هر خودرویی از قطعات داخلی متعددی تشکیل‌ شده است که هر کدام از آن‌ها وظایفی را به ‌عهده دارند. بعضی از قطعات خودرو از جمله موتور برای آن ‌که بتوانند وظایف خود را به‌ خوبی انجام دهند به ابزارهای جانبی احتیاج دارند. به ‌طور مثال استفاده از روغن موتور در هر خودرویی لازم و ضروری است. روغن‌کاری و خنک‌کاری قطعات داخلی موتور، روانکاری اجزاء موتور، شستشو و از بین بردن کثیفی‌ها و ... ازجمله وظایف مهم روغن موتور است. برای اینکه غلظت ذرات جمع‌ شده توسط روغن موتور از حدی فراتر نرود، از ابزار مهمی به ‌نام فیلتر روغن استفاده می‌شود. در تمامی خودروها از جمله ساینا، وظیفه اصلی فیلتر روغن ساینا، تصفیه روغن موتور است و هرچقدر روغن تمیزتر باشد، عمر آن بیشتر خواهد بود.

زمان تعویض فیلتر روغن ساینا

روغن موتور و فیلتر روغن ساینا دو عامل موثر در عملکرد مناسب خودرو ساینا و سلامتی آن هستند. برای اطمینان خاطر نسبت به سلامت خودرو و آسیب نرسیدن به آن بهتر است مطابق با دفترچه راهنمای خودرو، در فواصل زمانی مشخص اقدام به تعویض روغن موتور و فیلتر روغن کنید. مطابق با دفترچه راهنمای خودروی ساینا، هر ده هزار کیلومتر یا هر 12 ماه یکبار لازم است تا روغن موتور و فیلتر آن تعویض شوند.

خرید فیلتر روغن ساینا

 نکته مهم در رابطه با زمان تعویض فیلتر روغن ساینا این است که گاهی اوقات شما مجبور هستید در زمان کوتاه‌تری اقدام به تعویض روغن و فیلتر روغن موتور کنید. به‌ طور مثال اگر 50 درصد مدت زمان رانندگی شما در ترافیک سنگین و در هوایی با دمای بیشتر از 32 درجه سانتی‌گراد بوده باشد، لازم است فیلتر روغن و روغن خودروی خود را هر پنج هزار کیلومتر تعویض نمایید.


مشاهده قیمت و خرید فیلتر روغن 206 تیپ 5


برندهای مختلف برای فیلتر روغن ساینا

امروزه شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید فیلتر روغن ساینا می‌کنند. اگر در بازار لوازم خودرو جستجو کنید متوجه خواهید شد که برند های مختلف فیلتر روغن ساینا کدام‌ها هستند. در این قسمت قصد داریم تا شما را با برخی از برندهای مختلف برای فیلتر روغن ساینا آشنا سازیم.

  • فیلتر روغن سایپا یدک

ازجمله برندهای موجود برای فیلتر روغن خودروی ساینا، برند سایپا یدک است. این فیلتر روغن توسط شرکت سایپا یدک با شماره فنی 2-500302 برای خودروی ساینا با تیپ ساینا و ساینا R تولید شده است. این برند را می‌توان از بهترین برندها برای فیلتر روغن خودروی ساینا دانست.

  • فیلتر روغن سی پارت

یکی دیگر از برندهای مناسب برای فیلتر روغن ساینا، برند سی پارت است. این محصول در داخل کشور ساخته شده است.

انواع فیلتر روغن ساینا

  • فیلتر روغن سرکان

سومین برندی که به معرفی آن پرداخته خواهد شد، برند سرکان است. فیلتر روغن سرکان توسط شرکت سرکان ساخته شده و شماره فنی آن 7735 SF  است.

  • فیلتر روغن بهران

 این فیلتر توسط شرکت بهران فیلتر با شماره فنی 1121 GS تولید شده و از آن به عنوان فیلتر روغن ساینا استفاده می‌شود.

قیمت فیلتر روغن ساینا

همان طور که متوجه شدید، فیلترهای روغن برای خودروی ساینا توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند که در قسمت قبل به معرفی آن‌ها پرداخته شد. قیمت فیلتر روغن ساینا تولید شده توسط برندهای فوق با یکدیگر متفاوت بوده و افراد باتوجه به نیاز خود می‌توانند به خرید آن‌ها اقدام کنند.

فیلتر روغن سرکان مناسب ساینا

خرید اینترنتی فیلتر روغن ساینا در فروشگاه مستر یدکی

امروزه فروش فیلتر روغن ساینا و خرید آن به دو شیوه حضوری و اینترنتی امکان‌پذیر است. در حال حاضر به دلیل روی آوردن مردم به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، خرید اینترنتی گسترش زیادی یافته است. اگر قصد خرید فیلتر روغن ساینا را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید محصول موردنظر خود کنید. چنانچه در مورد برندهای موجود سوالی داشتید، می‌توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان این فروشگاه، ابهام خود را برطرف کرده تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

واتساپ