیه نمی‌ شود. این نوع لنت‌ ها به دلیل برخورداری از تراشه‌ های فلزی در حرارت بالا بهتر عمل می‌کنند؛ به همین دلیل استفاده از آن‌ها برای مناطقی با آب و هوای گرم و خشک مناسب‌ تر است.

لنت ترمز سرامیکی

لنت‌ های سرامیکی از ترکیب الیاف سرامیک، الیاف مس و مواد چسباننده ساخته می‌ شوند و مقاومت بالایی در برابر سایش از خود نشان می‌ دهند. عملکرد این نوع لنت در مقایسه با انواع دیگر آن، بهتر است و حتی در زمان‌ هایی که ترمزگیری شدید و مکرر باشد، به خوبی توانایی پراکنده کردن حرارت را دارد. لنت‌ های سرامیکی به دلیل سبک وزن بودن، طول عمر بالا و عدم چسبیدن غبار ناشی از سایش به چرخ، نظر افراد بسیاری را به خود جلب نموده است.

برندهای مختلف برای لنت هیوندای I30

لنت هیوندای I30 در برندهای بسیار زیادی در بازار وجود دارد که هر یک کیفیت و ویژگی‌ های مخصوص به خود را دارند. در میان این برندهای مختلف لنت هیوندای I30 موجود در بازار می‌ توان به برندهای پارس لنت، ام بی کوریا، کوارت، آسیمکو، آفورتیس، سگال، های کیو، گلد، فریکسا، الیگ، های تک و ان اچ سی و بسیاری از برندهای دیگر اشاره کرد. با توجه به اهمیت این قطعه در سیستم ترمز خودرو و ارتباط مستقیم آن با ایمنی سرنشینان، لازم است جهت تهیه این قطعه به سراغ برندهای معتبر بروید. 

قیمت لنت هیوندای I30

قیمت به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده در خرید محسوب می‌ شود. همانطور که می‌ دانید لنت ترمز هیوندای I30 انواع مختلفی دارد که هر یک به دلیل داشتن خواص و ویژگی‌ های مخصوص به خود، قیمت خاصی را نیز به خود اختصاص داده‌ اند. به عنوان مثال لنت‌ های فلزی و نیمه فلزی به عنوان ارزان‌ ترین لنت‌ های ترمز شناخته می‌ شوند اما در این میان لنت‌ های آلی نیز قیمت چندان بالایی ندارند. لنت‌ های سرامیکی به دلیل خواصی از جمله عدم ساییدگی زود هنگام، طول عمر بالا و... قیمت بیشتری دارد. از دیگر عواملی که می‌ تواند قیمت لنت هیوندای I30 را تحت تاثیر قرار دهد، نوع برند و میزان کیفیت محصول است که با تهیه از فروشگاه معتبر مستر یدکی همچین دغدغه‌ ای نخواهید داشت.

خرید اینترنتی لنت هیوندای I30در فروشگاه مستر یدکی

همانطور که می‌ دانید لنت هیوندای I30 نقش بسیار مهمی در حفظ امنیت خودرو و سرنشینان آن ایفا می‌کند. این موصوع سبب می‌ شود تا برای تهیه این قطعه نیاز به حساسیت بیشتری احساس شود. با توجه به اینکه امروزه در بازار لوازم یدکی خودرو وجود قطعات تقلبی بسیار زیاد شده و یافتن لنت ترمز اصلی و باکیفیت به راحتی امکان پذیر نیست، خرید اینترنتی لنت هیوندای I30 از فروشگاه مستر یدکی می‌ تواند بهترین گزینه پیش روی شما باشد. شما می‌ توانید با تهیه لنت ترمز از این سایت، از گارانتی اصالت و کیفیت کالا بهره مند شده و بدون اتلاف وقت و هزینه اضافی، بهترین‌ ها را در اختیار داشته باشید. در صورتی که جهت انتخاب لنت به راهنمایی و مشاوره نیاز داشتید از طریق پشتیبانی با ما در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین تجربه از خرید اینترنتی را برای خود رقم بزنید.

واتساپ