صافی بنزین هیوندای i10

صافی بنزین هیوندای i10 بخش مهمی از سیستم سوخت است که وظیفه تصفیه بنزین را انجام می‌ دهد؛ تا سیستم سوخت و موتور از ذرات مضر و شوائب محافظت شود. این صافی بنزین عمدتاً از جنس نایلون یا فلز ساخته می‌ شود و دارای سوراخ‌ های کوچک است که به اندازه ی مشخصی هستند تا ذرات بزرگ تر از این اندازه را تراکم ندهند.

هیوندای i10 کوچک‌ ترین محصول برند کره‌ ای هیوندای و همینطور اولین خودرو مونتاژی این برند است که پس از گذشت سال‌ ها وقفه به خط تولید کرمان‌ موتور رسید. این خودرو به عنوان یک خودروی شهری مناسب و با قیمت مقرون به صرفه شناخته می‌ شود که با طراحی کوچک و جذاب خودش به یاد آورده می‌ شود.

نسخه فیس‌ لیفت از نسل دوم i10 از مدل‌ های مونتاژی در ایران هستند؛ نسلی که از سال 2013 عرضه جهانی خودش در بازار را آغاز کرد و پس گذشت اندکی از سال 2017 (زمستان 95) نیز در اختیار مشتریان و علاقه‌ مندان ایرانی قرار گرفته است. 

در صورتی که قصد خرید صافی بنزین هیوندای i10 را دارید، ادامه این مطلب را مطالعه فرمایید.

برند های مختلف صافی بنزین هیوندای i10

برند Genuine (جینیون) که توسط کمپانی هیوندای تولید شده، از جمله بهترین برند های صافی بنزین هیوندای i10 به حساب می‌ آید که در بازار لوازم جانبی خودرو از پر کاربرد ترین و باکیفیت‌ ترین قطعات موجود است. این صافی بنزین یا شبکه تصفیه بنزین به بسیاری از خودرو ها سازگار است. از این کد فیلتر برای برخی از خودرو های ساخت چین و مونتاژ داخل کشور نیز استفاده می‌ کنند. با این وجود بررسی سازگاری خودروی هیوندای شما با صافی بنزین مورد استفاده، از اهمیت بسیاری به منظور کارکرد بهینه و عدم آسیب به خودروی شما برخوردار است.

مشکلات استفاده از صافی بنزین هیوندای i10 غیر اصل

استفاده از صافی بنزین هیوندای i10 فیک و تقلبی می‌ تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی در موتور خودروی شما شود؛ آسیب‌ هایی از جمله تصفیه نشدن درست بنزین، مسدود شدن کانال ورودی بنزین به موتور، جمع شدن فیلتر بنزین، شکسته شدن بدنه فیلتر بنزین، مشکل در استارت صبح گاهی در اتومبیل و عدم سازگاری با خودرو.

هر یک از موارد فوق منجر به آسیب رسیدن به پمپ بنزین اتوموبیل شما می‌ شود که همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره شد، هزینه بسیار سنگین به صاحبان خودرو وارد خواهد کرد. به منظور جلوگیری از چنین مشکلاتی حتما نسخه اصل و اورجینال صافی بنزین هیوندای i10 را تهیه نمایید.

وظایف اصلی صافی بنزین هیوندای i10

تصفیه ذرات

صافی بنزین هیوندای i10 مانع ورود ذرات معلق به سیستم سوخت خودرو می‌ شود. این ذرات ممکن است از مخلوط سوخت یا از دیگر مراحل تأسیس سوخت در مسیر سوخت به موتور وارد شوند و روند طبیعی سوخت بنزین در موتور را مختل کند.

حفاظت از سیستم سوخت

حضور ذرات در سوخت می‌ تواند قطعات سیستم سوخت را خراب کند یا عملکرد موتور را تحت تأثیر قرار دهد. صافی بنزین هیوندای i10 از پیشامد چنین حوادثی جلوگیری می‌ کند.

تأمین سوخت تمیز

سوخت تمیز و بدون شوائب به موتور امکان احتراق بهتر و عملکرد بهتر را می‌ دهد. صافی بنزین یا شبکه تصفیه بنزین در این زمینه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌ کند.

قیمت صافی بنزین هیوندای i10

یکی از مهم‌ ترین مسائل در خرید لوازم جانبی خودرو که فکر صاحبان خودروی هیوندای i10 را به خود مشغول می‌ کند، بدون شک مسئله قیمت صافی بنزین هیوندای i10 است و مسلما خرید این قطعه اساسی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

عواملی همانند جنس قطعه مدنظر شما، نوع اتومبیل سواری شما و همینطور ارزش و اعتبار برند تولید کننده در تعیین قیمت صافی بنزین هیوندای i10 تاثیر گذار هستند.

خرید صافی بنزین هیوندای i10 از فروشگاه مستر یدکی

به منظور خرید صافی بنزین هیوندای i10 مقرون به صرفه و با کیفیت به فروشگاه اینترنتی مستر یدکی مراجعه کنید. این سایت اطلاعات بسیار سودمند و کاربردی از خودرو، قطعات یدکی و بازار لوازم جانبی جهت خریدی مطمئن و آسوده‌ در دسترس عموم قرار داده است.

واتساپ