شمع خودرو قطعه‌ ای است که در قسمت بالایی سیلندر خودرو قرار می‌ گیرد تا با دریافت جریان برق، جرقه را با ولتاژ بالا ایجاد کند، تا خودرو بتواند حرکت کند. در واقع این جرقه از بخار بنزین در محفظه احتراق ایجاد می‌ شود و باید حتما میزان انرژی و مدت زمان ایجاد آن دقیق باشد؛ در غیر این صورت، خودرو حرکت نخواهد کرد. شمع کیا اسپورتیج از یک عایق چینی، الکترود و واشر ساخته شده است که هر کدام از مواد اولیه به کار رفته و مسئولیت مخصوص به خود را دارد.

انواع شمع کیا اسپورتیج

شمع کیا اسپورتیج بر اساس کارایی و مواد اولیه به کار رفته در آن، در انواع مختلفی طبقه بندی می‌ شود. این محصول با توجه به ماندگاری و کیفیتی که دارد قیمت گذاری شده و به دست مصرف کنندگان عزیز می‌ رسد. حتما قبل از اقدام برای خرید، با یکی از کارشناسان مستر یدکی مشورت کنید تا در نهایت بتوانید بهترین محصول را برای کیا اسپورتیج خود تهیه کنید. در ادامه انواع شمع کیا اسپورتیج را برای شما معرفی کرده‌ ایم.

شمع سرد کیا اسپورتیج

شمع سرد کیا اسپورتیج دارای پایه‌ های کوتاه است و می‌ تواند گرما را با سرعت بیشتری نسبت به سایر شمع‌ های کیا اسپورتیج جا به جا کند. این شمع پایه کوتاه برای خودرو هایی که موتور آن‌ ها دمای بالایی دارد، بسیار مناسب است زیرا پایه آن کوتاه است و در برابر دمای بالا قرار نمی‌ گیرد.

شمع گرم کیا اسپورتیج

شمع گرم کیا اسپورتیج برخلاف نوع سرد آن پایه بلندتری داشته و پایه‌ های بلند آن گرما را با سرعت کمتری منتقل می‌ کنند. این شمع دیگر برای کیا اسپورتیج استفاده نمی‌ شود:؛ زیرا پایه‌ های بلند آن هنگام برخورد به گرمای پر قدرت موتور کیا اسپورتیج ممکن است ذوب شوند.

شمع پلاتین کیا اسپورتیج

این شمع از شمع‌های پرطرفدار کیا اسپورتیج است. این شمع نسبت به شمع ایریدیوم این خودرو قیمت بهتری داشته و از کارایی مناسبی نیز برخوردار است. مستر یدکی به شما پیشنهاد می‌کند اگر به دنبال خرید شمع کیا اسپورتیج ارزان قیمت و با کیفیت هستید، خرید این شمع را از دست ندهید.

شمع ایریدیوم کیا اسپورتیج

این شمع بهترین شمع برای کیا اسپورتیج بوده و برای کسانی که می‌ خواهند یک شمع خودرو با کیفیت و ماندگاری با تهیه کنند، گزینه بسیار مناسبی است. شمع ایریدیوم کیا اسپورتیج در واقع از ترکیب دو نوع آلیاژ ساخته شده است. آلیاژ مثبت آن از جنس فلز ایریدیوم و آلیاژ منفی آن از جنس پلاتین است. قیمت شمع ایریدیوم کیا اسپورتیج نسبت به سایر شمع‌ ها بیشتر است.

برندهای مختلف برای شمع کیا اسپورتیج

خودرو کیا اسپورتیج امروزه به یکی از ماشین‌ های پرطرفدار برای افراد اسپرت پسند شده است و تعداد مصرف کنندگان این خودرو در ایران روز به روز در حال افزایش است. به همین دلیل برند‌های مختلف تولید کننده خودرو در ایران و جهان همواره در صدد طراحی و تولید شمع کیا اسپورتیج برای مصرف کنندگان هستند و بازار رقابت تنگاتنگی بین آن‌ ها برقرار است. در ادامه تعدادی از بهترین برند های موجود در بازار برای این شمع را به شما معرفی کرده‌ ایم.

برند BOSCH برای شمع کیا اسپورتیج

همان طور که می‌ دانید، برند بوش یک برند آلمانی است و طرفداران بسیاری زیادی نیز در سراسر دنیا دارد؛ زیرا قطعات آن بسیار با کیفیت بوده و از ماندگاری بسیار بالایی برخور دارند. شمع بوش کیا اسپورتیج جز محصولاتی است که شما با خرید آن دیگر نیازی نیست که نگران کیفیت و ماندگاری شمع خودرو خود باشید.

برند NGK برای شمع کیا اسپورتیج

برند ان جی کی یکی از برند های جهانی است که به طور تخصصی در حوزه تولیدات شمع خودرو فعالیت می‌ کند. شمع کیا اسپورتیج برند ان جی کی در بازار های ایران طرفداران بسیاری دارد. مستر یدکی برای کسانی که به دنبال خرید شمع خودرو با کیفیت و قیمت مناسب هستند، برند ان جی کی  را پیشنهاد می‌ کند.

برند TORCH برای شمع کیا اسپورتیج

برند تورچ چند سالی می‌ شود که به عنوان قطعه فابریک بر روی خودروهای تولیدی نصب می‌ شود و این امر نشان دهنده کیفیت و کارایی بالای این برند است. شمع تورچ شامل شمع‌ های پایه بلند، شمع‌ های پایه کوتاه و شمع پلاتین است که می‌ توان از آن‌ ها در خودرو کیا سراتو استفاده کرد.

قیمت شمع کیا اسپورتیج

قیمت شمع کیا اسپورتیج بستگی به برند و ماندگاری محصول دارد. هر چه برندی که کالا را تولید کرده است مطرح بوده و سابقه درخشان‌ تری در حوزه تولیدات خود داشته باشد، به طبع قیمت محصول نیز بیشتر می‌ شود .امروزه به دلیل وارداتی بودن برند های بالا و همچنین نوسانات دلار در بازار، نمی‌ توان یک قیمت دقیق برای شمع کیا اسپورتیج تعیین کرد.

خرید شمع کیا اسپورتیج از فروشگاه مستر یدکی

یکی از جدید ترین روش‌ ها برای خرید شمع کیا اسپورتیج مراجعه به فروشگاه آنلاین مستر یدکی است. شما می‌ توانید با مراجعه به این سایت و انتخاب دسته‌ بندی‌ های مناسب خود، شاهد بهترین و با کیفیت‌ ترین قطعات خودرو باشید. در کل خرید محصولات جانبی خودرو و همچنین قطعات آن باید حتما زیر نظر یک کارشناس صورت بگیرد؛ در غیر این صورت ممکن است شما به اشتباه قطعه‌ ای را خریداری کنید که برای شما مناسب نباشد؛ به همین دلیل پیشنهاد ما این است که حتما قبل از خرید با پشتیبانی مستر یدکی تماس گرفته و مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

واتساپ