تسمه دینام پژو پارس

خرید تسمه دینام پژو پارس

در اولین قدم، برای این‌که بدانید تسمه دینام چیست و در کجای ماشین قرار دارد، کافی‌ست درب موتور ماشین‌تان را بالا بزنید؛ حالا شما با مجموعه‌ای از قطعات به هم پیوسته یا مجزا روبه‌رو هستید. درست در قسمت جلویی موتور، تعدادی و یا یک تسمه که همان تسمه دینام پژو پارس است، قابل رویت است. تسمه دینام یکی از مهم‌ترین قطعات موتوری است که قدرت دورانی موتور خودرو را به قسمت‌های دینام، واتر پمپ، سیستم تهویه مطبوع و پمپ فرمان هیدرولیک، می‌رساند. این قطعه یکی از قطعات حساسی‌ست که باید به‌طور مرتب مورد بررسی قرار بگیرد تا از آسیب‌های احتمالی بعدی جلوگیری شود. ما در ادامه این مطلب به نکات دیگری از در خصوص خرید محصولی با کیفیت می‌پردازیم، با مستریدکی همراه باشید.

مهم‌ترین نکات خرید تسمه پژو پارس

با توجه به اهمیت بسیار زیاد تسمه دینام و وابستگی بخش عمده‌ای از سیستم‌های ماشین به آن، پس باید در خصوص نگهداری، شرایط تعویض و راهنمای خرید آن بیشتر اطلاعات داشته باشید. با استارت ماشین و روشن شدن آن، تسمه دینام فعالیت خود را آغاز می‌کند (این را بدانید که اگر این قطعه نباشد سیستم برق رسانی ناقص است و با استارت زدن ماشین روشن نمی‌شود) و هرچیزی که به آن متصل شده باشد را به حرکت می‌اندازد. تسمه دینام به فعالیت دینام و تبدیل نیرو حرکتی موتور به نیرو الکتریکی کمک می‌کند، که در نهایت این نیرو به باتری انتقال پیدا کرده و سبب شارژ شدن می‌شود. به مرور زمان، این قطعه دچار فرسودگی شده و به اصطلاح، مصرف می‌شود. اگر به موقع برای تعویض آن اقدام نشود، برای شما دردسرهای زیادی را ایجاد می‌کند. پس بهتر است نشانه‌های فرسودگی آن را با یکدیگر مرور کنیم:

  • وجود نشان پارگی، خورده شدگی، سائیدگی و خشک شدگی در کل طول تسمه
  • پیدا کردن خاصیت کشسانی در تسمه
  • چرب شدن تسمه
  • شنیده شدن صدایی شبیه به جیر جیر از بخش موتور
  • نداشتن کنترل مناسب بر فرمان
  • عدم کارکرد صحیح کولر و تهویه مطبوع

برای تعویض تسمه دینام خودرو ، زمان بسیار دقیقی را نمی‌‌توان در نظر گرفت. این زمان با توجه شاخص‌های متفاوت، متغییر است. پس بهتر آن‌که شما این قطعه را به‌طور منظم مورد بررسی قرار دهید. با مشاهده هر کدام از این مشکلات ذکر شده، خیلی سریع برای تعویض تسمه خودروی پژو پارس اقدام کنید.

محدوده قیمت تسمه دینام پژو پارس

حدود قیمت تسمه دینام خودرو پژو پارس بین پارس معمولی و tu5 با توجه به کیفیت و برند آن‌ها متفاوت است. قیمت تسمه دینام برای پارس معمولی (XU7) بین 100 الی 180 هزار تومان و برای TU5 بین 70 الی 150 هزار تومان است. تفاوت قیمت این دو مدل موتور پژو پارس به خاطر اندازه‌های هر یک است و طبیعتا برا موتور XU7 قدی بلندتر نسبت به موتور مدل TU5 دارد.

بهترین مارک‌های تسمه دینام پژو پارس

آگاهی از بهترین مارک‌های موجود تسمه دینام پژو پارس به ما کمک می‌کند تا بین کالا‌های غیراصل و بی‌کیفیت بازار، دچار سردرگمی نشویم. بهترین برندهای آن به این شرح است: دانگیل، پاور گریپ (گتس)، کنتیننتال، اوبتی بلت و فانتوم. با توجه به کیفیت مارک خریداری شده، اطمینان شما برای سازوکار بدون مشکل خودروتان، افزایش می‌یابد.

قیمت تسمه دینام پژو پارس

نمایندگی فروش تسمه دینام پژو پارس

برای خرید این محصول، شما می‌توانید به مراکز معتبر و نمایندگی‌های مجازی که در شهر شما فعالیت دارند، مراجعه کنید. در این‌صورت، شما فرصت دارید تا کالا موردنظرتان را حضوری بررسی کنید، از مشاوره فروشندگان بهره‌مند شوید و در نهایت برای خرید اقدام کنید. برای خرید حضوری، شما باید زمان زیادی از روزتان را برای مراجعه به بازار و خرید صرف کنید و حتی ممکن است جستجوها بی‌نتیجه بماند و دست خالی برگردید. یا حتی ممکن است شما گرفتار خرده فروش‌هایی شوید که کالای تقلبی را در سبد خریدتان قرار می‌دهند. پیشنهاد نسل جدید در این خصوص خرید آنلاین است. همانطور که در خانه یا محل کارتان نشسته‌اید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر اینترنتی، کالا موردنظرتان را خریداری کنید. در حال حاضر تعداد زیادی از فروشگاه‌ اینترنتی در زمینه فروش قطعات خودرو در حال فعالیت هستند که دسترسی شما را به همه چیز آسان‌تر کرده‌اند. شما به راحت‌ترین شکل ممکن می‌توانید محصول مورد نیازتان را سفارش دهید. یکی از این فروشگاه‌های معتبر، مستر یدکی است. تیم ما در تلاش است تا کالای مورد نیاز شما را با بهترین کیفیت و رعایت استانداردهای لازم، به دست مشتریان برساند. با مراجعه به سایت و جستجوی محصول، می‌توانید به اطلاعات کاملی دسترسی پیدا کنید. هر زمان که به سوالی برخورد کردید، می‌توانید از تیم پشتیانی فروش ما کمک‌های لازم را دریافت کنید.

واتساپ