شمع کیا موهاوی یکی از قطعات اصلی در خودرو است که نقش جرقه زنی و روشن نمودن آن را بر عهده دارد. در واقع جرقه شمع در خودروهای احتراق داخلی، محرک اولیه برای سوزاندن سوخت درون سیلندرهای موتور است که در نهایت به روشن شدن موتور خودرو منجر می‌ شود.

اهمیت این قطعه و سلامت آن به اندازه‌ ای است که در صورت بروز کوچکترین مشکل در عملکرد آن، موتور قادر به روشن شدن نخواهد بود و در نتیجه خودرو حرکتی نخواهد داشت.

بنابراین لازم است که به صورت مداوم آن را بررسی کرده و در صورت خراب شدن یا گذشتن مدت مشخصی از کارکرد آن، نسبت به خرید شمع موهاوی و تعویض آن اقدام نمایید. شمع ها در انواع مختلفی با تعداد الکترودهای متفاوت به تولید می‌ رسند که نیاز است برای دانستن تفاوت میان آن‌ ها و انتخاب بهترین نوع آن برای خودروی خود، اطلاعات بیشتری در این باره داشته باشید.

انواع شمع موهاوی

شمع موهاوی در مدل‌ های مختلفی تولید می‌ شود که از لحاظ جنس، تعداد الکترود، کیفیت جرقه زنی و برخی ویژگی‌ های دیگر در ساختار و نحوه عملکرد با یکدیگر تفاوت دارند. به طور کلی انواع شمع موهاوی عبارت است از:

  • شمع معمولی

الکترود به کار رفته در ساختار شمع معمولی به صورت تخت و کم ارتفاع است و سطح صافی دارد. به همین دلیل با گذشت زمان برقراری ارتباط میان الکترودهای مثبت و منفی آن سخت می‌ شود و جرقه‌ های ناقصی را از آن شاهد خواهیم بود. این موضوع می‌ تواند به افزایش استهلاک و مصرف سوخت منجر شود. این نوع شمع از جنس نیکل ساخته می‌ شود و قادر است تا حدود 400 درجه سانتی گراد حرارت را تحمل کند. طول عمر این نوع از شمع موهاوی تقریبا 35 هزار کیلومتر است،  بنابراین پس از طی کردن این مسافت لازم است نسبت به تعویض آن اقدام شود.

  • شمع سوزنی

شمع‌ های سوزنی در چندین نوع مختلف به تولید می‌ رسند که پر کاربرد ترین آن‌ ها از جنس دو فلز پلاتینیوم و ایریدیوم ساخته می‌ شوند. توان مقاومتی در برابر حرارت شمع‌ های پلاتینیومی تا حدود 900 درجه سانتی گراد و شمع‌ های ایریدیومی تا 1200 درجه سانتی‌ گراد است. شمع‌ های سوزنی نسبت به نوع معمولی طول عمر بیشتری (شمع پلاتینیوم 40 هزار وشمع ایریدیومی 100 هزار کیلومتر) دارند.

الکترود مرکزی شمع‌ های سوزنی نوک تیز است و سبب ایجاد جرقه‌ های سریع‌ تر و قوی‌ تر می گردد. بنابراین سوخت خودرو نیز بهتر می‌سوزد و شتاب و توان سیستم موتور نیز برای حرکت خودرو افزایش می یابد. به طور کلی عملکرد بهتر و مزایای این نوع شمع‌ها سبب شده تا فروش شمع موهاوی سوزنی نسبت به نوع معمولی آن بیشتر باشد.

برندهای مختلف برای شمع موهاوی

شمع موهاوی توسط شرکت‌ های مختلفی تولید می‌ شود و با برندهای گوناگونی در بازار موجود است. از معروف‌ ترین برند های این قطعه می‌ توان به برندهای بوش آلمان، NGK ژاپن و TORCH چین اشاره کرد که از لحاظ کیفیت در بالاترین رده قرار دارند و می‌ توانید با خیال راحت آن‌ ها را تهیه کنید. از دیگر برندهای مختلف شمع موهاوی نیز که در بازار وجود دارند، می‌ توان برندهای جنیون پارت، DENSO و موبیس را نیز نام برد. این برندها نیز عملکرد خوبی در ساخت این قطعه از خود نشان داده‌ اند و می‌ توان از کیفیت آن‌ ها مطمئن بود.

قیمت شمع موهاوی

یکی از عوامل تاثیرگذار در خرید را می‌ توان قیمت شمع موهاوی دانست. در واقع قیمت، فاکتوری است که بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌ شود و بر اساس برخی ویژگی‌ ها تغییر می کند. به عنوان مثال، شمع‌ های معمولی با توجه به کیفیت عملکرد، جنس و طول عمری که دارند نسبت به شمع موهاوی سوزنی ارزان‌ تر هستند. همچنین عوامل دیگری نیز همچون جنس و تعداد الکترودها، کد حرارتی، پایه رزوه، فاصله میان الکترودهای مثبت و منفی تاثیر مستقیمی بر قیمت شمع خودرو دارند.

خرید شمع موهاوی از فروشگاه مستر یدکی

همانطور که گفته شد، شمع موهاوی به عنوان یک قطعه مصرفی خودرو، پس از مدتی نیاز به تعویض دارد. یکی از رایج‌ ترین روش‌ ها برای تهیه آن، خرید اینترنتی است. البته این موضوع که از کدام فروشگاه اقدام به تهیه آن نمایید نیز بسیار حائز اهمیت است.

مجموعه مستر یدکی با داشتن سابقه طولانی در زمینه لوازم یدکی خودرو، مفتخر است تا با ارائه محصولاتی مرغوب، شما را در مسیر خریدی مطمئن یاری نماید. شما با خرید اینترنتی شمع موهاوی از فروشگاه مستر یدکی می‌ توانید علاوه بر بهره‌ مندی از گارانتی اصالت و سلامت محصول، آن را با قیمت مناسب‌ تری تهیه نمایید. بدین ترتیب تجربه بهتری از خرید را برای خود رقم می‌ زنید. همچنین در صورت نیاز می‌ توانید از طریق پشتیبانی با کارشناسان ما در ارتباط بوده و از مشاوره رایگان آن‌ ها نیز استفاده کنید.

واتساپ