فیلتر روغن هیوندای آزرا

فیلتر روغن هیوندای آزرا

فیلتر روغن هیوندای آزرا یکی از اجزای بسیار مهم در حفظ سلامت و عملکرد موتور خودرو به حساب می‌آید.
عملکرد این فیلتر در کنار روغن موتور، وظیفه‌ ی حذف ذرات کوچک، کثیفی‌ ها و رسوبات از روغن موتور را بر عهده دارد. استفاده از فیلتر روغن مناسب و تعویض آن در بازه‌ های زمانی مناسب، برای سلامت و طول عمر موتور خودرو، بسیار حیاتی است.

هیوندای آزرا یک خودرو سدان شیک با شاخصه‌ های فنی منحصر به‌ فرد است که توسط شرکت خودرو سازی هیوندای تولید شده است. این خودرو دارای شامل موتور‌ های قدرتمند، سیستم‌ های ایمنی پیشرفته و طراحی و فضای داخلی زیبا و خطوط مدرن بوده و با امکانات بسیار راحت و لوکس در داخل اتوموبیل، به عنوان یک خودرو پر طرفدار بین راننده‌ ها و ماشین‌ دوستان تلقی می‌ شود.

بدون شک یکی از حیاتی‌ ترین اجزای سیستم خودرو، فیلتر روغن هیوندای آزرا است. این جز بسیار کاربردی برای تصفیه روغن خودرو، حفظ عمر موتور، حفظ کارکرد بهینه موتور و حفظ راندمان سیستم روغنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در ادامه این مقاله، به معرفی و ارائه اطلاعات کلی در مورد انواع فیلتر روغن هیوندای آزرا خواهیم پرداخت.

برندهای مختلف برای فیلتر روغن هیوندای آزرا

فیلتر روغن هیوندای آزرا توسط دو برند هیوندای (Hyundai) ساخته کشور کره جنوبی و فیلتر سرکان ساخته ایران، تولید می‌ شود و برای تعویض آن، ابتدا باید فیلتر روغن مناسب برای مدل خودرو خود را تهیه کنید؛ زیرا عدم کیفیت لازم در این محصول سبب بروز آسیب‌ های جدی به موتور خودرو می‌ گردد.

از شاخصه‌ های فیلتر روغن بی‌ کیفیت می‌ توان به عدم آب بندی درست با موتور، وجود درز و همینطور کاغذ نامناسب اشاره کرد که کثیفی را به مرور زمان وارد موتور خودرو می‌ کند و این آلودگی‌ ها موجب خراش در پیستون و سیلندر می‌ شود.

پس از انتخاب محصول مناسب و باکیفیت، محل قرار گرفتن فیلتر روغن در موتور را پیدا کرده و با استفاده از ابزار های مناسب، فیلتر قدیمی را جدا کرده و فیلتر جدید را نصب کنید. همچنین، قبل از نصب فیلتر جدید، حواستان به مسائلی مانند لغزش روی آبی بین فیلتر و محل نصب آن باشد.

بهترین زمان برای تعویض فیلتر روغن هیوندای آزرا، همزمان با تعویض روغن موتور خودرو است. زمان تعویض روغن نیز بسته به پارامتر هایی نظیر نوع روغن موتور، نوع سوخت، شرایط آب و هوایی و شیوه رانندگی از 4000 کیلومتر تا 7000 کیلومتر متغییر است.

در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر روغن هیوندای آزرا؛ کاغذ فیلتر روغن به واسطه‌ ی ذرات مسدود شده و روغن موتور نمی‌ تواند به خوبی از آن گذر کند و این امر باعث کاهش فشار روغن شده و به طبع آن پمپ روغن موتور آسیب می‌ بیند.

انواع فیلتر روغن هیوندای آزرا

اما کدام یک از برند های فیلتر روغن هیوندای آزرا ویژگی‌ های ذکر شده فوق را دارا هستند؟

برند جنیون پارت (Genuine Parts)

جنیون پارت (Genuine Parts) در زمینه فروش لوازم یدکی و قطعات خودرو از جمله شرکت‌ های قدیمی، بسیار موفق و فعال در بازار های جهانی است. این شرکت مشهور، قطعات و لوازم جانبی خودرویی محصولات هیوندا و کیا موتورز را با کد فنی مختص شرکت به تقاضا کنندگان عرضه می‌ کند.

از شاخصه‌ های منحصربه فرد فیلتر روغن هیوندای آزرا جینون پارت می‌ توان به تضمین سلامت فیزیکی محصول، اصالت کالا، دارا بودن کد فنی کارخانه‌ ای، بسته‌بندی ایمن و همینطور دریافت خدمات پس از فروش قطعه اشاره کرد.

برند فیلتر سرکان

در بازار قطعات خودرو و فیلتر های روغن، برند سرکان به عنوان یکی از تولید کنندگان پر طرفدار فیلتر های خودرو شناخته می‌ شود. این برند معمولاً فیلتر های روغن، هوا، سوخت و سایر فیلتر های مورد نیاز خودرو ها را تولید می‌ کند.

برند سرکان در بسیاری از بازار ها به عنوان یک گزینه معمول و به صرفه برای تعویض فیلتر های خودرو شناخته می‌ شود. آنها برای مصارف متنوعی از خودرو ها، از جمله خودرو های هیوندای آزرا، فیلتر های روغن با کیفیتی قابل قبول را عرضه می‌ کنند.

قیمت فیلتر روغن هیوندای آزرا

قیمت فیلتر روغن هیوندای آزرا، یکی از دغدغه‌ های اساسی صاحب‌ های خودروی هیوندا آزرا است که فکر آن ها را مشغول می‌کند.

عوامل متعددی نظیر نوع خودرو سواری شما، جنس فیلتر روغن و مواد تشکیل دهنده‌ درون فیلتر، گرید کیفیت، ارزش و اعتبار کارخانه تولید کننده و تکنولوژی استفاده شده در تولید قطعه در تعیین قیمت فیلتر روغن هیوندا آزرا تاثیر گذار هستند.

خرید اینترنتی فیلتر روغن هیوندای آزرا در فروشگاه مستریدکی

برای اطمینان از بهترین کارایی و حفظ سلامت موتور، معمولاً توصیه می‌ شود از فیلتر های ارائه شده توسط تولید کننده‌ ی اصلی خودرو یا برند های معتبر و مورد تأیید استفاده کنید.

به منظور خریداری فیلتر روغن هیوندای آزرا با بهترین کیفیت و مقرون به صرفه‌ ترین قیمت، به فروشگاه اینترنتی مستر یدکی مراجعه کنید. این سایت اطلاعات سودمند بسیاری از خودرو و قطعات یدکی و همینطور اجزای جانبی آن در اختیار شما قرار خواهد داد.

واتساپ