همانطور که می‌ دانید هر کدام از قطعات موجود در خودرو برای عملکرد صحیح آن مهم و مورد نیاز هستند. شمع خودرو یکی از مهم‌ ترین این قطعات بوده که تاثیر بسزایی در کارکرد صحیح خودرو شما دارد.

وظیفه شمع خودرو در واقع مشتعل کردن ترکیب سوخت و هوای فشرده شده در داخل سیلندر از طریق ایجاد جرقه است. هنگامی که شمع کیفیت مناسبی نداشته باشد یا دارای مشکل باشد، عمل جرقه‌ زنی حین ترکیب سوخت و هوا به درستی انجام نشده و عملکرد موتور نیز با اختلال مواجه می‌ شود.

به همین دلیل است که همواره بر خرید شمع هیوندا ورنا تأکید می‌ شود، زیرا کیفیت بالای این شمع و مقاومت آن در فشار و گرمای بالا سبب بهبود عملکرد موتور خودرو شده است. همچنین شمع هیوندا ورنا با کارکرد صحیح از مصرف زیاد سوخت خودرو، کاهش شتاب خودرو و عملکرد نا منظم خودرو جلوگیری می‌ کند. در ادامه این مطلب از مستریدکی به بررسی انواع این شمع، مزایا و ضرورت خرید آن می‌ پردازیم.

انواع شمع هیوندا ورنا

شمع‌ های خودرو با توجه به فاکتور های مختلفی دسته‌بندی و تولید می‌ شوند. این فاکتور ها شامل موارد زیر هستند:

  • تقسیم‌‌ بندی بر اساس کد حرارتی

  • تقسیم‌ بندی بر اساس جنس الکترود ها

  • تقسیم‌ بندی بر اساس تعداد الکترود ها

انواع شمع هیوندا ورنا نیز بر همین اساس طبقه‌ بندی می‌ شوند و هر کدام از آن‌ ها نیز به تنهایی شامل موارد دیگری هستند. برای مثال بر اساس کد حرارتی، شمع‌ ها به سه دسته شمع‌ های سرد، نیمه گرم و گرم دسته بندی خواهند شد.

به طور کلی کد حرارتی شمع میزان حرارت موجود در آخرین مرحله‌ کار و مقاومت آن در برابر حرارت در آن است که این دما باید به گونه‌ ای باشد که از ایجاد احتراق پیش از موعد جلوگیری کند.

همچنین این تقسیم‌ بندی بر اساس تعداد الکترود ها از یک تا چهار الکترود متغیر است. جنس الکترود ها نیز می‌ تواند در دو بخش معمولی و سوزنی طبقه‌ بندی شوند که نوع سوزنی آن نسبت به معمولی کیفیت و مقاومت بالا تری دارد.

برندهای مختلف برای شمع هیوندا ورنا

امروزه برند های مختلفی در زمینه تولید شمع خودرو فعالیت می‌ کنند و بسیاری از آن‌ ها با کیفیت‌ های درجه یک تولید شده و به بازار عرضه می‌ شوند.

از بهترین برند هایی که در بازار یافت می‌ شوند می‌ توان ان جی کی، بورگ جرمنی، بوش، تویوتا جنیون پارتس، چمپیون، اتولایت، دنسو، هلا، بی ام دبلیو، هیوندای جنیون پارتز، پاتیگ، مرسدس بنز، ام وی ام، جک موتورز، متریکس، موبیس، NGK را می‌ توان نام برد. در بین موارد ذکر شده برند های مختلف شمع هیوندا ورنا نیز قرار دارد که کیفیتی بالا همراه با مقاومت در برابر گرما را دارا می‌ باشد.

قیمت شمع هیوندا ورنا

قیمت شمع هیوندا ورنا مانند دیگر شمع‌ های خودرو موجود در بازار به عوامل مختلفی وابسته است. برای مثال برند تولید کننده شمع خودرو می‌ تواند یکی از تاثیر گذار ترین عوامل موجود در تعیین قیمت این محصول باشد. علاوه بر این قیمت آن بر اساس نوع شمع خودرو نیز متغیر است.

یکی دیگر از فاکتور هایی که تاثیر زیادی در قیمت شمع‌ ها دارد، کیفیت آن است به طوری که هر چه کیفیت یک شمع بالا تر باشد، قیمت بیشتری را نیز به خود اختصاص داده است. با این حال باید در هنگام خرید توجه کافی را داشته باشید و از سایت‌ های معتبر خرید خود را انجام دهید تا محصولی با کیفیت را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

خرید شمع هیوندا ورنا از فروشگاه مستریدکی

خرید اینترنتی شمع خودرو ورنا نیز مانند خرید هر قطعه دیگری نیاز به توجه و اطلاعات کافی در زمینه آن قطعه دارد. برای مثال در هنگام خرید شمع برای اتومبیل خود باید چند فاکتور مهم را در نظر گرفته و سپس آن را خریداری کنید.

یکی از این فاکتور ها که باید مورد توجه قرار گیرد، جنس الکترود های آن است. اگر قصد دارید شمعی با کیفیت بسیار بالا انتخاب کنید، می‌توانید از بین پلاتینیوم و اریدیوم یکی را انتخاب کنید. پایه رزوه شمع موتور، کد حرارتی، تعداد الکترود ها، نوع سر الکترود مرکزی (مثبت) و گپ یا فاصله دو سر الکترود منفی و مثبت از دیگر فاکتور های مهمی است که باید قبل از خرید به آن‌ ها توجه کنید.

فروشگاه مستریدکی با فروش شمع هیوندا ورنا با قیمتی ارزان این شرایط را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید با خرید شمع خودرو باکیفیت، سلامت موتور خودرو خود را تضمین کنید.

واتساپ