شمع خودرو وسیله‌ای مهم و حیاتی برای خودروهایی است که بر پایه سوخت فسیلی کار می‌کنند. شمع با تولید جرقه، مرحله اول سیکل احتراق ماشین را شکل می‌دهد. شمع ماشین یک وسیله مصرفی است و عمر مفید محدودی دارد، اما اگر در همین بازه شمع مناسبی روی ماشین نصب نشود، مشکلات موتوری عدیده‌ای برای خودرو ایجاد می‌شود.

ماشین زانتیا یک ماشین پرشتاب و قدرتمند است که برای حرکت نیازمند نیروی محرکه بالایی است؛ برای همین نیاز است شمع با ایجاد احتراق کامل و ایجاد انفجار در موتور یک نیروی قوی برای ماشین ایجاد کند. خوشبختانه گزینه‌های زیادی وجود دارند که می‌تواند به‌عنوان شمع زانتیا انتخاب شوند؛ اما انتخاب یک شمع مناسب نیاز به آگاهی و دانش کافی دارد. در این زمینه مستریدکی بر آن آمده است که در ادامه در راستای انتخاب و خرید شمع زانتیا بنویسد که امید است کمک مفیدی به شما عزیزان کند.

انواع شمع مناسب برای خودرو زانتیا

کدام شمع برای خودرو زانتیا مناسب است؟. از آنجایی که گفته شد ماشین زانتیا یک ماشین قدرتمند است که برای حرکت نیازمند نیروی زیاد است، برای همین باید به سراغ شمع سوزنی رفت. شمع سوزنی نوعی از شمع است که الکترود مثبت آن به شکل سوزن بوده و در زمان جرقه‌زنی با دقت خاص جرقه را برای ایجاد احتراق شکل می‌دهد. این نوع از شمع در انواع مختلف دیده می‌شود.  

شمع سوزنی پلاتینیوم برای زانتیا

زمانی که از پلاتینیوم صحبت می‌شود، در واقع جنس الکترود شمع بیان می‌شود که از جنس پلاتینیوم است. پلاتینیوم دارای مقاومت حرارتی بسیار بالایی است و همین باعث می‌شود که ما مطمئن شویم این شمع برای ماشین زانتیا انتخابی مناسب است. شمع زانتیا به دلیل آنکه موتور دارای حجم بالایی است و دور بر دقیقه بالایی دارد، باید در یک دقیقه حدود ده تا ۱۵ بار جرقه بزند که این تعداد جرقه نیازمند یک الکترود است که دمای بالا را تحمل کند. خوشبختانه پلاتینیوم تا دمای ۲۵۰۰ درجه را تحمل می‌کند و همین امر موجب می‌شود، خرید شمع زانتیا مدل سوزنی پلاتینیوم یک گزینه مناسب برای ماشین زانتیا باشد.

شمع سوزنی ایریدیوم

ایریدیوم نیز یک آلیاژ‍ است که در شمع‌های سوزنی به‌کار گرفته می‌شود. این شمع یک خصوصیت مثبت دارد و از وجود آلیاژ ایریدیوم است. ایریدیوم یک آلیاژ است که توان دمایی تا ۴۰۰۰ درجه سانتیگراد را دارد و همین موجب بالارفتن عمر مفید شمع می‌شود؛ اما این تنها دلیل برتری شمع سوزنی ایریدیوم نیست. این شمع در بدنه خود الکترود منفی نیز دارد که از جنس پلاتین است. ترکیب ایریدیوم و پلاتینیم موجب افزایش  دمای جرقه و  دقت آن می‌شود.

انواع شمع زانتیا

شمع پایه کوتاه برای زانتیا

منظور از پایه قسمتی از شمع  است که رزوه‌کاری شده؛ این قسمت بر روی سیلندر بسته می‌شود و بسته به سطح رزوه به دو نوع پایه بلند و کوتاه دسته‌بندی می‌شود. در ماشین‌هایی مانند زانتیا که دور بر دقیقه بالایی دارد و دمای احتراق در موتور بالا می‌رود، نیاز به شمع پایه کوتاه است. شمع پایه کوتاه دمای حاصل از احتراق را زودتر از دست می‌دهد و همین امر موجب می‌شود دمای محیط شمع پایین باشد. شمع پایه کوتاه از لرزش موتور نیز جلوگیری می‌کند.

 شمع دو پلاتین مناسب برای زانتیا

یکی از واژگانی که به‌مراتب در زمان خرید شمع زانتیا می‌شنویم، شمع دو پلاتین است. منظور از شمع دو پلاتین، شمع دو الکترود است. در این شمع که از انواع سوزنی است، جنس الکترود مثبت و منفی با یکدیگر تفاوت دارد. به طور معمول، الکترود مثبت از ایریدیوم یا پلاتینیوم و الکترود منفی از جنس پلاتین یا نیکل ساخته می‌شود. نکته‌ای که باید به آن اشاره شود، سؤالی است که خریداران در زمان خرید شمع زانتیا بارها از کارشناسان مستریدکی پرسیده‌اند و آن شمع تک پلاتین بهتر است یا شمع دو پلاتین؟

خرید شمع زانتیا

در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که شمع دو پلاتین لزوماً بهتر از شمع تک پلاتین نیست و شمع دو پلاتین بیشتر از شمع تک پلاتین ایجاد جرقه نمی‌کند. تنها نکته‌ای که در مورد شمع دو پلاتین وجود دارد، عمر مفید بیشتر شمع دو پلاتین نسبت به تک پلاتین است. تمام جرقه‌ها در شمع تک پلاتین توسط یک الکترود زده می‌شود؛ اما در دو پلاتین جرقه‌ها تک‌به‌تک توسط یک الکترود منفی زده می‌شود. برای همین عمر مفید شمع دو پلاتین بیشتر از نوع تک‌پلاتین است.

انواع برند شمع زانتیا

 یکی از چالش‌های مخاطبان مستریدکی در زمان خرید شمع زانتیا انتخاب بهترین برند است. در حال حاضر مستریدکی با استفاده از نظرات خریداران، متخصصان و تکنسین‌های امور فنی و تأیید کارشناسان خود، توانسته است بهترین برندها را در فروشگاه خود عرضه کند. این برندها عبارت‌اند از:

  • برند چینی تورچ
  • برند روسی بوش
  • برند فرانسوی اکیوم
  • برند اندونزیایی دنسو
  • برند ژاپنی ان‌جی‌کی

قیمت شمع زانتیا

خوشبختانه مستریدکی برخلاف دیگر فروشندگان که قیمت محصولات خود را اعلام نمی‌کنند و ارائه لیست قیمت شمع زانتیا را منوط به تماس با شرکت یا فروشگاه کرده‌اند؛ مستریدکی قیمت شمع ماشین و سایر محصولات موجود در فروشگاه را اعلام می‌کند. این اعلام قیمت به دلیل سیاست‌های شرکت است که قیمت‌ها را مطابق با قیمت شرکت تولیدی اعلام می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه لوازم‌ یدکی زانتیا انواع شمع زانتیا و قیمت هر برند را به طور جداگانه مشاهده کنید.

فروش شمع مناسب برای خودرو زانتیا

اشاره شد که ماشین زانتیا دارای یک موتور قوی است که امکان رانندگی با سرعت و دور بالا موتور را فراهم می سازد. برای چنین ماشینی نیاز است از شمع سوزنی استفاده شود. شمع سوزنی با ایجاد جرقه دقیق و قوی از خام‌سوزی بنزین در ماشین جلوگیری می‌کند.

خرید شمع زانتیا از مستریدکی

عرضه شمع زانتیا و دیگر لوازم خودرو در فروشگاه اینترنتی مستریدکی این امکان را به وجود آورده است تا خریداران بدون هیچ دغدغه‌ای لوازم موردنظر خود را پیدا کنند. شما در زمان خرید لوازم موردنیاز ماشین خود تنها نیستید و همکاران ما در تمام مراحل خرید شما را همراهی می‌کنند. مشاوره آنلاین، چت واتس‌اَپ و تماس تلفنی، کانال‌های ارتباطی با مشاوران مجموعه است.

ما این وعده را می‌دهیم که همراهی ما تنها در زمان خرید نبوده و بعد از خرید نیز خدمات ما ادامه پیدا کند. تسویه در محل برای ساکنان تهران و امکان مرجوعی لوازم‌یدکی طبق شرایط خاص ازجمله خدمات ما برای مشتریان عزیز است. امیدواریم شما نیز مانند دیگر خریداران از مزایای خرید در مستریدکی بهره برده و همواره راضی باشید.

واتساپ