فیلتر روغن هیوندای i10

فیلتر روغن هیوندای i 10

فیلتر روغن هیوندای i10 بدون شک یکی از اجزای بسیار مهم و حیاتی در حفظ سلامت و بهبود عملکرد موتور خودروتان تلقی می‌ شود.
در کنار روغن موتور خودرو، وجود این فیلتر، وظیفه‌ ی حذف کثیفی‌ ها، ذرات کوچک و رسوبات از روغن موتور را بر عهده دارد. استفاده از فیلتر روغن اورجینال و مناسب و البته تعویض آن در بازه‌ های زمانی مشخص، به منظور حفظ سلامت و افزایش طول عمر موتور ماشین، بسیار ضروری است.

کوچک‌ ترین محصول برند کره‌ ای هیوندای موتور (Hyundai Motor)، که پس از سپری شدن سال‌ ها وقفه، بار دیگر به خط تولید کرمان‌ موتور بازگشت. این خودرو به عنوان یک خودروی شهری مناسب، با عملکرد موتوری خوب، ظاهری متناسب و با قیمت مقرون به صرفه شناخته می‌ شود که با طراحی منحصر به‌فرد و کوچک خودش، توسط مشتریان به یاد آورده می‌ شود.

از مدل‌ های مونتاژی در ایران به نسخه فیس‌ لیفت از نسل دوم i10 می‌ توان اشاره کرد؛ نسلی که عرضه جهانی خودش را در بازار از سال 2013 آغاز کرد و پس گذشت اندکی از سال 2017 (زمستان 95) نیز در اختیار خریداران و علاقه‌ مندان ایرانی قرار گرفته است.

در ادامه این مقاله، به معرفی و ارائه اطلاعات کلی در مورد انواع فیلتر روغن هیوندای i10 می‌ پردازیم.

برند های مختلف برای فیلتر روغن هیوندای i10

فیلتر روغن هیوندای i10 توسط سه برند ساخته می‌ شود. یک برند، برند کره‌ ای جنیون پارت (Genuine Parts) و دو برند دیگر، برند های ایرانی فیلتر سرکان و بهران فیلتر هستند. با تهیه این فیلتر روغن‌ ها وهمینطور به منظور تعویض آن، ابتدا باید فیلتر روغن مناسب برای مدل خودرو خود را تهیه کنید؛ زیرا عدم کیفیت و سازگاری لازم با خودروی شما در این محصول می‌ تواند آسیب‌ های جدی را به موتور ماشین شما وارد سازد.

از شاخصه‌ های فیلتر روغن بی‌ کیفیت می‌ توان به وجود درز و همینطور کاغذ نا مناسب، عدم آب بندی درست با موتور، اشاره کرد که در صورت وجود، کثیفی را به مرور زمان وارد موتور اتوموبیل شما می‌ کند و این آلودگی‌ ها موجب خراش در سیلندر و پیستون خواهد شد.

پس از انتخاب محصول با کیفیت و مناسب، محل قرار گیری فیلتر روغن در موتور را پیدا کرده و فیلتر قدیمی را با استفاده از ابزار های مناسب، جدا کرده و فیلتر جدید را جایگزین کنید. همچنین، پیش از نصب فیلتر جدید، حواستان حتما به مواردی از قبیل لغزش روی آبی بین فیلتر و محل نصب آن باشد.

همزمان با تعویض روغن موتور ماشین، بهترین زمان برای تعویض فیلتر روغن هیوندای i10 است. همچنین زمان تعویض روغن نیز بسته به پارامتر هایی همچون شرایط آب و هوایی، نوع سوخت، نوع روغن موتور و شیوه رانندگی از 4000 کیلومتر تا 7000 کیلومتر می‌ تواند متغییر باشد.

کاغذ فیلتر روغن در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر روغن هیوندای i10 ، به واسطه‌ ی ذرات مسدود شده و روغن موتور نمی‌ تواند به خوبی از آن عبور کند و این امر به مرور باعث کاهش فشار روغن شده و به طبع آن پمپ روغن موتور آسیب خواهد دید.

انواع فیلتر روغن هیوندای i10

اما کدام یک از برند های فیلتر روغن هیوندای i10 دارای شاخصه‌ های ذکر شده فوق هستند؟

برند جنیون پارت (Genuine Parts)

در زمینه فروش لوازم یدکی و قطعات خودرو، برند جنیون پارت (Genuine Parts) از جمله شرکت‌ های موفق، فعال و قدیمی در بازار های جهانی به حساب می‌ آید. این شرکت معروف، قطعات و لوازم جانبی خودرویی محصولات کیا موتورز و هیوندا را با کد فنی مختص شرکت به تقاضا کنندگان عرضه و روانه بازار می‌ کند.

از ویژگی‌ های منحصربه فرد فیلتر روغن هیوندای i10 جینون پارت می‌ توان به دارا بودن کد فنی کارخانه‌ ای، اصالت کالا، تضمین سلامت فیزیکی محصول، بسته‌ بندی ایمن و همینطور دریافت خدمات پس از فروش قطعه اشاره کرد.

برند فیلتر سرکان

برند ایرانی سرکان در بازار قطعات خودرو و فیلتر های روغن، به عنوان یکی از تولید کنندگان پر طرفدار فیلتر های خودرو به حساب می‌ آید. این برند معمولاً فیلتر های سوخت، هوا، روغن و سایر فیلتر های مورد نیاز اتوموبیل‌ ها را تولید می‌ کند.

در بسیاری از بازار ها برند سرکان به عنوان یک گزینه معقول و به صرفه برای تعویض فیلتر های خودرو شناخته می‌ شود. آنها برای مصارف متنوعی از خودرو ها، از جمله خودرو های هیوندای i10 ، فیلتر های روغن با کیفیتی قابل قبول را تولید می‌ کنند.

برند بهران فیلتر

برند بهران فیلتر نیز دیگر برند ایرانی است که فیلتر روغن هیوندای i10 با کیفیت و قابل قبولی را تولید و روانه بازار لوازم یدکی و جانبی خودرو کرده است. این برند نیز از جمله قدیمی‌ های بازار لوازم جانبی است که مشتریان بسیاری از تولیدات آنها استفاده و رضایت خاطر دارند.

قیمت فیلتر روغن هیوندای i10

همواره یکی از دغدغه‌ های اساسی صاحب‌ های خودروی هیوندا i10 قیمت لوازم جانبی خودروی خود، از جمله فیلتر روغن هیوندای i10 ، است.

عوامل متعددی نظیر جنس فیلتر روغن و مواد تشکیل دهنده‌ درون فیلتر، نوع خودرو سواری شما، ارزش و اعتبار کارخانه تولید کننده، تکنولوژی استفاده شده در تولید قطعه و همینطور تضمین‌ کنندگی کیفیت در تعیین قیمت فیلتر روغن هیوندا i10 تاثیر گذار هستند.

خرید اینترنتی فیلتر روغن هیوندای i10 در فروشگاه مستر یدکی

برای اطمینان از بهترین کارایی و حفظ سلامت موتور، معمولاً توصیه می‌ شود از فیلتر های ارائه شده توسط تولید کننده‌ ی اصلی خودرو یا برند های معتبر و مورد تأیید استفاده کنید.

به منظور خریداری فیلتر روغن هیوندای i10 با بهترین کیفیت قیمت، به فروشگاه اینترنتی مستر یدکی مراجعه کنید. این سایت اطلاعات بسیار سودمندی از قطعات یدکی و اتوموبیل را در اختیار شما قرار خواهد داد.

واتساپ