شمع هیوندای سنتنیال

موتور خودرو از قطعات مختلفی تشکیل شده است که یکی از مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین آن ها شمع می‌ باشد. وظیفه شمع خودرو جرقه زنی و روشن کردن تمام خودرو هایی است که با سوخت کار می‌ کنند. بنابراین می‌ توان نتیجه گرفت که اگر شمع به درستی کار نکند؛ موتور خودرو روشن نمی‌ شود و حرکت نخواهند کرد. این موضوع درباره تمام ماشین‌ های سوختی از جمله ماشین هیوندای سنتنیال نیز صدق می‌ کند.

به بیان دقیق‌ تر، موتور ماشین‌ ها بدون وجود الکتریسیته قادر به کار کردن نمی‌ باشند. از طرفی، شمع هیوندای سنتنیال که نقش بسزایی در روشن شدن ماشین دارد از طریق وایر شمع به سیستم احتراق خودرو وصل شده‌ اند. سپس هنگامی که دینام می‌ چرخد، نیروی الکتریسیته ایجاد و به شمع هیوندای سنتنیال منتقل می‌ شود. در نهایت نیز شمع‌ ها جرقه می‌ زنند و با جابجایی پیستون، موتور روشن می‌ شود. 

معرفی برند شمع هیوندای سنتنیال

بدون تردید همه ما تاکنون هزاران بار نام برند هیوندای را شنیده‌ اییم. زیرا هیوندای، یکی از موفق‌ ترین، بزرگ‌ ترین و شناخته شده‌ ترین کمپانی‌ خودرو سازی کره‌ ایی در سر تا سر جهان می‌ باشد. از میان محصولات متنوع این کمپانی، هیوندای سنتنیال یکی از خودرو های پر طرفدار و عرضه شده به بازار در سال ۲۰۱۱ می‌ باشد.

وجود امکانات و قابلیت‌ های مختلف این خودرو از جمله برخورداری از ۸ دنده خودکار شیفت ترونیک، ۸ سیلندر، موتور بسیار قدرتمند با بیشترین توان ۳۶۶ اسب بخار و … سبب محبوبیت این خودرو بین جهانیان به ویژه ایرانیان شده است. بدیهی است که با استقبال از این خودرو، نیاز به وسایل جانبی و قطعات آن از جمله خرید شمع هیوندای سنتنیال اصل نیز به همان میزان افزایش یافته است. شمع هیوندای سنتنیال اصل در چند کشور مختلف تولید می‌ شود که استفاده از آن سبب افزایش میزان قدرت احتراق در ماشین و به حداکثر رسیدن باردهی خودرو می‌ شود. 

انواع شمع هیوندای سنتنیال

همانطور که مشاهده نمودید کمپانی خودروسازی هیوندا محصولات متنوع و قطعات جانبی بسیاری از جمله شمع هیوندای سنتنیال را تولید و به بازار عرضه کرده است. بنابراین، اگر قصد خرید شمع هیوندای سنتنیال اصل را دارید؛ می‌ توانید به فروشگاه اینترنتی مستر یدکی مراجعه نموده و با مشاهده لیست محصولات شمع هیوندای سنتنیال مناسب‌ ترین لوازم جانبی را انتخاب نمایید. با این وجود به منظور آشنایی بیشتر با انواع شمع هیوندای سنتنیال، در بخش زیر به معرفی آنها می‌ پردازیم.

کمپانی چند ملیتی هیوندای، شمع‌ های مختلفی مناسب با خودرو های مدل سنتنیال به بازار ارائه داده است. به همین جهت، قبل از خرید شمع هیوندای سنتنیال مناسب با خودرو خود، بهتر است با انواع آن آشنا شوید.

شمع هیوندای سنتنیال چند الکترودی:

همانطور که از نام این نوع شمع‌ ها مشخص است، شمع‌ های چند الکترودی دارای چند الکترود منفی هستند. در حقیقت، وجود چند الکترود سبب افزایش چشمگیر طول عمر شمع می‌ شود. زیرا هر بار که شمع‌ ها جرقه می‌ زنند؛ قطب منفی دچار خوردگی می‌ گردد. سپس هر الکترود پس از خوردگی با نزدیک‌ ترین الکترود به قطب مثبت جابجا می‌ شود. همین چرخه سبب افزایش طول عمر شمع خودرو می‌ شود.

شمع هیوندای سنتنیال پلاتینیومی:

جنس الکترود های موجود در این نوع شمع از پلاتینیوم است که طول عمر بسیار بالایی نیز دارد. جالب است بدانید که شمع هیوندای سنتنیال پلاتینیومی قادر به تحمل دمایی تا ۲۵۰۰ درجه سانتیگراد می‌ باشند و می‌ توانند تا مسافتی حدود ۵۰ هزار کیلومتر کار کرد مفید ارائه دهند. از نمونه‌ های شمع‌ های پلاتینیومی می‌ توان به شمع موتور ان جی کی NGK مدل LFR5AGP سوزنی و شمع موتور بوش BOSCH مدل FR7MPP10 سوزنی اشاره کرد. 

شمع هیوندای سنتنیال ایریدیومی: 

الکترود مثبت این شمع‌ ها ساخته شده از ایریدیوم است. تفاوت شمع‌ های ایریدیومی با شمع‌ های پلاتینیومی، طول عمر بسیار بالاتر آنها است. برای مثال، شمع موتور تورچ TORCH مدل KH6RTI و شمع موتور ان جی کی NGK مدل ILFR5B11 از نوع ایریدیومی می‌ باشند.

نکته: توجه داشته باشید که قیمت شمع هیوندای سنتنیال اصل با توجه به نوع و کشور سازنده آن متفاوت است.

قیمت شمع هیوندای سنتنیال اصل

عوامل مختلفی در تعیین قیمت شمع هیوندای سنتنیال تاثیر دارند. از مهم‌ ترین این عوامل می‌ توان به نوع شمع، تعداد الکترود های استفاده شده هنگام تولید، جنس الکترود ها، نوع موتور خودرو و تعداد سیلندر ها، کمپانی سازنده و تولید کننده و … اشاره نمود. به دلیل وجود چنین عوامل متعددی در تعیین قیمت نهایی، توصیه می‌ کنیم قبل از خرید اینترنتی شمع هیوندای سنتنیال اورجینال از کارشناسان متخصص تیم مستر یدکی مشورت بگیرید.

خرید شمع هیوندای سنتنیال از فروشگاه مستر یدکی

بدیهی است که خرید و استفاده از قطعات یدکی و جانبی با کیفیت و اورجینال در خودرو های سواری از اقدامات ضروری به شمار می‌ آید. زیرا با خرید شمع اورجینال، نه تنها میزان مصرف سوخت کاهش می‌ یابد بلکه در سرمایه و وقت شما نیز صرفه جویی می‌ شود. از طرفی به دلیل وجود نمونه‌ های فیک و تقلبی در بازار، تشخیص جنس اصل از تقلبی بسیار دشوار شده است. از این رو، پیشنهاد می‌ کنیم برای خرید اینترنتی شمع هیوندای سنتنیال و دیگر قطعات یدکی و لوازم جانبی انواع سواری به فروشگاه اینترنتی مستر یدکی مراجعه کنید.

واتساپ