فیلتر روغن هیوندای سنتنیال

فیلتر روغن هیوندای سنتنیال

فیلتر روغن هیوندای سنتنیال (Hyundai Centennial) از جمله اجزای بسیار مهم و حیاتی در حفظ سلامت و عملکرد بهینه موتور خودرو تلقی می‌ شود.

در کنار روغن موتور، عملکرد درست و بی‌ نقص این فیلتر موجب حذف ذرات کوچک، کثیفی‌ ها و رسوبات از روغن موتور اتوموبیل می‌ شود. استفاده از فیلتر روغن باکیفیت و مناسب و همینطور تعویض آن در بازه‌ های زمانی دقیق، به منظور حفظ سلامت و طول عمر موتور ماشین، بسیار حیاتی است.

نسل دوم از بزرگترین سدان ساخت گروه کیا و هیوندای در سال 2012 بود که وارد بازار ایران شد. سنتنیال که در بعضی کشور ها به نام Equus نیز عرضه شده است، نقش پرچم دار را در سبد محصولات شرکت هیوندای را داشت و به ‌عنوان برادر دوقلوی کیا k9 تنها با پیشرانه‌ های 6 و 8 سیلندر تولید و به بازار خودروی جهانی عرضه شد.

این اتوموبیل با عملکرد پیشرانه مناسب، شتاب بالا، امکانات رفاهی بالا، کیفیت قطعات کابین بالا و فضای کابین جادار خیلی زود جای خود را در دل بازار اتوموبیل‌ ها باز کرد.
هیوندای با توجه به تغییر سلیقه مشتریانش در سال 2016 نیز تصمیم گرفت، عرضه محصولات لوکس با لوگوی هیوندای متوقف کند و با برند نوپای «جنسیس» ادامه دهد.

در ادامه نیز با عملکرد و ابعاد مختلف فیلتر روغن هیوندای سنتنیال بیشتر آشنا خواهیم شد.

انواع فیلتر روغن هیوندای سنتنیال

فیلتر روغن هیوندای سنتنیال توسط برند جنیون پارت (Genuine Parts) که از جمله شرکت‌ های موفق، قدیمی و فعال در زمینه فروش لوازم یدکی و قطعات خودرو در بازار های جهانی است، تهیه و تولید می‌ شود. این شرکت صاحب نام قطعات و لوازم جانبی خودرویی، محصولات کیاموتورز و هیوندای را با کد فنی مختص شرکت به تقاضا کنندگان عرضه می‌ کند.

از ویژگی‌ های منحصر به فرد فیلتر روغن هیوندای سنتنیال جینون پارت می‌ توان به ، اصالت کالا، دارا بودن کد فنی کارخانه‌ ای، تضمین سلامت فیزیکی محصول، بسته‌ بندی ایمن و همینطور دریافت خدمات پس از فروش قطعه مورد نظر اشاره کرد.

توجه به تهیه فیلتر روغن اصل و متناسب با خودروی خودتان از جمله نکات حیاتی است که باید به هنگام خرید از آن اطمینان حاصل کنید؛ چرا که عدم کیفیت لازم در این محصول سبب بروز آسیب‌ های جدی به موتور خودرو می‌ شود.

از جمله ویژگی‌ های فیلتر روغن هیوندای سنتنیال بی‌ کیفیت می‌ توان به عدم آب بندی درست با موتور خودرو، وجود درز و کاغذ نامناسب اشاره کرد که به مرور زمان کثیفی را وارد موتور ماشین می‌ کند و این آلودگی‌ ها موجب خراش در پیستون و سیلندر خواهد شد.

پس از انتخاب محصول باکیفیت و مناسب ، محل قرار گرفتن فیلتر روغن هیوندای سنتنیال در موتور را پیدا کرده و فیلتر قدیمی را با استفاده از ابزار های مناسب، جدا کرده و سپس فیلتر جدید را نصب کنید. همچنین ضروری است که پیش از نصب فیلتر جدید، حواستان به مسائلی از جمله لغزش روی آبی بین فیلتر و محل نصب آن باشد.

بهترین زمان برای تعویض فیلتر روغن هیوندای سنتنیال

شاید بتوان بهترین زمان ممکن برای تعویض فیلتر روغن هیوندای سنتنیال را همزمان با تعویض روغن موتور ماشین دانست. البته زمان تعویض روغن به پارامتر هایی از جمله نوع سوخت، شرایط آب و هوایی، نوع روغن موتور، و همینطور شیوه رانندگی از 4000 کیلومتر تا 7000 کیلومتر متغییر است.

در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر روغن هیوندای سنتنیال، کاغذ فیلتر روغن به واسطه‌ی ذرات مسدود شده و روغن موتور توانایی عبور درست و آسان از آن را نخواهد داشت که این امر به مرور باعث کاهش فشار روغن شده و در نتیجه آن پمپ روغن موتور آسیب خواهد دید.

قیمت فیلتر روغن هیوندای سنتنیال

قیمت فیلتر روغن هیوندای سنتنیال، از جمله دغدغه‌ های اساسی صاحبان خودروی هیوندا سنتنیال به حساب می‌ آید که فکر آنها را به خود مشغول می‌ کند.

عوامل زیادی نظیر نوع ماشین سواری شما، جنس فیلتر روغن و مواد تشکیل دهنده‌ درون فیلتر، ارزش و اعتبار کارخانه تولید کننده، گرید کیفیت و همینطور تکنولوژی استفاده شده در تولید قطعه در تعیین قیمت فیلتر روغن هیوندا سنتنیال می‌ تواند تاثیر گذار باشد.

خرید اینترنتی فیلتر روغن هیوندای سنتنیال در فروشگاه مستر یدکی

برای اطمینان از حفظ سلامت موتور و همینطور بهترین کارایی، به طور معمول توصیه می‌ شود که از فیلتر های ارائه شده توسط تولید کننده‌ ی اصلی اتوموبیل یا برند های معتبر و مورد تأیید استفاده کنید.

با توجه به این موضوع به منظور خریداری فیلتر روغن هیوندای سنتنیال با بهترین کیفیت و قیمتی مقرون به صرفه‌، به فروشگاه اینترنتی مستر یدکی مراجعه کنید. این سایت اطلاعات بسیار سودمندی از ماشین، اجزای آن و قطعات یدکی و همینطور اجزای جانبی آن در اختیار شما قرار خواهد داد.

واتساپ