شمع موتور رنو استپ وی همان‌طور که از اسمش پیداست، در قسمت موتور ماشین و روی سر سیلندر، قرار دارد. عملکرد شمع استپ وی به‌گونه‌ای است که باعث ایجاد جرقه داخل سیلندر می‌شود و با این جرقه زدن عمل احتراق سوخت ماشین صورت گرفته و انرژی تولید می‌شود. این انرژی تولید شده با کمک بقیه اجزای ماشین باعث به حرکت در آمدن خودرو می‌شود؛ بنابراین شمع موتور استپ وی نقش بسیار مهمی در عملکرد و به حرکت درآوردن خودرو دارد.

شمع موتور مانند دیگر اجزای ماشین، عمر مفید مخصوص به خود را دارد، که پس از مدت‌زمان معینی، حتما باید دارنده وسیله نقلیه نسبت به خرید شمع خودرو اقدام نماید.  زیرا حتی درست عمل‌نکردن یکی از شمع‌ها باعث می‌شود سوخت درون سیلندر مربوطه به طور کامل نسوزد، در نتیجه خودرو سوخت بیشتری استفاده می‌کند که هزینه‌بر است. به‌علاوه، سایر اجزای موتور به‌خاطر بالارفتن سطح آلاینده صدمه می‌بینند. 

خرید شمع موتور رنو استپ وی

معمولاً نمایندگی‌های فروش شمع موتور رنو استپ وی اطلاعاتی را در مورد انواع مختلف شمع موتور در اختیار شما می‌گذارند. شما با داشتن این اطلاعات می‌توانید بهترین محصول مناسب خودرو خودتان را خریداری کنید. خرید از نمایندگی معتبر باعث می‌شود تا علاوه بر اینکه از کیفیت محصول در هنگام خرید مطمئن هستید، آن محصول را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید، زیرا نمایندگی‌ها به دلیل کم‌شدن واسطه در بازار، محصول را با قیمت موردنظر شرکت تولیدکننده به مشتری ارائه می‌دهند.

اگر به دنبال یک نمایندگی معتبر برای خرید شمع موتور رنو استپ وی هستید، فروشگاه مستر یدکی مرجع معتبری است که کالای موردنظر را با ضمانت مرجوعی در اختیار شما قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید: شیوه رفع برق دزدی وایر شمع در مستر یدکی


انواع شمع رنو ساندرو استپ وی

انواع شمع‌های رنو استپ وی عبارت‌اند از: شمع گرم، شمع سرد، شمع نیکلی، شمع ایریدیومی، شمع پلاتینیومی و شمع‌های چند الکترودی. هرکدام از این شمع‌ها ویژگی خاصی را دارند که در ادامه به طور مفصل به شرح عملکرد شمع‌های پرکاربرد می‌پردازیم:

شمع سرد: این شمع‌ها پایه کوتاهی دارند که این پایه کوتاه بودن باعث می‌شود حرارت را زودتر منتقل کنند و کمتر در معرض حرارت قرار گرفته و برای موتورهایی که دمای بالاتری دارند استفاده می‌شوند.

شمع گرم: این شمع‌ها پایه بلندتری دارند، در نتیجه بیشتر گرما را نگه می‌دارند و برای موتورهایی که دمای کم‌تری دارند، استفاده می‌شوند.

شمع‌های پلاتینیوم: آلیاژ به‌کار رفته در این شمع‌ها از نوع پلاتینیوم است که نسبت به حرارت مقاوم است. از مزایای این نوع شمع عمر بالای آن است.

شمع‌های ایریدیوم: آلیاژ الکترود مثبت این شمع از جنس ایریدیوم و الکترود منفی آن از جنس پلاتین است. این دو آلیاژ در کنار هم بهترین عملکرد را دارند. مقاومت حرارتی ایریدیوم نیز بالاترین مقاومت در بین شمع‌ها است. طول عمر این شمع نسبت به باقی شمع‌ها بیشتر است.

اما باید دقت داشته باشید که طول عمر بیشتر یا عملکرد بهتر نباید دلیل انتخاب شما در نوع شمع باشد، بلکه باید شمعی را انتخاب کنید که مناسب دما و عملکرد نوع موتور خودرو شماست.


خرید و مشاهده  قیمت شمع 206


علائم تعویض شمع موتور استپ وی

برای اینکه عملکرد خودرو دچار اختلال نشود، باید در کیلومتر ۴۰ هزار، شمع موتور استپ وی را تعویض کنید.  برخی از متخصصان می‌گویند بهتر است بعد از هر ۲۰ هزار کیلومتر، شمع موتور از نظر سالم یا معیوب بودن، مورد بررسی قرار گیرد، زیرا اگر شمع فرسوده شود خودرو موقع استارت زدن روشن نمی‌شود یا نامنظم کار می‌کند.

این بررسی باعث می‌شود در صورت نیاز آن را تعویض کنید، چون ممکن است به دلایلی شمع موتور قبل از طول عمر مفید خود آسیب ببیند. از علائمی که نشان می‌دهد شمع نیاز به تعویض دارد عبارت است از:

  • روشن شدن چراغ چک
  • بیشتر شدن مصرف سوخت خودرو
  • لرزش موتور خودرو
  • خوب جرقه نزدن در هنگام استارت

قیمت شمع رنو استپ وی

قیمت لوازم‌یدکی در بازار با عواملی مثل تورم و قیمت ارز تغییر می‌کند. اما در حال حاضر حدود قیمت شمع رنو استپ وی از 140 هزار تومان تا 400  بسته به نوع آن متفاوت است.

خرید شمع موتور رنو استپ وی در فروشگاه مستریدکی

فروشگاه مستر یدکی اطلاعات مربوط به انواع شمع موتور استپ وی را به‌صورت تخصصی در اختیار شما می‌گذارد. شما در این فروشگاه اینترنتی می‌توانید اطلاعات لازم در مورد محصول را همراه با ضمانت و گرانتی محصول مشاهده کنید و کالای موردنیاز خود را انتخاب نمایید و با قیمتی مناسب، خرید خود را انجام دهید. فروشگاه اینترنتی مستریدکی برای آسودگی مشتری‌های محترم خود نوع پرداخت، عودت کالا و شرایط ارسال را به انتخاب شما گذاشته است.

واتساپ