شمع یکی از قطعات اصلی در تمام خودرو ها محسوب می‌ شود که وظیفه انجام جرقه‌ زنی یا به نوعی روشن کردن خودرو را بر عهده دارد. همچنین شمع می‌ تواند از قطعات مهم و اصلی در خودرو های سوختی باشد؛ به‌گونه‌ ای که اگر کارکرد شمع دچار مشکل یا اختلال شود، خودرو حرکت نخواهد کرد.

شمع کپچر یکی از شمع‌ های موجود در بازار است که می‌ تواند انتخاب مناسبی برای خودروی شما باشد. چنانچه از این شمع در خودروی خود استفاده می‌ کنید، لازم است بدانید که پس از مدتی استفاده باید شمع موتور بررسی و تعویض گردد. درصورتی که قصد خرید شمع کپچر را دارید، باید در ابتدا با مشخصات آن آشنا شوید که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌ پردازیم.

انواع شمع کپچر

شمع‌ های خودروی رنو کپچر دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام مشخصاتی منحصر به فرد دارند. در ادامه انواع شمع کپچر را معرفی خواهیم کرد:

شمع سرد:

این نوع شمع برای موتورهایی با دمای بالا ساخته شده و از پایه‌ های کوتاه‌ تری برخوردار است. شمع سرد می‌ تواند به سرعت گرمای ایجاد شده بر اثر جرقه زنی را کاهش دهد.

شمع گرم:

این مدل شمع برای موتور هایی با دمای پایین مناسب بوده و از پایه‌ های بلندتری تشکیل شده است. شمع گرم کمک می‌ کند که گرما دیرتر از بین رود و در نهایت رسوبات حاصل از احتراق را در خود شمع بسوزاند.

شمع نیکلی:

این نوع شمع همانطور که از اسمش پیداست، دارای الکترودهایی با جنس نیکل است و متاسفانه نسبت به دیگر شمع‌ ها طول عمر بالایی ندارد.

شمع‌ های چند پلاتینی:

این نوع شمع‌ ها از چند الکترود منفی تشکیل شده است که تنها یکی از این الکترودها در هر لحظه امکان جرقه زنی را انجام می‌ دهد و در این زمان بقیه الکترودها در حال استراحت می‌ باشند. از مزایای این نوع شمع می‌ توان به کاهش میزان خوردگی الکترودها و طول عمر بالای شمع اشاره کرد.

شمع‌ های سوزنی:

الکترود مثبت در این نوع شمع‌ ها به صورت سوزنی و باریک‌ تر است که این موضوع می‌ تواند به افزایش قدرت جرقه کمک کند، بنابراین این نوع شمع عملکرد بهتری دارد. شمع سوزنی به دو دسته زیر تقسیم‌ بندی می‌ شود:

  • شمع‌ های سوزنی ایریدیوم
  • شمع‌ های سوزنی پلاتینیوم

شمع پولستار:

این شمع از بهترین شمع‌ های بازار محسوب می‌ شود و ساخت کشور آمریکا است. این مدل شمع به دلیل داشتن تکنولوژی‌ های انحصاری و همچنین نوعی خازن می‌ تواند در ذخیره انرژی و استفاده دوباره از آن به خوبی عمل کند.

برند های مختلف برای شمع کپچر

برندهای مختلف شمع کپچر شامل auto ،lite ،polstar ،Bosch champion ngk و denso هستند که از جمله برند های تولید کننده شمع در دنیا به شمار می‌ روند و محصولاتی با تنوع زیادی را به بازار عرضه کرده‌ اند. شما می‌ توانید با توجه به نیاز و بودجه‌ ای که دارید برای خرید هر کدام اقدام کنید.

قیمت شمع کپچر

با توجه به عوامل متعددی، قیمت شمع کپچر مورد بررسی قرار می‌ گیرد. از جمله این عوامل می‌ توان به کیفیت نوع خودرو، برند سازنده، جنس و دیگر موارد اشاره کرد.

از آنجایی که اجناس تقلبی این محصول به وفور در بازار یافت می‌ شود، به همین دلیل پیشنهاد می‌ کنیم از مراکز معتبری نسبت به خرید شمع خودرو کپچر اقدام نمایید.

خرید اینترنتی شمع کپچر از فروشگاه مستریدکی

سایت مستریدکی این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید به صورت اینترنتی و به‌ راحتی سفارش خود را ثبت کنید. شما می‌ توانید در کمترین زمان ممکن خرید اینترنتی شمع کپچر را بدون هیچ‌ گونه محدودیت زمانی و مکانی و با کیفیت اورجینال و قیمت مناسب در درب منزل خود تحویل بگیرید. همچنین در صورت هرگونه سوال قبل از ثبت سفارش با کارشناسان ما در این زمینه در میان بگذارید.

واتساپ