فیلتر هوا هیوندای i30

فیلتر هوا هیوندای i30 از جمله اجزای بسیار مهم و حیاتی خودرو است که وظیفه تصفیه هوای وارد شده به سیستم تهویه خودروی شما را بر عهده دارد. این فیلتر ها به طور کلی در کاهش ورود ذرات معلق، گرد و غبار، آلودگی‌ ها و حتی بو های نا خوشایند به داخل فضای داخلی ماشین شما مؤثر هستند.

هیوندای i30 یک خودروی کومپکت است که به وسیله  شرکت هیوندای موتور کشور کره ساخته و روانه بازار خودروی جهان شده است. این خودرو در دسته خودرو های هاچ‌ بک (Hatchback) قرار می‌ گیرد و با امکانات مدرن، طراحی زیبا و شیک، کارایی خوب و همینطور جلوه بصری جذاب خود طرفداران زیادی دارد. البته که مدل‌ های مختلف i30 ممکن است از لحاظ مشخصات و ویژگی‌ ها متفاوت باشند.

برخی از ویژگی‌ های معمول این خودرو شامل موتور های متنوع با توان‌ های مختلف، امکانات ایمنی، مانند (ESP) سیستم کنترل پایداری الکترونیک، (ABS) سیستم ترمز ضد قفل، تجهیزات داخلی، کیسه‌ های هوا و... است. همینطور این خودرو در زمینه تکنولوژی، همچنین از سیستم‌ های اطلاعات و سرگرمی مدرن، نمایشگر لمسی، اتصال بلوتوث و دیگر ویژگی‌ های جذاب برخوردار است.

در ادامه این مقاله نگاهی به ویژگی‌ ها و برند‌ های مختلف فیلتر هوا هیوندای i30 خواهیم انداخت.

برند های مختلف برای فیلتر هوا هیوندای i30

فیلتر هوا هیوندای i30 توسط دو برند ایرانی، فیلتر سرکان و بهران فیلتر، برند چینی جنیون پارت (Genuine Parts) و برند کره‌ ای OE max تولید و روانه بازار لوازم جانبی خودرو شده است.

برند Genuine Parts

این برند در عرصه تولید و فروش قطعات و لوازم جانبی و یدکی خودرو از جمله شرکت‌ های موفق، صاحب نام و فعال در بازار های جهانی به حساب می‌ آید. این کمپانی چینی، قطعات و لوازم جانبی خودرویی محصولات هیوندا و کیا موتورز را با کد فنی مختص شرکت به مشتریان عرضه می‌ کند.

از شاخصه‌ های منحصر به فرد فیلتر هوا هیوندای i30 جینون پارت می‌ توان به تضمین سلامت فیزیکی محصول، دارا بودن کد فنی کارخانه‌ ای، اصالت کالا، بسته‌ بندی ایمن، و همینطور دریافت خدمات پس از فروش قطعه مورد نظر اشاره کرد.

برند فیلتر سرکان و بهران فیلتر

برند فیلتر بهران فیلتر و سرکان در بازار قطعات و لوازم جانبی خودرو به عنوان یکی از تولید کنندگان نام آشنا در بازار قطعات خودروی ایران شناخته می‌ شود.

این دو برند ایرانی معمولاً فیلتر های هوا، روغن، سوخت و سایر فیلتر های مورد نیاز ماشین، از جمله فیلتر هوا هیوندای i30 را تولید می‌ کنند.

برند سرکان و بهران فیلتر در بسیاری از بازار ها به عنوان یک گزینه به صرفه و معقول به منظور تعویض فیلتر های اتوموبیل شناخته می‌ شود. آنها برای مصارف متنوعی از خودرو ها، از جمله خودرو های هیوندای i30 ، فیلتر های هوا با کیفیتی ارائه می‌ کنند.

برند OE max

این برند محصول کشور کره‌ جنوبی نیز از جمله برند های مشهور و پر مصرف در عرصه تولید و فروش قطعات و لوازم جانبی و یدکی خودرو، به خصوص فیلتر هوا هیوندای i30 به شمار می‌ آید.

اهمیت فیلتر هوا هیوندای i30

همانطور که بالاتر نیز در متن به آن اشاره شد، فیلتر هوا هیوندای i30، از اجزای اساسی در سیستم تهویه اتوموبیل است که در ادامه به اختصار، به اهمیت فیلتر هوا در هیوندای i30 اشاره می‌ کنیم:

تصفیه هوا

تصفیه هوای وارد شده به داخل سیستم تهویه، وظیفه اصلی فیلتر هوا هیوندای i30 است. این فیلتر گرد و غبار، ذرات معلق، حشرات و سایر ذرات مضر را که به همراه هوا به داخل خودرو وارد می‌ شوند، تصفیه می‌ کند.

حفاظت از سیستم تهویه

حضور فیلتر هوا در سیستم تهویه هیوندای i30 منجر به این می‌ شود که گرد و غبار و ذرات معلق به اجزای داخلی سیستم تهویه نفوذ نکنند. این امر باعث کاهش خرابی‌ ها و هزینه‌ های تعمیراتی مرتبط با تهویه و افزایش عمر مفید سیستم می‌ شود.

کاهش بو های نا خوشایند

فیلتر هوا به تصفیه هوا از بو های نا خوشایند نیز کمک شایانی می‌ کند. حذف حشرات و ذرات مضر از هوا، باعث کاهش بو های نا خوشایند در داخل اتوموبیل می‌ شود.

بهبود کارایی موتور

تهویه مناسب و تصفیه هوا باعث بهبود کارایی موتور نیز می‌ شود. هوای تمیز و خنک که از طریق فیلتر هوا هیوندای i30 وارد موتور می‌ شود، باعث کاهش آلودگی، افزایش قدرت موتور و بهبود سوخت‌رسانی خودرو می‌ شود.

حفاظت از سلامت سرنشینان

سلامت سرنشینان داخل اتوموبیل، با فیلتر کردن هوای وارد شده به داخل خودرو، تضمین می‌ شود. با وجود فیلتر هوا هیوندای i30، آلرژن‌ ها و باکتری‌ ها و همینطور ذرات معلق از ورود به فضای داخلی منع می‌ شوند!

بنابراین، تعویض به موقع و منظم فیلتر هوا هیوندای i30 از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تا عملکرد بهینه سیستم تهویه حفظ شود و راحتی و سلامت سرنشینان تضمین گردد.

مشکلات فیلتر هوا هیوندای i30 غیر اصلی

تقلبی بودن و عدم اصالت کالا در فیلتر هوا هیوندای i30 می‌ تواند منجر به تصفیه نکردن هوا ورودی به موتور شود که این امر آسیب‌ های بسیار جدی به موتور ماشین وارد می‌ کند. جدای از این، استفاده از فیلتر هوای نا مرغوب سبب جمع شدن ذرات در موتور خودرو، بروز مسدود شدن کانال ورودی هوا موتور، مشکل در شتاب گیری، امکان جمع شدن فیلتر هوا و تنفس خودرو می‌ گردد.

قیمت فیلتر هوا هیوندای i30

خرید قطعات و لوازم جانبی خودرو، همواره از جمله مسائل اساسی صاحبان خودرو بوده است.

عوامل متعددی نظیر جنس و برند فیلتر هوا، مواد تشکیل دهنده‌ ی آن، نوع خودروی سواری شما و ارزش برند تولید کننده در تعیین قیمت فیلتر هوا هیوندای i30 تاثیر گذار هستند.

مقاومت فیلتر هوا و ویژگی‌ های فنی آن ممکن است با گذر زمان تغییر کند، بنابراین توصیه می‌ شود که فیلتر های هوا را به صورت منظم تعویض کنید. این کار کمک شایانی به عملکرد موتور اتوموبیل و افزایش عمر مفید خودرو می‌ کند.

خرید اینترنتی فیلتر هوا هیوندای i30 در فروشگاه مستر یدکی

برای خرید فیلتر هوا هیوندای i30 توصیه می‌ شود که از قطعات اصلی یا قطعاتی که با توصیه تولید کننده سازگاری دارند، استفاده کنید. استفاده از کالای اصل، این اطمینان را برای شما به ارمغان می‌ آورد که فیلتر هوا با استاندارد های مورد نیاز و مشخصات خودرو شما سازگار است.

برای خرید فیلتر هوا هیوندای i30 با بهترین قیمت موجود در بازار و با کیفیت، به فروشگاه اینترنتی مستر یدکی مراجعه کنید. این سایت اطلاعات بسیار سودمندی از قطعات یدکی و جانبی خودرو در اختیار شما قرار داده است.

واتساپ