دیسک و صفحه کوییک

دیسک و صفحه کوییک یکی مهم‌ ترین های لوازم کوییک محسوب می‌ شود که وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ‌ ها و حرکت خودرو را بر عهده دارد. این قطعه میزان فشار بسیار زیادی را تحمل می‌ کند و با افزایش قدرت موتور نقش مهمی را در افزایش شتاب خودرو ایفا می‌ نماید.

دیسک و صفحه خودروی کوییک از مهم‌ ترین ویژگی‌ های یک دیسک و صفحه مناسب می‌ توان به امکان ترمز گیری نرم‌تر، طول عمر بالا، سازگاری با محیط زیست و کیفیت بالا اشاره کرد که در هنگام خرید دیسک و صفحه کوییک باید آن‌ها را مد نظر قرار دهید.

 همچنین باید توجه داشته باشید که این قطعه بخش مهمی از سیستم گیربکس محسوب می‌ شود و اختلال در عملکرد آن سیستم انتقال نیرو و گیربکس را با اختلال مواجه می‌ سازد؛ بنابراین با کیفیت بودن قطعه‌ ای که تهیه می‌ کنید، اهمیت بسیاری خواهد داشت.

انواع دیسک و صفحه کوییک

دیسک و صفحه کوییک از قسمت‌ های مختلفی از جمله صفحه کلاچ، دیسک، بلبرینگ، دو شاخه، صفحه دنده، اهرم و شاخک‌ ها تشکیل شده است. هر یک از این بخش‌ ها وظیفه مشخصی را بر عهده دارند و در فرایند تعویض دنده و انتقال نیرو عملکرد یکدیگر را تکمیل می‌ کنند. به طور کلی انواع دیسک و صفحه کوییک تنها از نظر کیفیت مواد اولیه و ساخت با یکدیگر تفاوت دارند.

برند های مختلف برای دیسک و صفحه کوییک

دیسک و صفحه با برند اصلی یا شرکتی، یکی از انتخاب‌ هایی است که نظر افراد زیادی را به خود جلب می‌ کند. بر همین اساس می‌ توان گفت که فروش دیسک و صفحه کوییک با برند شرکت سازنده آن یعنی سایپا در مقایسه با سایر برند ها بیشتر است.

شرکت‌ های بسیاری در زمینه تولید این قطعه فعالیت دارند و هر یک از آن‌ ها کیفیت خاصی را به محصولات خود اختصاص می‌ دهند. به عنوان مثال برند های valeo کره، شایان صنعت، سکو کره، عظام ایران، پلاستکس ایران، دایکن ژاپن و... از جمله برند های مختلف دیسک و صفجه کوییک هستند که در بازار مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این برند های دیگری مانند پایا کلاچ، لوک، هرینگتون، آیسین و کورمن نیز در زمینه تولید دیسک و صفحه فعالیت دارند.

قیمت دیسک و صفحه کوییک

عوامل مختلفی وجود دارند که می‌ توانند قیمت دیسک و صفحه کوییک را تحت تاثیر قرار دهند؛ از جمله مهم‌ ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت این محصول می‌ توان به جنس قطعه، برند تولید کننده و همینطور داخلی یا وارداتی بودن آن اشاره کرد. مسلم است که هر چه کیفیت یک محصول بالاتر باشد، قیمت بیشتری را به خود اختصاص می‌ دهد؛ البته هر گرانی دلیل بر کیفیت بالا نیست و به شرکت سازنده آن بستگی دارد.

خرید اینترنتی دیسک و صفحه کوییک در مستر یدکی

یکی از نکاتی که در هنگام تهیه دیسک و صفحه کوییک باید به آن توجه کنید، این است که کیفیت بالای این قطعه تاثیر به سزایی بر نحوه عملکرد و ایمنی خودرو دارد. علاوه بر این توصیه می‌ شود تا از فروشگاه‌ های معتبری همچون مستر یدکی اقدام به خرید کنید؛ زیرا متاسفانه برخی افراد سود جو با کپی برداری از برند های معتبر و اصلی، قطعات تعمیری و بازسازی شده را به عنوان قطعه اصلی به فروش می‌ رسانند؛ به همین دلیل رانندگان با تهیه این نوع قطعات دچار مشکل می‌ شوند.

علاوه بر این اگر مسافت زیادی را به صورت روزانه با خودرو طی می‌ کنید، حتما باید از دیسک و صفحه باکیفیت و مقاومی استفاده کنید. شما می‌توانید با خرید اینترنتی دیسک و صفحه کوییک از فروشگاه مستر یدکی محصول اورجینال و با کیفیتی را در اختیار داشته باشید.

واتساپ