تیغه برف پاک کن تیبا

تیغه برف پاک کن یکی از مهم‌ترین قطعاتی است که در خودرو وجود دارد. دلیل این اهمیت هم ارتباط مستقیم آن با دید راننده است. در شرایط جوی نامساعد تیغه‌های برف پاک کن باید به‌خوبی کار کنند تا راننده بتواند جلوی خود را ببیند. اگر راننده دید مناسبی نداشته باشد، ممکن است اتفاقات و حوادث ناخوشایندی رخ دهد. تیغه برف پاک کن وظیفه‌ی مهمی را برای دادن دید مناسب به راننده دارد. در هوای بارانی و برفی و به‌طورکلی زمانی که شرایط جوی مناسب نیست، وجود برف پاک کن باعث می‌شود تا جلوی دید شما گرفته نشود و به‌راحتی بتوانید به مسیر خود ادامه دهید. معمولاً خودروهایی که هاچبک هستند یا شیشه عقب کوچکی دارند، مثل تیبا ۲ و ۲۰۶ یک تیغه برف پاک کن هم برای شیشه عقب خود دارند تا راننده دید خوبی از فضای پشت ماشین داشته باشد. در این مقاله‌ی بلاگ مستر یدکی قرار است که شما را بیشتر با جزئیات و نکات خرید تیغه برف پاک کن تیبا آشنا کنیم و انواع آن را توضیح دهیم. تا آخر این مطلب با ما همراه باشید خصوصاً اگر خودروی تیبا دارید تا انواع تیغه برف پاک کن تیبا را بیشتر بشناسید.

انواع تیغه برف پاک کن تیبا

تیغه برف پاک کن تیبا در مدل‌های گوناگونی تولید می‌شود و در تمامی آن‌ها در بازار موجود هستند. انواع تیغه‌های برف پاک کن تیبا عبارتند از:

تیغه برف پاک کن فلزی تیبا

تیغه برف پاک کن فلزی تیبا، همان چیزی است که سازندگان خودرو روی آن نصب کردند و ساده‌ترین و معمولی‌ترین شکل تیغه برف پاک کن است که کاربرد زیادی هم دارد. در کنار تیغه فلزی آن، روکشی از جنس پلاستیک فشرده وجود دارد که بتواند شیشه‌ها را تمیز کند. اما به دلیل اینکه کیفیت ساخت بالایی ندارد، معمولاً بعد از مدتی همراه با صدا و ایجاد خط‌وخش روی شیشه این کار را انجام می‌دهد. مقاومت این نوع تیغه‌ها هم خیلی نیست و اگر زیاد در معرض آفتاب باشد، پلاستیک آن صدمه می‌بیند و شیشه را به‌خوبی نمی‌تواند پاک کند و روی آن خط می‌اندازد. اگر این تیغه برف پاک کن را روی خودروی خود نصب کردید، ماشین خود را زیاد در مقابل نور آفتاب قرار ندهید وگرنه باید تیغه برف پاک کن خود را زودتر از موعد تعویض کنید. البته قیمت این نوع از تیغه‌ها در مقایسه با سایر مدل‌ها کمتر است و از این لحاظ ممکن است انتخاب خوبی به نظر آید.

تیغه برف پاک کن ژله‌ای تیبا

تیغه برف پاک کن ژله‌ای تیبا نسبت به مدل فلزی پیشرفته‌تر است و بدنه‌ای نرم از جنس پلاستیک سیلیکونی دارد. این تیغه‌های برف پاک کن بسیار انعطاف‌پذیر هستند و بدون اینکه خط و خشی روی شیشه بیندازند یا صدایی تولید کنند، شیشه را تمیز می‌کنند. به این تیغه‌های برف پاک کن، تیغه‌های برف پاک کن تخت یا فلت هم می‌گویند. چون مواد استفاده شده در ساخت این تیغه برف پاک کن از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند، طول عمر و مقاومت بالایی دارند و با نور آفتاب هم به‌راحتی آسیب نمی‌بینند؛ بنابراین اگر خودروی خود را بیرون از خانه پارک می‌کنید یا ساعات زیادی در طول روز را در زیر نور آفتاب هستید، بهتر است این مدل را جایگزین نوع فلزی کنید.

تیغه برف پاک کن هیبریدی تیبا

تیغه برف پاک کن برف گیردار که به تیغه برف پاک کن هیبریدی هم معروف است، نوع دیگری از تیغه‌های برف پاک کن محسوب می‌شود که در برف کارایی بیشتری نسبت به دو مدل فلزی و ژله‌ای دارد. این برف پاک کن با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و به‌روز ساخته می‌شود و بسیار سفت و محکم هستند. اگر در مناطق کوهستانی و سردسیر زندگی می‌کنید که شرایط جوی همیشه به شکلی است که شاهد برف و یخ‌بندان هستید، تیغه برف پاک کن هیبریدی بهترین انتخاب می‌تواند باشد و به دلیل قدرت بالایی که دارد، برف‌ویخ زدگی را به‌راحتی ازروی شیشه پاک می‌کند و اجازه نمی‌دهد اختلالی در دید شما ایجاد شود. عمر مفید تیغه برف پاک کن برف گیردار به دلیل کیفیت ساخت خوبی که دارد، بیش از دیگر مدل‌هاست و همین موضوع روی قیمت تیغه برف پاک کن تیبا از نوع هیبریدی هم تأثیر خود را گذاشته است. به‌علاوه در هنگام پاک‌کردن شیشه صدایی تولید نمی‌کند و روی شیشه هم خط و خشی نمی‌اندازد.

مشخصات تیغه برف پاک کن تیبا

تیغه برف پاک کن تیبا هم درست مثل سایر قطعات این خودرو، مشخصاتی را شامل می‌شود. برای انتخاب تیغه برف پاک کن، یکی از مهم‌ترین مشخصاتی که باید به آن توجه کنید، سایز تیغه برف پاک کن است. گفتنی است که در برخی موارد تیغه برف پاک کن ریو را هم می توان در تیبا استفاده کرد.

سایز تیغه برف پاک کن تیبا

حتماً باید قبل از خرید تیغه برف پاک کن تیبا 2 و تیبا از تطابق سایز آن با خودروی خود مطمئن شوید. اگر برف پاک کنی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از شیشه ماشین خود انتخاب کنید، به‌درستی نمی‌تواند شیشه شما را تمیز کند و به همین خاطر دید شما دچار مشکل می‌شود. معمولاً سایز تیغه برف پاک کن خودروها از قبل مشخص است و فروشندگان هم از آن اطلاع دارند، اما چک کردن آن قبل از نصب هم ضرری ندارد.

قیمت تیغه برف پاک کن تیبا

در بازار قیمت تیغه برف پاک کن تیبا متغیر است و قیمت‌های مختلفی برای تیغه‌ها موجود است. از حدود ۸۰ هزار تومان تا حدود ۲۰۰ هزار تومان مبالغی است که برای انواع تیغه‌های برف پاک کن تیبا ۲ و تیبا وجود دارد؛ بنابراین بهتر است قبل از انتخاب تیغه برف پاک کن، کارایی مورد انتظار و مبلغی که می‌خواهید خرج کنید را در نظر بگیرید. با وجود این دو فاکتور راحت‌تر می‌توانید در مورد خرید قطعه‌ی خود تصمیم بگیرید.

خرید اینترنتی تیغه برف پاک کن تیبا از فروشگاه مستر یدکی

فروشگاه اینترنتی مستر یدکی انواع تیغه برف پاک کن تیبا و سایر خودروها را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار داده است تا بدون دغدغه و با خیال راحت خرید اینترنتی خود را انجام دهید. برای خرید تیغه برف پاک کن تیبا فیلتر روغتن تیبا، دیسک و لنت ترمز و در کل لوازم یدکی تیبا و سایر خودروها مهم است که از چه فروشگاهی خرید می‌کنید چرا که باید اجناس باکیفیت باشند و سالم تحویل شما داده شوند و مستر یدکی این شرایط را به‌خوبی رعایت می‌کند.

واتساپ