همان طور که می‌ دانید، شمع خودرو وظیفه جرقه زنی خودرو را بر عهده دارد و سبب روشن شدن خودرو و حرکت آن می‌ شود. اگر شمع به هر دلیلی دچار مشکل شود، خودرو حرکت نکرده و با مشکل روشن شدن مواجه خواهد شد. در واقع با جرقه ایجاد شده توسط شمع خودرو انرژی مورد نیاز برای حرکت آن تامین شده و ماشین می‌ تواند شروع به حرکت کنند. پس پیشنهاد ما این است که هر چند وقت یک بار برای چکاپ سلامت شمع مگان خود اقدام کنید. 

ما در این مطلب، به بررسی انواع شمع مگان ، برند های متنوع آن و عوامل موثر بر قیمت شمع خودرو مگان پرداخته ایم. بنابراین در صورتی که قصد خرید بهترین شمع برای مگان را دارید، با ادامه این مطلب همراه باشید.

انواع شمع مگان

شمع مگان انواع مختلفی دارد و هر کدام بر اساس نوع طراحی که دارند عملکرد و کارایی مخصوص به خود را دارند. این طراحی‌ ها هر کدام دارای مزایا و معایب مختلفی نسبت به سایرین است و شما هنگام خرید شمع مگان بهتر است با کارشناسان مستر یدکی تماس گرفته و از مشاوره قبل از خرید بهرمند شوید، تا بتوانید یک محصول با کیفیت و کارایی بالا تهیه کنید. در ادامه انواع شمع مگان را برای شما توضیح داده‌ ایم.

شمع مگان ایریدیوم

شمع مگان ایریدیوم یکی از محصولاتی است که دارای کیفیت و کاربرد بسیار بالایی نسبت به سایر محصولات است و اگر شما به دنبال یک محصول با ماندگاری بالا هستید، ما این محصول را به شما عزیزان پیشنهاد می‌ کنیم. در واقع شمع ایریدیومی دارای مقاومت 4000 درجه سلسیوس بوده و مقاومت بسیار بالایی در برابر گرمای موتور دارد.

شمع مگان پلاتینیوم

شمع مگان پلاتینیوم دارای دمای 2500 درجه سلسیوس است و این شمع نیز مانند ایریدیوم مقاومت خوبی در برابر گرما دارد. این شمع نسبت به شمع مگان ایریدیوم دارای کیفیت پایین‌ تری بوده و به طبع قیمت پایین‌ تری نیز دارد. این شمع جز دسته شمع‌ های سوزنی محسوب می‌ شود.

شمع مگان نیکلی

این شمع مگان نسبت به دو شمع دیگر ساختار ساده‌ تری داشته و در نتیجه ماندگاری آن نیز کمتر است. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که سعی کنید از این شمع برای خودرو خود استفاده نکنید، زیرا مجبور می‌ شوید در بازه‌ های زمانی کوتاه برای تعویض آن اقدام کنید.

برندهای مختلف برای شمع مگان

برند های مختلفی وجود دارد که برای تولید قطعات خودرو مگان اقدام کرده اند و هر کدام نیز دارای طرح و ماندگاری متفاوتی می‌ باشند. این برندها معمولا یا به صورت تخصصی شمع خودرو تولید می‌ کنند و یا در کنار تولید سایر قطعات، تولیدات شمع را نیز انجام می‌ دهند. در ادامه تعدادی از بهترین برندهای موجود در بازارهای ایران برای شمع مگان را برای شما در نظر گرفته‌ ایم تا با آشنایی با آن‌ ها بتوانید یک تصمیم درست برای خرید بگیرید.

برند EYQUEM برای شمع مگان

برند اکیوم برای کشور فرانسه بوده و جز شمع مگان وارداتی محسوب می‌ شود. این محصول به دلیل کیفیت و ماندگاری بالا، جز قطعات پرطرفدار برای خودرو محسوب می‌ شود. شمع مگان اکیوم به دلیل وارداتی بودن دارای نوسان قیمت است و معمولا نیز برای خریداری آن نسبت به سایر برندها باید قیمت بیشتری بپردازید.

برند NGK برای شمع مگان

همان طور که می‌ دانید، برند ان جی کی متعلق به کشور ژاپن بوده و دارای یک طراحی منحصر به فرد و عالی است و مواد اولیه به کار رفته در آن نیز کاملا اورجینال بوده و از همین رو دارای ماندگاری بالایی است. پیشنهاد مستر یدکی به کسانی که دنبال یک قطعه با ماندگاری بالا به همراه قیمت مناسب هستند، شمع مگان ان جی کی  است.

برند DENSO برای شمع مگان

برند دنسو نیز مانند برند ان جی  کی متعلق به کشور ژاپن است و سال‌ ها است که به تولید و عرضه قطعات خودروهای سواری و ماشین آلات سنگین می‌ پردازد. شمع مگان دنسو به دلیل وارداتی بودن آن و داشتن یک کیفیت بی نظیر توسط بسیاری از کارشناسان فنی قطعات خودرو در مستر یدکی به مصرف کنندگان عزیز پیشنهاد می‌ شود.

قیمت شمع مگان

همانطور که مشاهده کردید، اکثر شمع‌ های موجود در بازار وارداتی هستند و شرکت‌ های خودرو سازی ایران این قطعات را از کشورهای اطراف وارد ایران می‌ کنند؛ به همین دلیل قیمت شمع مگان ثابت نبوده و دائما در حال تغییر است. علاوه بر این، همان طور که می‌ دانید، هر چه کیفیت و ماندگاری یک قطعه بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است؛ به همین دلیل سعی کنید هرگز کیفیت را قربانی قیمت کمتر نکنید؛ زیرا علاوه بر این که مجبور به تعویض شمع مگان به صورت مکرر خواهید بود، ممکن است به مرور زمان خودرو شما دچار آسیب شود.

خرید شمع مگان از فروشگاه مستر یدکی

برای خرید شمع مگان پیشنهاد می‌ کنیم که حتما از قبل بررسی‌ های لازم را انجام دهید و یا در صورتی که هیچ اطلاعات تخصصی در ارتباط قطعات خودرو ندارید، از یک کارشناس فنی در این مورد کمک بگیرید. خرید اینترنتی شمع مگان یکی از راحت‌ ترین روش‌ های ممکن برای تهیه آن است در واقع شما با ورود به سایت مستر یدکی و انتخاب دسته بندی مورد نظر خود در عرض چند دقیقه می‌ توانید قطعه خود را تهیه کنید.

واتساپ