لنت ترمز کیا کادنزا

لنت کیا کادنزا

لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمز دیسکی خودرو است که نقش مهمی را در عملکرد ترمز و توقف خودرو و همینطور ایمنی سرنشینان خودرو ایفا می‌ کند. لنت ترمز کیا کادنزا با استفاده از اصطکاک، انرژی جنبشی خودرو را به انرژی گرمایی تبدیل می‌ کند و سبب ایست آن می‌ گردد. در هنگام خرید لنت کیا کادنزا لازم است به نوع برند، مدل آن و میزان کیفیت توجه داشته باشید. همچنین با انتخاب درست فروشگاه برای خرید، می‌ توانید با تهیه کالای اصل و غیرتقلبی تجربه خوبی را برای خود رقم بزنید.

انواع لنت کیا کادنزا

لنت کیا کادنزا در سه مدل مختلف تولید می‌ شود که باید با توجه به شماره شاسی خودرو، لنت مناسب خود را بیابید. اگر بخواهیم این محصول را بر اساس جنس و مواد اولیه برای ساخت دسته بندی کنیم می‌ توانیم بگوییم که انواع لنت کیا کادنزا عبارتند از:

لنت ترمز سرامیکی

لنت سرامیکی عملکرد نرمی دارد و تقریبا بدون صدا کار می‌ کند. این نوع لنت ترمز در مقایسه با لنت ارگانیک از طول عمر و دوام بیشتری بهره می‌ برد و مقاومت بالاتری در مقابل حرارت و گرد و غبار از خود نشان می‌ دهد و حتی در دمای بالا نیز عملکرد مناسبی دارد. بنابراین می‌ توان گفت که برای رانندگی در شرایط مختلف گزینه مناسبی به شمار می‌ رود.

لنت ترمز ارگانیک

این نوع لنت کیا کادنزا از ترکیباتی همچون فیبر، فایبرگلاس یا شیشه، ترکیبات کربن و لاستیک تهیه می‌ شود که به کمک رزین به یکدیگر چسبانده می‌ شوند. لنت ارگانیک سایش متوسطی دارد و گرمای کمی تولید می‌ کند. بنابراین سبب نرم کار کردن خودرو و عدم تولید صدای بلند در هنگام ترمز گرفتن می‌ شود. با این حال لنت ترمز ارگانیک طول عمر کوتاهی دارد و مدام باید تعویض گردد. از سوی دیگر عملکرد این نوع لنت نیز در دماهای متوسط مناسب است اما در دماهای خیلی گرم یا خیلی سرد و همینطور در زمان‌ هایی که با شدت ترمز می‌ گیرید و گرمای زیادی تولید می‌ شود، کارایی آن کاهش می‌ یابد.

لنت ترمز نیمه فلزی

در حد 30 تا 65 درصد از ساختار این نوع لنت را فلزاتی همچون مس، آهن و فولاد تشکیل می‌ دهند و به همین خاطر نام نیمه فلزی را بر آن نهاده‌ اند. لنت‌ های نیمه فلزی چندمنظوره بوده و با توجه به نوع کاربردی که دارد می‌ تواند بهترین باشد. این لنت‌ ها کمی سفت و پر صدا هستند اما در برخی شرایط عملکرد بهتری دارند.

برند های مختلف برای لنت کیا کادنزا

شرکت‌ های متعددی در ساخت و تولید لنت ترمز کیا کادنزا فعالیت دارند اما اینکه کدام برند کیفیت خوبی را ارائه می‌ دهد، اهمیت بسیاری دارد. در حال حاضر شرکت HYUNDAI Genuine Parts به عنوان شرکت اصلی سازنده خودروی کیا در کره جنوبی، لنت اصلی این خودرو را ارائه می‌ دهد که کیفیت بسیار بالایی را از آن شاهد هستیم. علاوه بر آن شرکت دیگری نیز در همین کشور با برند Hi-Q به تولید این محصول مشغول است. از دیگر برندهای مختلف لنت کیا کادنزا که در بازار موجود هستند نیز می‌ توان برندهای کوریا تک، های تک، پارس، رالدک، ام بی کوریا، اکو گلد، فریکسا، الیک، سگال و آفورتیک را نام برد.

قیمت لنت کیا کادنزا

قیمت یکی از بخش‌ های مهم در خرید است که با توجه به فاکتور ها و عوامل مختلفی تعیین می‌ شود. به طور مثال برند و شرکت سازنده لنت ترمز یکی از مهم‌ ترین این عوامل است. هر چه برند معروف‌ تر، کالای تولید شده باکیفیت‌ تر و در نتیجه قیمت نیز بالاتر خواهد بود. البته همیشه قیمت بالا نشان از کیفیت خوب ندارد و این موضوع علاوه بر شرکت سازنده به فروشگاهی که از آن تهیه می‌ کنید نیز بستگی دارد.

به طور کلی قیمت لنت کیا کادنزا از عواملی همچون جنس، نوع لنت، میزان کیفیت ساخت، داخلی یا خارجی بودن آن و همینطور فروشگاه عرضه کننده تاثیر می‌ پذیرد. به عنوان مثال هر چه مواد اولیه به کار رفته در لنت مرغوب‌ تر بوده و درصد خلوص بیشتری داشته باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

خرید اینترنتی لنت کیا کادنزا در فروشگاه مستر یدکی

با توجه به تنوع بالایی که در فروش لنت کیا کادنزا به چشم می‌ خورد، متاسفانه برخی افراد سودجو نیز محصولات تقلبی را به فروش می‌ رسانند. از آنجاکه گاها مدل‌ های کپی به گونه‌ ای طراحی می‌ شوند که از لحاظ ظاهری تفاوتی با مدل اصلی ندارند، توصیه ما به شما این است که برای خرید لنت ترمز حتما از طریق فروشگاه‌ های معتبر اقدام کنید.

برای خرید این محصول باید ابتدا نوع لنت مورد نیاز خود را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر اهل مسافرت رفتن هستید، لنت فلزی می‌ تواند انتخاب مناسب‌ تری برای شما باشد و اگر تنها در شهر رانندگی می‌ کنید، لنت کیا کادنزا سرامیکی برای شما مناسب است. سپس با خرید اینترنتی لنت ترمز کیا کادنزا از فروشگاه مستر یدکی علاوه بر گارانتی و ضمانت اصالت و سلامت کالا، از خریدی مقرون به صرفه بهره‌ مند شوید. همچنین اگر نیاز به راهنمایی دارید، می‌ توانید با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

واتساپ