هر خودرو برای انتقال جریان برق تولیدی توسط باتری به محفظه احتراق و روشن شدن نیاز به شمع دارد. شمع کیا اپیروس قطعه‌ای فلزی است که با یک پوسته رزوه دار پوشانده شده است و به وسیله یک عایق سرامیکی از الکترود مرکزی جدا می‌ شود. به طور کلی می‌ توان گفت که انرژی لازم برای حرکت خودرو توسط شمع تامین می‌ شود. بنابراین در خرید شمع کیا اپیروس که یکی از قطعات ضروری برای خودرو محسوب می‌ شود، باید توجه ویژه‌ ای داشته باشید. با ادامه این مطلب همراه باشید، تا اطلاعات مفیدی را در رابطه با این قطعه از خودروی کیا پارس کسب کنید.

انواع شمع کیا اپیروس

شمع خودرو بر اساس موارد مختلفی تقسیم بندی می‌ شود و از لحاظ جنس، تعداد الکترود و کد حرارتی شاهد انواع مختلف و متعددی از آن هستیم. به طور کلی می‌ توان گفت که انواع شمع کیا اپیروس به چهار دسته اساسی تقسیم می‌ شود که عبارتند از:

شمع گرم

وقتی صحبت از کد حرارتی شمع می‌ شود، در واقع منظور میزان حرارت و مقاومت شمع در برابر آن دما است. شمع‌ های گرم در انتقال حرارت عملکرد پایین‌ تری دارند و بیشتر خودشان گرم می‌ شوند. معمولا این نوع شمع‌ ها در پیشرانه‌ هایی که در دماهای پایین کار می‌ کنند، کاربرد بیشتری دارند.

شمع نیمه گرم

این شمع‌ ها در دسته میانی شمع‌ های گرم و سرد قرار دارند. تفاوت ظاهری این شمع‌ ها با انواع شمع‌ های سرد، پایه‌ های بلند تر آن‌ ها است. از سوی دیگر این شمع‌ ها نسبت به انواع گرم پایه‌ های کوتاه‌ تری دارند. به طور کلی این نوع شمع‌ ها معمولا برای پیشرانه‌هایی با درجه حرارت میانی به کار می‌ روند.

شمع سرد

شمع‌ های پایه کوتاهی که حرارت را به سرعت انتقال می‌ دهند از نوع شمع سرد محسوب می‌ شوند. این شمع‌ ها برای پیشرانه‌ هایی که دمای بالایی دارند مناسب‌ تر هستند.

شمع سوزنی

این نوع شمع‌ ها در طراحی الکترود مثبت با شمع‌ های معمولی تفاوت دارند. همانطور که از نام این شمع پیداست، سر الکترود در آن، برخلاف شمع‌ های معمولی به صورت سوزنی است. طراحی شمع‌ های سوزنی به گونه‌ ای است که عمل جرقه زنی را آسان‌ تر کرده و کیفیت و قدرت احتراق را بالا می‌ برد. بنابراین می‌ توان گفت که فروش شمع کیا اپیروس سوزنی نسبت به نوع معمولی آن بیشتر است.

این شمع‌ ها خود نیز به دو دسته ایریدیومی و پلاتینیومی تقسیم بندی می‌ شوند. شمع ایریدیومی که جنس الکترود مثبت آن از ایریدیوم و الکترود منفی آن نیز از پلاتین است، بهترین شمعی بوده که تا به حال تولید شده است. این شمع‌ ها عمر بالایی داشته و با بهترین نوع جرقه زنی عملکرد خودرو را بهبود می‌ بخشند و استهلاک قطعات دیگر را نیز کاهش می‌ دهند. در مقابل شمع‌ های پلاتینیومی نیز مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته و عمل جرقه زنی را به خوبی انجام می‌ دهند.

برند های مختلف برای شمع کیا اپیروس

شمع کیا اپیروس توسط شرکت‌ های مختلفی از جمله تولید کننده اصلی این خودرو ساخته شده و وارد بازار می‌ شود. شمع‌ های شرکت اصلی با برند جنیون پارت به بازار عرضه می‌ شوند. در میان برندهای مختلف شمع کیا اپیروس برند ژاپنی NGK یکی از با کیفیت‌ ترین و مطرح‌ ترین برند هایی است که در جهان از آن استفاده می‌ کنند.

برند بوش آلمان نیز معرف حضور همگان بوده و نیازی به تعریف ندارد. این شرکت آلمانی از بهترین شرکت‌ هایی است که توانایی راضی نگداشتن بسیاری از مشتریان خود را دارد. علاوه بر آن، برند TORCH نیز توانسته است نظر بسیاری از افراد را در این زمینه به خود جلب کند. این شرکت، چینی بوده و از مواد مرغوبی برای تولید شمع کیا اپیروس استفاده می‌ کند. البته برند های بسیار دیگری نیز در بازار وجود دارند که از جمله آن‌ ها می‌ توان به برندهای فرانکو، نور، چمپیون، GHY، دنسو و... اشاره کرد.

قیمت شمع کیا اپیروس

شمع خودرو در بازار از عوامل مختلفی تاثیر می‌ پذیرد و با توجه به اینکه شرکت‌ های مختلف داخلی و خارجی آن را تولید می‌ کنند، شاهد تفاوت قیمت شمع ماشین در بازار خواهیم بود. مهم‌ ترین عواملی که بر قیمت شمع کیا اپیروس تاثیر می‌ گذارند، در ابتدا نوع شمع و در ادامه تعداد و جنس الکترودها، پاریه رزوه، کد حرارتی و فاصله میان دو الکترود منفی و مثبت است. شمع‌ های سوزنی با توجه به کارایی بیشتری که دارند، از قیمت بیشتری نیز بهره می برند.

خرید اینترنتی شمع کیا اپیروس از فروشگاه مستر یدکی

شمع خودرو یکی از قطعات مصرفی آن است که بر اثر استفاده طولانی مدت دچار خرابی شده و نیاز به تعویض به موقع دارد. شما برای تهیه یک شمع جدید می‌ توانید نسبت به خرید اینترنتی شمع کیا اپیروس از فروشگاه مستریدکی اقدام نمایید. این فروشگاه تنها کالاهایی را به شما عرضه می‌ کند که از کیفیتشان مطمئن باشد و همینطور قیمت‌ های به صرفه‌ تری را برایشان در نظر می‌ گیرد. از این رو می‌ توانید با خرید از ما تجربه خوبی را برای خود رقم بزنید.

واتساپ