صافی بنزین کیا سراتو

صافی بنزین سراتو

فیلتر یا صافی بنزین سراتو همانند سایر قطعات، عنصری ضروری در عملکرد صحیح موتور خودرو محسوب می‌ شود. این قطعه با جدا کردن گرد و غبار و مواد زائد از بنزین، از ورود آلودگی‌ ها به انژکتور یا محفظه احتراق جلوگیری می‌ کند. تصفیه نشدن سوخت خودرو سبب آلوده شدن و زنگ زدگی تراشه‌ ها و در نهایت خرابی انژکتور و پمپ سوخت می‌ شود.

برخلاف تصور عموم این قطعه اهمیت زیادی دارد و عدم توجه به آن می‌ تواند پیامدهای ناگواری را برای خودرو به وجود آورد. به همین دلیل لازم است که این قطعه را به طور مداوم بررسی کرده و در صورت نیاز تمیز یا تعویض نمایید. پیش از خرید صافی بنزین سراتو نیز بهتر است به برخی نکات از جمله میزان کیفیت، برند و نوع آن توجه کنید.

انواع صافی بنزین سراتو

صافی بنزین سراتو در دو نوع مختلف تولید می‌ شود که از لحاظ جنس و قیمت با یکدیگر تفاوت دارند اما از لحاظ کارایی و عملکرد کاملا یکسان هستند. به طور کلی انواع صافی بنزین سراتو موجود در بازار عبارت است از:

  • صافی بنزین پلاستیکی:

  • این نوع صافی جنس پلی پروپیلن ساخته می‌ شود و شامل یک محفظه پلاستیکی در اطراف یک فیلتر تصفیه است که برای تعویض آن نیاز است تا کل مجموعه را تعویض نمایید. از این فیلتر با نام صافی سوخت یکبار مصرف نیز یاد می‌ شود. به همین دلیل لازم است تا پس از مدت کوتاهی بررسی شده و نسبت به تعویض آن اقدام شود. صافی سوخت پلاستیکی سبک بوده و به راحتی نصب می‌ شود. همچنین مقاومت خوبی در برابر خودرگی و خراش از خود نشان می‌ دهد. البته ناگفته نماند که این نوع صافی در برابر حرارت و فشار مقاومت کمتری دارد. با این وجود فروش صافی بنزین سراتو پلاستیکی نسبت به نوع فلزی آن بیشتر است.

  • صافی بنزین فلزی:

  • این نوع صافی سوخت از جنس آلومینیوم یا فولاد تهیه می‌ شود و از یک فیلتر قابل تعویض در یک نگهدارنده فلزی تشکیل شده است که قابلیت استفاده مجدد دارد. بنابراین پس از کثیف شدن فیلتر داخلی می‌ توانید تنها آن را تعویض کنید. صافی فلزی مقاومت بیشتری در برابر حرارت، فشار و خوردگی دارد. همچنین به دلیل نوع ساختار آن، به زمان کمتری برای تعویض صافی نیاز خواهید داشت. طول عمر بیشتر و سنگین وزن بودن نسبت به نوع پلاستیکی از ویژگی‌ های این نوع صافی سوخت است.

برند های مختلف برای صافی بنزین سراتو

همانند سایر قطعات مصرفی خودرو، صافی بنزین سراتو نیز توسط شرکت‌ های مختلفی به تولید می‌ رسد و با برند های گوناگونی روانه بازار می‌ شود. با این حال بسیاری از افراد صافی بنزین برند اصلی سازنده خودروی سراتو یعنی هیوندای جنیون پارت را به سایر برندها ترجیح می‌ دهند. علاوه بر این بسیاری از برندهای مختلف صافی بنزین سراتو نیز کیفیت خوبی را ارئه می‌ دهند. از جمله این برند ها می‌ توان به برند  های سرکان، بهران فیلتر، شهاب و کاسپین اشاره کرد.

قیمت صافی بنزین سراتو

یکی از مهم‌ ترین فاکتورهایی در خرید این قطعه تاثیرگذار است، قیمت صافی بنزین سراتو است. با توجه به اینکه دو نوع صافی بنزین برای این خودرو وجود دارد، صافی سوخت پلاستیکی قیمت ارزان‌ تری را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این جنس فیلتر داخلی و میزان کیفیت نیز بر قیمت آن تاثیر می‌ گذارد. بهتر است برای تهیه این صافی به سراغ برندها و فروشگاه‌ های معتبر بروید تا از قیمت منصفانه‌ تر و مناسب‌ تری بهره‌ مند شوید.

خرید اینترنتی صافی بنزین سراتو در فروشگاه مستر یدکی

ما در فروشگاه مستر یدکی شرایطی را برای شما فراهم کرده‌ ایم تا با خیال راحت بتوانید بهترین و باکیفیت‌ ترین صافی‌ های بنزین را با قیمتی مناسب برای خودرویتان تهیه کنید. برای خرید اینترنتی صافی بنزین سراتو از فروشگاه مستر یدکی لازم است با توجه به نیاز و شرایط خودرویتان نسبت به تهیه آن اقدام کنید. به عنوان مثال در صورتی که با خودرویتان بیشتر مسافت‌ های کوتاه و درون شهری را طی می‌ کنید، فیلتر پلاستیکی برای شما مناسب است اما اگر عادت به مسافرت با خودرو و طی کردن مسافت‌ های طولانی با آن دارید، توصیه ما به شما تهیه فیلتر فلزی خواهد بود. شما می‌ توانید در صورت نیاز با کارشناسان ما در ارتباط بوده و از مشاوره رایگان آن‌ ها بهره‌مند شوید.

واتساپ