هر شروعی نیازمند یک جرقه است !

موتور یک خودرو برای کار کردن نیاز به سوخت و هوا دارد و برای شروع واکنش بین این دو ما به شمع خودرو احتیاج داریم تا با یک جرقه قدرتمند، موتور ماشین را روشن کند.  شمع ها بخش مهم موتور های احتراق داخلی به حساب می آیند. انواع شمع هایی که استفاده می کنید تأثیر قدرتمندی بر عملکرد ماشین های شما دارند.  موتور سیکلت‌ ها، جت اسکی‌ ها و اتومبیل‌ ها همگی به یک جرقه کوچک برای ارائه قدرت و عملکردی که از موتور هایمان می‌ خواهیم وابسته هستند.

اگر موتور شما دچار مشکل می شود، تقریباً در دور آرام کار می کند یا به نرمی کار نمی کند، ممکن است یک یا چند شمع شما کثیف یا خراب شده باشند. سایر علائم شمع خراب شامل عدم شتاب، کاهش مسافت پیموده شده بنزین و مشکل در روشن شدن خودرو است.

انواع شمع هیوندای ولستر

نوع شمع مناسب به شما قدرت بیشتر، پاسخ سریع تر دریچه گاز و بهبود مصرف سوخت را می دهد. با این حال، انتخاب شمع مناسب مزایای بیشتری دارد، از جمله آلایندگی کمتر و عمر طولانی تر و پایدارتر موتور

 تیم مستر یدکی با بررسی کردن انواع شمع ها، کار شما را در تشخیص شمع مناسب خودرو هیوندای ولستر آسان کرده است . شما همچنین می توانید با تماس با کارشناسان ما از مشاوره رایگان ما بهره‌ مند شوید و بهترین را انتخاب کنید.

  • شمع های مسیشمع های مسی دارای هسته مسی هستند و از یک آلیاژ نیکل در انتهای کار الکترود استفاده می کنند ( بخشی که جرقه ایجاد می کند). نیکل و مس هر دو نقطه ذوب نسبتاً پایینی دارند (به ترتیب 1983 درجه فارنهایت و 2642 درجه فارنهایت)، که به این معنی است که لبه این الکترود ها به سرعت ساییده می‌ شوند . این می تواند منجر به احتراق ناقص شود که مسافت پیموده شده گاز را کاهش می دهد و باعث آسیب به سیم پیچ و سیم های جرقه می شود.
  • شمع پلاتینیومیشمع های پلاتین معمولاً دارای یک دیسک پلاتینی در انتهای نوک الکترود هستند که لبه الکترود را با نقطه ذوب بالاتر (3218 درجه فارنهایت) حفظ می کند. نسبت به شمع های مسی امکان استفاده طولانی تری را فراهم می کنند و کمی داغ‌ تر از مس هستند که از رسوب جلوگیری می‌ کند.
  • شمع های ایریدیومایریدیوم سخت‌ تر از پلاتین است و نقطه ذوب بالاتری دارد (4442 درجه فارنهایت)، که به این شمع‌ ها اجازه می‌ دهد تا حدود 25 درصد بیشتر از شمع‌ های پلاتین دوام بیاورند. آنها همچنین قطر نوک الکترود کوچک تری دارند که باعث افزایش راندمان جرقه و عملکرد بهتر موتور می شود.

برند های مختلف شمع هیوندای ولستر

تیم مستر یدکی با همکاری با بهترین برند های بازار به دنبال ضمانت کیفیت محصول و رضایت شما است. از این رو محصولات ارائه شده توسط ما از برند های شاخص است.

  • برند Bosch :

قدیمی ترین برند در زمینه تولید و طراحی قطعات احتراق مغناطیسی و سیستم جرقه زنی است که از سال 1897 شروع به فعالیت کرده است.

شرکت بوش در سال 1901 از دستگاه جرقه زنی ولتاژ رونمایی کرد که این امر باعث شد صنعت احتراق موتور و جرقه زنی تحت تغییر و تحول قرار گیرد. این شرکت با طراحی نوآورانه و دانش محور خود همواره جز بهترین برند ها در زمینه تولید شمع خودرو بوده است

اگر برای هیوندای ولستر خود به دنبال شمع مناسب می گردید، به شما توصیه میشود حتما این شرکت را در نظر داشته باشید.

  • برند NGK:

برند دیگری که تیم مستر یدکی با آن همکاری میکند برند NGK SPARK PLUG است ک امروزه نام برند خود را به Nitra نیز تغییر داده است

 این شرکت ژاپنی  به دلیل تولید قطعات با کیفیت بالا برای صنعت خودرو سازی و به طور خاص، قطعات مربوط به موتورهای احتراق داخلی (ICE) شناخته می شود.

این شرکت نیز با شروع فعالیت در سال 1936 یکی از قدیمی ترین شرکت ها در این زمینه شناخته می شود . طی تحقیقات روآن جان استونز که در سال 2023 انجام شد

87 درصد از مکانیک ها شرکت NGK را به عنوان بهترین تامین کننده شمع خودرو معرفی کردند و این آمار نشان دهنده کیفیت بالای این شرکت در ساختار شمع خودرو است.

قیمت شمع هیوندای ولستر

شمع های خودرو به دلیل تنوع بالا، مواد به کار رفته، کشور سازنده و برند رنج قیمت متفاوتی را شامل می شوند و نمی شود قیمت مشخصی تعیین کرد اما شما می توانید با مراجعه به سایت مستر یدکی یا با تماس با مشاورین و کارشناسان ما هم از قیمت محصولات و هم از سایر اطلاعات مورد نظرتان اطلاع یابید.

خرید شمع هیوندای ولستر از فروشگاه مستریدکی

شمع با کیفیت را راحت خرید کنید. بهترین شمع ماشین را برای خودروی هیوندا ولستر خود می‌ توانید در سایت مستر یدکی با مناسب ترین قیمت پیدا کنید و درب منزل تحویل بگیرید. مشاوران و کارشناسان ما به شما در امر انتخاب ، خرید و مقایسه راهنمایی کرده تا شما بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

واتساپ