فیلتر روغن مگان

روغن موتور نقش مهمی را در سیستم احتراق خودرو ایفا می‌ کند و فیلتر روغن مگان با صاف کردن این روغن عملکرد موتور خودرو را بهبود می‌ بخشد. با کثیف شدن این فیلتر مشکلاتی برای خودرو ایجاد می‌ شود که از جمله آن می‌ توان به کاهش راندمان موتور اشاره کرد که در نهایت سبب کم شدن کشش و همینطور قدرت موتور می‌ شود. تعویض به موقع فیلتر روغن یعنی با هربار سرویس خودرو آن را نیز تعویض کنید تا سبب آسیب رساندن به قطعات موتور خودرویتان نشود. البته در نظر داشته باشید که میزان کیفیت فیلتر نیز تاثیر به سزایی بر عملکرد آن دارد. در ادامه بیشتر راجع به فیلترهای روغن مگان و انواع و برندهای مختلف آن اشاره خواهیم کرد..

انواع فیلتر روغن مگان

روغن خودرو پس از مدت کوتاهی کثیف و دچار ناخالصی می‌ شود و فیلتر روغن مگان با جدا سازی این ذرات به حفظ خواص روانکاری روغن و افزایش طول عمر موتور خودرو کمک شایانی خواهد کرد. از این رو یکی از مهم‌ ترین و پرکاربرد ترین قطعات خودرو به شمار می‌ رود که دارای انواع مختلفی است.

به طور کلی می‌ توان گفت فیلتر روغن در دو نوع کارتریجی و چرخشی تولید می‌ شود. فیلترهای کارتریجی یا المنتی بر روی موتور نصب شده که سبب می‌ شود بررسی و تعویض آن‌ ها کمی سخت باشد. ناگفته نماند که این نوع فیلتر علاوه بر طول عمر بالا، قابلیت جذب آلودگی زیادی نیز دارند.

فیلترهای چرخشی نیز از نوع تمام جریان محسوب شده و به دلیل تشکیل شدن از یک قوطی فولادی و المنت کاغذی، تعویض آن‌ها بسیار آسان است. بیشتر فیلترهای روغن مگان از نوع چرخشی هستند. این فیلترها را بر اساس موارد دیگری از جمله جنس نیز دسته بندی می‌ کنند. انواع فیلتر روغن مگان بر اساس متریال عبارتند از:

فیلتر روغن سلولزی

این فیلترها به فیلتر یکبار مصرف نیز شهرت دارند و می‌ توانند ذرات بسیار ریز ناخالصی را نیز جذب کنند. البته از آنجا که قدرت پاکسازی این نوع از فیلتر روغن مگان کمتر از 50 درصد است و باید به طور مداوم آن را بررسی کنید تا به موقع از زمان تعویض آن اطلاع یابید.

فیلتر روغن مصنوعی

اگر بخواهیم میان فیلترهای سلولزی و مصنوعی یکی را انتخاب کنیم بهتر است بدانیم که فیلترهای مصنوعی با داشتن قدرت تمیزکنندگی 50 درصدی خود نسبت به نوع کاغذی و سلولزی برتری دارند. این نوع فیلتر روغن مگان را بهتر است پس از طی کردن 8000 کیلومتر بررسی و تعویض کنید.

فیلتر روغن فلزی

 فیلترهای فلزی به دلیل داشتن توری‌ های از جنس میکروگلس با سوراخ‌ هایی بسیار ریزتر از الیاف سلولزی بهترین نوع فیلتر روغن مگان به شمار می‌ روند. عمر و دوام این نوع فیلتر نسبت به سایر فیلترهای روغن بیشتر بوده و می‌ توان آن را پس از طی کردن 16000 کیلومتر تعویض کرد.

برند های مختلف برای فیلتر روغن مگان

همانند هر محصول دیگری، فیلتر روغن نیز توسط شرکت‌ های تولیدی مختلفی ساخته و وارد بازار می‌ شود. از این رو برندهای مختلف فیلتر روغن مگان از کیفیت‌ ها و قیمت‌ های گوناگونی نیز برخوردار خواهند بود. در ادامه به معرفی برخی از پرطرفدارترین برندهای آن می‌ پردازیم.

فیلتر روغن بهران

شرکت بهران فیلتر با استفاده از تجهیزات پیشرفته در خط تولید و به کارگیری مواد اولیه مرغوب در کنار رعایت تمامی استانداردهای مربوط به تولید فیلتر روغن مگان توانسته است محصولات باکیفیتی را به بازار عرضه کند. فیلتر روغن این برند به صورتی ساخته شده که تمامی ذرات فلزی و روغن اکسید شده را به خود جذب کرده و به جریان یافتن روغن موتور تداوم می‌ بخشد.

فیلتر روغن سرکان

کیفیت محصولات سرکان زبان‌ زد خاص و عام بوده و نیازی به تعریف ندارد. به کارگیری دستگاه‌ های به روز و مواد اولیه باکیفیت، فیلتر روغن مگان سرکان را به یکی از بهترین‌ های این عرصه تبدیل کرده است. شما می‌ توانید از این فیلتر با خیال راحت در خودروهای مگان 1600 و 2000 سی‌ سی خود استفاده کنید.

فیلتر روغن برند RENAULT

این محصول مستقیما توسط شرکت اصلی رنو تولید می‌ شود و قطعه اورجینال آن محسوب می‌ گردد. از این رو این شرکت نیز توانسته است در فروش فیلتر روغن مگان عملکرد مناسبی داشته باشد. این فیلتر روغن از ایجاد خسارت به موتور جلوگیری کرده و روغن آن را به خوبی تصفیه می‌ کند.

فیلتر روغن شهاب

برند تجاری شهاب با 30 سال تجربه در این عرصه فعالیت می‌ کند و از ویژگی‌ های محصول فیلتر روغن مگان آن می توان کیفیت و تنوع بالا در کنار قیمتی مناسب را نام برد. این برند در بازار به دلیل پایبندی به اصول خود به یکی از معتبرترین و باکیفیت‌ ترین برندها تبدیل شده است.

از دیگر برند های معروف فیلتر روغن خودوری مگان می‌ توان به برند های مان، هنگست، کاج، پرفلکس و یونیک نیز اشاره کرد که در بازار موجود بوده و هر کدام دارای انواع مختلف و کیفیت‌ های مناسبی هستند. شما می‌ توانید جهت خرید فیلتر روغن مگان‌ باکیفیتی مناسب از طریق فروشگاه‌ های معتبر اقدام کنید.

قیمت فیلتر روغن مگان

فیلتر روغن خودروی مگان در بازار قیمت‌ های متنوعی دارد و بسته به نوع، جنس، میزان کیفیت و همینطور شرکت سازنده از چند ده هزار تومان آغاز شده و برخی حتی به چند میلیون تومان نیز می‌ رسند. به طور کلی قیمت فیلتر روغن مگان اگر از جنس کاغذی و سلولزی باشد قیمت مقرون به صرفه‌ تری خواهد داشت. البته همانطور که گفته شد این نوع فیلترها علاوه بر کیفیت کارایی، از طول عمر کمتری نیز بهره می‌ برند و شما را مجبور به تعویض آن در فاصله‌ های زمانی کوتاه‌ تر می‌ کنند.

خرید اینترنتی فیلتر روغن مگان از فروشگاه مستریدکی

برای خرید فیلتر روغن بهتر است برخی نکات را مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال در ابتدا باید نوع فیلتری که می‌ خواهید و جنس آن را مشخص کنید که برای این کار می‌ توانید از قسمت‌ های قبلی همین بخش کمک بگیرید. برای اینکه از کیفیت محصولی که قصد خرید آن را دارید مطمئن باشید می‌ توانید از فروشگاه مستریدکی اقدام به ‌خرید اینترنتی فیلتر روغن مگان کنید.

با خرید از این فروشگاه علاوه بر ضمانت اصالت کالا، می‌ توانید از پشتیبانی آنلاین نیز جهت خریدی مطمئن و متناسب با نیاز خود استفاده کنید. همچنین خیالتان راحت است که در صورت بروز هرگونه مشکل پولتان را دور نریخته‌اید و می‌ توانید در صورت مشکل کالای خود را تعویض کرده یا عودت دهید.

واتساپ