شمع هیوندای سانتافه

همان طور که می ‌دانید موتور خودرو محل تولید قدرت و انرژی برای حرکت ماشین است و باید کاملا درست و صحیح کار کند. انرژی مورد نیاز موتور خودرو از سوختن انرژی شیمیایی تامین می ‌شود. شمع خودرو یکی از اجزای مهم در ایجاد جرقه‌ های متناوب و پشت سر هم در انواع سیلندرهای ماشین است و جلوی ایجاد جرقه و انفجار بنزین را می‌ گیرد. شمع هیوندای سانتافه نیز مانند هر شمع خودروی دیگری در انواع برند، قیمت و کارایی مختلف در بازار به فروش می ‌رسد که در ادامه هر کدام را بررسی می ‌کنیم.

انواع شمع هیوندای سانتافه

شمع‌ های سانتافه دارای انواع مختلفی در بازار هستند که بر اساس برند و مواد اولیه به کار رفته در آنها طبقه بندی می ‌شود. شمع هیوندای سانتافه بر اساس آلیاژ به کار رفته در انتهای آن دسته بندی می ‌شود. همان طور که می ‌دانید این آلیاژ جلوی ایجاد انفجار در اثر تجمع بخار بنزین در انتهای سیلندر را می‌ گیرد. این فلزها معمولا از جنس مس، پلاتینیوم و یا ایریدیوم است.

شمع پلاتینیوم هیوندای سانتافه

این شمع‌ ها دارای فلز پلاتینیوم هستند و مقاومت حرارتی بالایی دارند. مقدار مقاومت حرارتی شمع پلاتینیوم هیوندای سانتافه حدودا بین 750 تا 800 درجه سانتی گراد است. این مقاومت گرمایی سبب افزایش کیفیت و ماندگاری این شمع در خودرو می ‌شود به صورتی که می ‌تواند در حالت فعالیت حداکثری موتور نیز کیفیت خود را حفظ کند. این شمع حدودا بین 60 هزار الی 100 هزار مایل قابلیت کارکرد دارند.

شمع مسی هیوندای سانتافه

شمع مسی هیوندای سانتافه جز رایج‌ ترین نوع شمع برای این ماشین است که به دلیل داشتن فلز مس رسانایی بالایی داشته و می ‌تواند جرقه قوی ‌تری ایجاد کند. همچنین زودتر از سایر شمع‌ ها دچار فرسایش می‌ شود. شمع مسی سانتافه حدودا بین 20 هزار الی 30 هزار مایل دوام می ‌آورد.

شمع پلاتین هیوندای سانتافه

شمع پلاتین هیوندای سانتافه همان طور که از نام آن نیز مشخص است از فلز پلاتین ساخته شده است و یکی دیگر از انواع شمع هیوندای سانتافه است.

شمع ایریدیوم هیوندای سانتافه

یکی از بهترین نوع شمع هیوندای سانتافه نوع ایریدیومی آن است. این شمع نسبت به سایر شمع‌ های موجود در بازار مقاومت بیشتری در برابر فرسایش داشته و نقطه ذوب بالاتری دارد. مقاومت گرمایی این شمع حدودا 4471 درجه فارنهایت یا 2466 درجه سانتی گراد است که خود صحت مقاومت گرمایی این شمع را نشان می ‌دهد. نقطه ذوب شمع ایریدیوم هیوندای سانتافه حدودا 3 برابر شمع مسی است و کیفیت و کارایی بیشتری نسبت به آن دارد. این شمع می ‌تواند بین 100 هزار الی 120 هزار مایل موتور را پشتیبانی کند.

برندهای مختلف برای شمع هیوندای سانتافه

شمع هیوندای سانتافه در برندهای مختلفی به بازار معرفی می‌ شود و هر کدام دارای کیفیت و قیمت متفاوتی نسبت به یک دیگر می ‌باشند. مستر یدکی تعدادی از بهترین برندهای شمع هیوندای سانتافه را برای ارائه خدمات به شما معرفی می ‌کند.

برند NGK برای شمع هیوندای سانتافه

برند ان جی کی یک برند ژاپنی است و بزرگترین تولید کننده شمع خودرو در دنیا شناخته می‌ شود. این برند دارای دو محصول پر طرفدار است، یکی شمع خودرو سوزنی و دیگری شمع خودرو ایریدیوم که هر دو این محصولات از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند.

برند TOTGH برای شمع هیوندای سانتافه

این برند از برندهای خوب و مطرح در حوزه شمع خودرو است. این شمع‌ ها دارای کارایی بالا بوده در برابر طیف گسترده ای از ماشین‌ ها مورد استفاده قرار می ‌گیرد. شمع برند TOTGH   دارای عایق گرمای بالا بوده و مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی و سایش دارند.

برند BOSCH  برای شمع هیوندای سانتافه

شمع بوش آلمان یکی دیگر از بهترین برندهای موجود در بازار است و کیفیت تضمین شده ای را به کاربران ارائه می ‌دهد. البته باید توجه کنید که حتما کالای اصلی را خریداری کرده و از تهیه محصولات کپی و غیر اورجینال خودداری کنید.

قیمت شمع هیوندای سانتافه

قیمت شمع هیوندای سانتافه نسبت به برند و فلز به کار رفته متفاوت است برای مثال شمع هیوندای سانتافه مسی نسبت به سایر شمع‌ها قیمت پایین ‌تری دارد زیرا کیفیت و کارایی آن نسبت به سایرین کمتر است در واقع هرچه کیفیت محصول افزایش پیدا می ‌کند به طبع قیمت آن نیز بیشتر می‌ شود. شمع ایریدیوم هیوندای سانتافه جز گران قیمت ‌ترین شمع‌ های این خودرو در بازار است.


خرید اینترنتی شمع ماشین هیوندای سانتافه از فروشگاه مستر یدکی

خرید شمع هیوندای سانتافه نیاز به آگاهی و دانش قبلی دارد تا بتواند جنس اصلی و اورجینال را تهیه کنید. اما از آن جایی که این روزها زمان کافی برای تحقیق و جست و جو در ارتباط با محصولاتی که قصد خرید آن را دارید وجود ندارد بهتر است از فروشگاه‌ها و مراکز معتبر خرید کنید تا خیالتان از بابت اصلی بودن قطعه خریداری شده راحت باشد. مستر یدکی یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران در خصوص فروش محصولات یدکی ماشین است و خیال شما را از بابت خرید محصول اورجینال و با کیفیت راحت می‌ کند.
 

واتساپ