لنت ترمز کیا پیکانتو

لنت ترمز پیکانتو

لنت ترمز پیکانتو یکی از مهم‌ ترین و حیاتی‌ ترین قطعات در سیستم ترمز خودرو است و طول عمر آن برحسب کارکرد خودرو مشخص می‌ شود. وظیفه لنت ترمز گرفتن انرژی جنبشی چرخ در حال حرکت و تبدیل آن به انرژی گرمایی است. سپس با پخش کردن این انرژی حرارتی در فضا، از سرعت خودرو کاسته شده یا می‌ ایستد.

با توجه به اینکه کیفیت و کارایی مناسب لنت ترمز ارتباط مستقیمی با رانندگی ایمن و حفظ جان سرنشینان دارد، لازم است که آن را از برندها و فروشگاه‌ های معتبر تهیه کنید. از مهم‌ ترین نکاتی که در هنگام خرید لنت ترمز پیکانتو باید مورد توجه قرار دهید این است که لنت ترمز استاندارد باید ضریب اصطکاکی بالا و پایداری داشته باشد و تحت تاثیر حرارت، خاصی خود را از دست ندهد. علاوه بر این مقاومت آن در برابر سائیدگی نیز بسیار مهم است تا از ایجاد خراش بر روی کاسه ترمز جلوگیری شود.

انواع لنت ترمز پیکانتو

لنت ترمز پیکانتو در چهار نوع مختلف به تولید می‌ رسد. این نمونه‌ ها علاوه بر جنس مواد سازنده، از لحاظ طول عمر و دوام نیز با یکدیگر تفاوت دارند. به طور کلی انواع لنت ترمز پیکانتو عبارتند از:

لنت ترمز ارگانیک

در ساختار این نوع لنت ترمز هیچ گونه فلزی یافت نمی‌ شود و به اصطلاح حالت ارگانیک دارند. لنت ارگانیک در دماهای پایین عملکرد خوبی دارد اما دمای بالا می‌ تواند در عملکرد آن اختلال ایجاد کند. این اختلال با ایجاد بوی بد لنت ظاهر می‌ شود که در شرایط سخت رانندگی و ترمزهای شدید شاهد آن خواهید بود.این لنت ترمز طول عمر کمی دارد اما با این حال فروش لنت ترمز پیکانتو معمولی و ارگانیک به دلیل قیمت پایین‌ تری که دارد، کمی بیشتر از سایر انواع لنت ترمز خواهد بود.

لنت ترمز کم فلز

همانطور که از نام این نوع از لنت ترمز پیکانتو مشخص است، در ساختار آن از مقدار کم و ناچیزی فلز استفاده شده است. از ویژگی‌ های این نوع لنت ترمز می‌ توان به طول عمر بیشتر و به همان نسبت تولید صدای بیشتر آن نسبت به لنت ارگانیک اشاره کرد.

لنت ترمز نیمه فلزی

درصد فلز به کار رفته در این نوع لنت ترمز نسبت به دو نوع قبلی بیشتر است. به همین دلیل طول عمر بیشتری نسبت به آن‌ ها دارد و زمان تعویض آن طولانی تر است. عملکرد این نوع لنت ترمز از لحاظ ایجاد صدا و میزان سایش در حد متوسط است اما با این حال به دلیل مقاومت بالایی که در برابر حرارت و دما از خود نشان می‌ دهد، طرفداران بسیاری دارد.

لنت ترمز سرامیکی

هیچ یکی از لنت‌ های ترمز از لحاظ کیفیت و طول عمر به پای لنت ترمز پیکانتو سرامیکی نمی‌ رسند. این نوع از لنت ترمز در شرایط مختلف آب و هوایی عملکرد خوبی از خود نشان می‌ دهد و در هنگام استفاده سر و صدایی ایجاد نمی‌ کند. امروزه در ساخت این نوع لنت ترمز از مواد و ترکیبات مختلفی استفاده می‌ شود تا علاوه بر کاهش هزینه ساخت آن، کیفیت بالاتری را نیز ارائه دهد.

برندهای مختلف برای لنت ترمز پیکانتو

شرکت های مختلفی دست به تولید لنت ترمز پیکانتو زده‌ اند و با برند های مختلفی آن‌ ها را روانه بازار کرده‌ اند. با این حال برخی از برند ها عملکرد بهتری در ساخت این قطعه داشته‌ اند. از میان برندهای مختلف لنت ترمز پیکانتو برند اصلی آن (جنیون پارت) که توسط شرکت سازنده خودرو، یعنی کیا موتورز تولید می‌ شود، بالاترین کیفیت را دارد. البته برند های دیگری نیز در بازار وجود دارند که برخی از آن‌ ها کیفیت مناسبی دارند. از جمله این برند ها می‌توان به MB، کوارت، سگال، آسیمکو و های کیو اشاره کرد.

قیمت لنت ترمز پیکانتو

وجود تفاوت در جنس و کیفیت لنت ترمز پیکانتو سبب شده تا قیمت‌ های مختلفی از آن در بازار وجود داشته باشد. لنت‌ های ارگانیک به نسبت کارایی و عملکردشان، ارزان‌ ترین مدل از لنت ترمز هستند و در مقابل، لنت ترمز سرامیکی بالاترین قیمت را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این عوامل و فاکتور های دیگری نیز وجود دارند که قیمت لنت ترمز پیکانتو را تحت تاثیر قرار می‌ دهند. از جمله این عوامل می‌ توان به ارزش برند شرکت سازنده و خارجی یا داخلی بودن آن اشاره کرد.

خرید اینترنتی لنت ترمز پیکانتو در فروشگاه مستر یدکی

برای خرید لنت ترمز خودروی کیا پیکانتو لازم است به برخی نکات توجه کنید تا لنت متناسب با نیاز خود را تهیه کنید. به عنوان مثال اگر بیشتر در مناطق شلوغ و پر ترافیک رانندگی می‌ کنید یا رانندگی پرخطر را ترجیح می‌ دهید، استفاده شما از لنت ترمز بیشتر است. به همین دلیل لنت ترمز سرامیکی برای شما مناسب است اما اگر رفت و آمد شما با خودرو در مناطق خلوت و بزرگراه‌ ها بیشتر است لنت‌ های ارگانیک نیز می‌ توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.

جهت خرید اینترنتی لنت ترمز پیکانتو از فروشگاه مستر یدکی می‌ توانید مدل‌ های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و بر اساس نیاز و شرایط خودرویتان نسبت به تهیه آن اقدام کنید. ما در مجموعه مستر یدکی با سابقه چندین ساله در عرضه لوازم و قطعات یدکی خودرو و با به کار گیری کارشناسان مجرب و متخصص، قطعاتی با کیفیت ساخت بالا را برای شما گلچین می‌ کنیم و تمام محصولات را با گارانتی اصالت و سلامت کالا در اختیار شما قرار می دهیم تا تجربه خوبی از خرید را برایتان رقم بزنیم.

واتساپ