تسمه دینام اچ سی کراس

تسمه دینام اچ سی کراس

تسمه دینام اچ سی کراس، دینام اچ سی کراس را تنظیم و پشتیبانی می‌ کند. دینام یکی از مهم‌ ترین قطعات در مونتاژ اتوموبیل است. دانستن نحوه عملکرد تسمه دینام خودرو  و نشانه‌ های شل بودن آن به شما در نگهداری و افزایش عمر خودروی اچ سی کراس شما کمک شایانی می‌ کند.

دانگ ‌فِنگ اچ۳۰ کراس، محصول شرکت دانگ‌ فِنگ، یک هاچ‌ بک کامپکت چینی است که در نمایشگاه خودرو پکن در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد. این خودرو در ایران در فروردین ماه ۱۳۹۵ توسط ایران خودرو مونتاژ و روانه بازار خودرو شد.

ماشینی که برروی یک پلتفرم قدیمی از محصولات پژو/سیتروئن توسعه یافته بود و بعد از اعمال تغییراتی به وسیله طرف‌ های چینی و ایرانی، توانست از خیابان‌ های کشورمان سر درآورد.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تسمه دینام اچ سی کراس و علائمی که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد، حتما ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

برند های مختلف تسمه دینام اچ سی کراس

تسمه دینام اچ سی کراس توسط برند تایلندی فانتوم (Fantom) تولید و روانه بازار لوازم یدکی خودرو شده است که از جمله پر کاربرد ترین و پر مصرف‌ ترین برند های این محصول است. این برند در عرصه تولید و فروش قطعات خودرو و لوازم یدکی نه تنها در بازار ایران، بلکه از جمله شرکت‌ های فعال و موفق در بازار های جهانی نیز به حساب می‌ آید که در محصولات آن می‌ توانید تضمین کیفیت فیزیکی محصول، اصالت کالا و همینطور دریافت خدمات پس از فروش را مشاهده کنید.

تسمه دینام اچ سی کراس چه کاری در خودرو انجام می‌ دهد؟

تسمه دینام اچ سی کراس از عملکرد دینام اتوموبیل شما پشتیبانی می‌ کند و به خودروی شما نسبت به تنظیم ولتاژ خود کمک می‌ کند تا با تنظیم خود، فرآیند های خود را بهینه کند. تسمه دینام این کار را با ایجاد یک جریان الکتریکی به انجام می‌ رساند که مستقیماً به موتور خودرو شما وارد شده و به آن اجازه می‌ دهد که در هر نوع محیطی فعالیت داشته باشد.

تسمه دینام اچ سی کراس همینطور می‌ تواند به طور فعال باتری خودرو شما را شارژ کند و به شما این اطمینان را می دهد که خودرو اچ سی کراس‌ تان می‌ تواند حتی در شرایط سخت جاده به طور موثر به فعالیت خود ادامه دهد.

دلیل خرابی تسمه دینام اچ سی کراس چیست ؟

شایع‌ ترین دلیل خرابی تسمه دینام  اچ سی کراس این است که با افزایش سن تسمه دینام ضعیف می‌ شود. از آنجا که تسمه به طور معمول از جنس لاستیک ساخته شده است، در طول سال‌ ها استفاده ترک خورده و به مرور از بین می‌ رود. اگر تسمه تایم اچ سی کراس تعویض نشود، در نهایت به قدری تضعیف می‌ شود که شروع به ساییدگی کرده و به مرور زمان پاره می‌ شود.

از دیگر دلایل پارگی تسمه دینام اچ سی کراس می‌ توان به آسیب ناشی از ضربه اشاره کرد. اگر محافظ خاکی موتور از بین رفته یا شکسته باشد، سنگ‌ ریزه‌ ها و همینطور زباله‌ های موجود در خیابان به راحتی می‌ توانند وارد محفظه موتور شوند و در صورت پیشامد این امر، ممکن است خودروی شما حتی برای شروع کار انرژی نداشته باشد.

اگر چه به منظور جلوگیری از پارگی تسمه دینام در اثر ضربه کار بسیاری از دست شما بر نمی‌ آید. ضروری است بررسی کنید که تسمه شما در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد. هر چند وقت یکبار، یک بررسی سریع باعث می‌ شود که تسمه دینام اچ سی کراس به علت شرایطش به نقطه‌ ای که دچار پارگی شود، نرسد.

علائم خرابی تسمه دینام اچ سی کراس

شما در صورت مشاهده چندین علائم می‌ توانید نسبت به خرابی تسمه دینام خود شک کنید و لازم است که به سرعت نسبت به چک کردن آن اقدام کنید.

صدای غیر عادی

بلند شدن صدای جیر جیر بلند، به خصوص هنگامی که با تغییر دور، تغییر می کنند، از علائم خرابی و مشکل تسمه تایم اچ سی کراس است. از آنجایی که تسمه تحت کشش دائمی است، کشیده می‌ شود،  اگر تسمه از حداکثر تنظیم کشنده عبور کند، تسمه تایم روی قرقره‌ ها شل شده و تقریباً به طور قطع صدای جیغ بلندی را هنگام دور زدن ماشین خواهید شنید که نشان‌ دهنده این است که تسمه در حالی که به اطراف فشار می‌ آورد، روی قرقره می‌ لغزد.

صدای دیگری که باید به آن توجه کرد، صدای گیر کردن تکه‌ های فرسوده تسمه دینام اچ سی کراس در برخورد با موتور است. این صدا نشان‌ دهنده آن است که تسمه به آن چسبیده است و باید ماشین را خاموش کرده و آن را فوراً بررسی کنید.

ترک خوردگی تسمه دینام

تسمه دینام اچ سی کراس عمدتاً از جنس لاستیک ساخته شده است. بخش لاستیکی تسمه با بالا رفتن سن خشک شده و ترک می‌ خورد؛ که ممکن است طی این امر، شروع به ریزش کند. ترک‌ ها ممکن است نشان‌ دهنده آن باشند که تسمه در هر لحظه ممکن است پاره شود و از بین برود یا به دلیل استفاده مداوم و یا گرما نیاز به تعویض فوری داشته باشد. 

گرم شدن بیش از حد موتور

گرمای بیش از اندازه ممکن است زمانی رخ دهد که تسمه دینام اچ سی کراس به علل مختلفی پاره شود. این گرما به این علت است که فن موتور به هر دلیلی کار نمی‌ کند. مورد دیگر زمانی است که خرابی تسمه دینام مانع به حرکت درآوردن واتر پمپ گردد و در چنین وضعیتی موتور بیش از حد گرم می‌ شود؛ علت این امر نیز این است که مایع خنک کننده به اطراف موتور وارد نمی‌ شود؛ که موجب ایجاد گرمای بیش از اندازه در موتور می‌ شود.

قیمت تسمه دینام اچ سی کراس

خرید لوازم یدکی خودرو و قطعات همیشه از جمله مسائل اساسی صاحبان خودرو بوده است.

عوامل بسیاری از جمله نوع اتومبیل سواری شما، جنس و برند تسمه دینام و مواد تشکیل دهنده‌ ی آن و همینطور ارزش برند تولید کننده در تعیین قیمت تسمه دینام اچ سی کراس تاثیر گذار هستند.

خرید اینترنتی تسمه دینام اچ سی کراس در فروشگاه مستر یدکی

برای خرید تسمه دینام اچ سی کراس توصیه می‌ شود که از قطعات اصلی یا قطعاتی که با توصیه تولید کننده سازگاری دارند، استفاده کنید. استفاده از کالای اورجینال، برای شما این اطمینان را به ارمغان خواهد آورد که تسمه دینام با مشخصات و استاندارد های مورد نیاز خودرو سازگار است.

برای خرید تسمه دینام اچ سی کراس با بهترین قیمت و باکیفیت موجود در بازار، به فروشگاه اینترنتی مستر یدکی مراجعه کنید. این سایت اطلاعات بسیار سودمندی از خودرو و قطعات یدکی و جانبی آن در دسترس همگی قرار داده است.

واتساپ