شرکت هیوندای از به‌ روز ترین و پیشرفته‌ ترین شرکت‌ های خودرو سازی در دنیا است. تعداد خودرو های تولیدی این شرکت بسیار زیاد است و برخی از آن‌ ها به کشور ما نیز وارد می‌ شود. یکی از این خودرو ها هیوندای i40 می‌ باشد که دارندگان آن همواره برای تامین قطعات یدکی خودرویشان نگران هستند. یکی از این قطعات بسیار حساس شمع هیوندای i40 است.

این شمع به صورت ناگهانی خراب نمی‌ شود و به تدریج از بین می‌ رود. شمع موتور به عملکرد درست موتور کمک می‌ کند. توجه داشته باشید که شمع‌ های سوزنی نسبت به شمع‌ های معمولی قابلیت تحمل حرارت بیشتری را دارند. این حرارت بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ درجه سانتی‌ گراد است. شمع‌ های سوزنی با داشتن الکترود مثبت و منفی دقت جرقه در موتور را بالاتر می‌ برند. 

معرفی برند شمع هیوندای i40

از مزیت‌ های شمع‌ های سوزنی می‌ توان به طول عمر بالا، پیشگیری از خام سوزی، کاهش مصرف سوخت، افزایش طول عمر دیگر قطعات موتور، عدم نیاز به مراجعه به تعمیرگاه و جلوگیری از اتلاف وقت اشاره کرد. در صورتی که شمع هیوندای i40‌ آسیب دیده باشد، عدم تعویض به موقع آن می‌ تواند خسارات بسیار زیادی به بار آورد.

مشکلاتی از قبیل مصرف بیش از اندازه سوخت و عملکرد ضعیف موتور از رایج‌ ترین آن‌ ها هستند. همانطور که گفتیم دارندگان خودرو i40 دغدغه تامین قطعات یدکی دارند. این خودرو با اینکه برای رفت و آمد شهری بسیار راحت و شیک است اما فروش بالایی در بازار ایران نداشته است. همین امر سبب شده تا پیدا کردن قطعات یدکی این خودرو با مشکلاتی رو‌برو شود. اما فروشگاه مستر یدکی توانسته با تامین بخشی از این قطعات خیال مشتریان خود را راحت کند. برای خرید شمع هیوندای i40 می‌ توانید به فروشگاه مستر یدکی مراجعه نمایید و انواع برند ها و اورجینال بودن آن‌ ها را بررسی نمایید. 

انواع شمع هیوندای i40

عوامل بسیار زیادی در خراب شدن شمع موتور دخیل هستند. از جمله این عوامل می‌ توان به نحوه رانندگی، رسوب آلاینده در مخزن بنزین، نوع سوخت و خلوص آن، شرایط موتور و احتراق اشاره نمود. توجه داشته باشید که شمع‌ های سوزنی به دو دسته پلاتینیوم و ایریدیوم تقسیم می‌ شود که طول عمر هر کدام متفاوت است. در اینجا لیست محصولات شمع هیوندای i40 را در اختیار شما قرار می‌ دهیم تا بتوانید راحت‌ تر محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

شمع هیوندای i40 با توجه به برند و نوع، مدل و کشور تولید کننده دارای انواع مختلفی می‌ باشد. در ادامه به بررسی بهترین و پر طرفدار ترین برند های موجود در بازار خواهیم پرداخت.

  • شمع موتور BOSCH:

این شمع تولید کشور آلمان است. بسته‌ های این محصول دارای چهار شمع هیوندای i40 سوزنی پلاتینیوم هستند. این محصول برای خودروی هیوندای i40‌ چهار سیلندر GDI و استیشن SW مناسب است. در فروشگاه مستر یدکی این محصول با تضمین اصالت کالا در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که استفاده از محصول اورجینال می‌ تواند طول عمر موتور را افزایش دهد. 

  • شمع هیوندای i40 ان جی کی:

این شمع در کشور ژاپن تولید و با برند NGK به بازار عرضه شده است. هر بسته از این محصول شامل چهار عدد شمع هیوندای i40‌ سوزنی می‌ باشد. تولیدات این برند در دو نوع پلاتینیوم و ایریدیوم به دست مشتریان می‌ رسد که می‌ توانید با توجه به نوع خودرو یکی از این دو مدل را انتخاب نمایید. استفاده از این نوع شمع، قدرت احتراق موتور را به حداکثر می‌ رساند و سرعت و شتاب آن را نیز افزایش می‌ دهید. همچنین مصرف سوخت به طور قابل توجهی کاهش خواهد داشت. 

قیمت محصولات شمع هیوندای i40

باید بگوییم که قیمت شمع هیوندای i40 با توجه به برند، کشور تولید کننده، سال تولید، مدل و … تعیین می‌ گردد. از عوامل تاثیر گذار بر قیمت شمع هیوندای i40 اورجینال بودن آن است. کیفیت مواد اولیه استفاده شده در محصولات اورجینال با محصولات درجه دوم و فیک قابل مقایسه نیست. در نتیجه استفاده از شمع اورجینال می‌ تواند از آسیب به موتور خودرو جلو گیری کرده و هزینه هنگفت تعمیرات اساسی را کم کند. در صورتی که در خرید شمع سوزنی پلاتینیوم یا ایریدیوم شک دارید باید بگوییم که شمع‌ های پلاتینیوم هر ۴۵ تا ۶۵ هزار کیلومتر و شمع‌ های ایریدیوم هر ۸۵ تا ۱۲۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارند. 

خرید  شمع هیوندای i40 از فروشگاه مستر یدکی

اهمیت استفاده از شمع هیوندای i40 اورجینال را در این مطلب متوجه شدیم. عدم استفاده از برند های معتبر و درجه یک و همچنین خرید محصولات دسته دوم می‌ تواند خسارات جبران‌ ناپذیری به ارمغان آورد. در صورتی که قصد خرید اینترنتی شمع هیوندای i40 را دارید، فروشگاه مستر یدکی از بهترین وبسایت‌ های قطعات یدکی انواع خودرو می‌ باشد. این فروشگاه امکان خرید اقساطی با تخفیف بسیار ویژه را نیز برای مشتریان خود به ارمغان آورده است. 

واتساپ