شمع کیا کارنز با توجه به عملکردی که دارد، یکی از قطعات مهم و کاربردی خودرو محسوب می‌ شود. جرقه‌ زنی و روشن شدن خودرو وظیفه‌ ای است که شمع خودرو برعهده دارد؛ به همین دلیل وجود آن برای هر خودرویی الزامی است.

به طور کلی بعد از ورود سوخت به داخل سیلندر و ترکیب شدن آن با هوا، شمع با تولید جرقه عمل احتراق را آغاز و انرژی تولید می‌ کند. این انرژی با کمک قطعات دیگر موتور سبب روشن شدن خودرو شما می‌ شود.

انواع شمع کیا کارنز

شمع‌ های خودرو با توجه به عوامل مختلفی نظیر جنس یا نوع الکترود تقسیم‌ بندی می‌ شوند. در ادامه به بررسی انواع شمع کیا کارنز موجود در بازار می‌ پردازیم:

  • شمع گرم

شمع گرم معمولا نسبت به مدل‌ های دیگر گرما بیشتری داشته و به همین دلیل حرارت کمتری را منتقل می‌ کنند. این شمع‌ ها انتخاب مناسبی برای پیشرانه‌ هایی هستند که در دمای پایین کار می‌ کنند.

  • شمع نیمه گرم

شمع نیمه گرم پایه‌ هایی بلندتر از شمع‌ های سرد و کوتاه‌ تر از شمع‌ های گرم دارند، بنابراین جزو شمع‌ های میانی به حساب می‌ آیند.

  • شمع سرد

به دلیل وجود پایه‌ های کوتاه در شمع‌ های سرد، انتقال حرارت در این شمع‌ ها سریعتر است؛ به همین دلیل این شمع‌ ها برای پیشرانه‌ هایی با دمای بالا یه کار می‌ روند.

  • شمع سوزنی

تفاوت شمع‌ های سوزنی با شمع‌ های معمولی در نوع الکترود مثبت است؛ به طوری که سر الکترود در شمع سوزنی به صورت سوزنی شکل و در شمع‌ های معمولی به صورت گرد است.

شمع‌ های سوزنی عمل جرقه‌ زنی را بهتر از دیگر شمع‌ ها انجام می‌ دهند و کیفیت بالاتری دارند. این شمع‌ ها خود به دو دسته تقسیم می‌ شوند و این طبقه‌ بندی بر اساس آلیاژی است که در آن استفاده شده است.

  • شمع ایریدیومی

شمع‌ های ایریدیومی یکی از بهترین نوع شمع کیا کارنز محسوب می‌ شوند؛ زیرا دارای الکترود ایریدیومی مثبت و الکترود پلاتینی منفی است.

  • شمع پلاتینیومی

وجود الکترود های از جنس پلاتین در این شمع‌ ها سبب ایجاد جرقه‌ زنی و احتراق بسیار خوب می‌ شود؛ به همین دلیل خرید شمع کیا کارنز از نوع پلاتینیومی می‌ تواند انتخاب مناسبی برای شما عزیزان باشد.

برند های مختلف برای شمع کیا کارنز

امروزه برندهای مختلف شمع کیا کارنز در بازار به چشم می‌ خورد. از میان این برندها شمع خودرو بوش آلمان طرفدار زیادی در بین صاحبان خودرو دارد.

علاوه بر این، شمع‌ های معروف دیگری نیز در بازار وجود دارند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در ادامه به معرفی این شمع‌ ها می‌ پردازیم:

  • شمع خودرو ان جی کا

  • شمع موتور اکیوم

  • شمع موتور دنسو

  • شمع موتور نور

  • شمع موتور تورچ

قیمت شمع کیا کارنز

قیمت شمع کیا کارنز به عوامل مختلفی نظیر نوع شمع و نوع خودرو شما بستگی دارد؛ بنابراین بهترین راه برای آگاهی از قیمت شمع‌ خودرو، مشاهده لیست به روز شده آن در سایت مستر یدکی است.

فروش شمع کیا کارنز امروزه به صورت حضوری و غیرحضوری انجام می‌ شود، اما اگر قصد دارید این شمع را با قیمت پایین‌ تری خریداری کنید، پیشنهاد ما خرید این کالا به صورت مستقیم از وارد کننده است.

خرید مستقیم کالا علاوه بر اینکه در هزینه‌ های شما صرفه‌ جویی می‌ کند، سبب جلوگیری از هدر رفتن وقت شما نیز می‌ شود.

خرید شمع کیا کارنز از فروشگاه مستریدکی

خرید شمع کیا کارنز از طریق فروشگاه مستریدکی برای تمامی مشتریان عزیز میسر شده است تا بتوانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن محصول مد نظر خود را انتخاب و اقدام به سفارش آن کنند. با این روش، شما دیگر نگران اصل بودن کالا و یا گران بودن آن نخواهید بود و می‌ توانید با خاطری آسوده خرید خود را انجام دهید.

واتساپ