خرید شمع سورن

شمع سورن مانند سایر ماشین‌ها و خودروهای ملی از جمله ۲۰۶، ۴۰۵و... است و انواع  گوناگونی دارد. به همین دلیل باید مدل‌ها و رنگ‌های گوناگون آن روشن شود تا بتوان شمع موتورسورن مناسب و مفید با عمر مفید و کارکرد مناسب با خودروی خود پیدا کنیم. موتورهای سورن همان طور که می دانید، کارکردهای متفاوت و گوناگونی دارند. انتخاب و خرید شمع سورن نیز بسته به کار کردن موتور و دیگر ویژگی‌های خودرو شما متفاوت است. به عنوان مثال، بعضی از افراد با توجه به نوع موتور خودرو نوع سوخت خود و... انتخاب می‌کنند که صحیح‌ترین راه انتخاب این شمع موتور است.

ما در این مطلب قصد داریم شما را با انواع شمع سورن آشنا کرده و برخی ویژگی‌ها، راه‌های انتخاب و برندهای متفاوت این شمع را برای شما توضیح دهیم .

جهت دریافت مشاوره تخصصی برای خرید محصولات مستر یدکی با شماره 02186054337 تماس بگیرید

خرید شمع سورن اصل

نمایندگی‌ خرید شمع سورن

هنگامی که شما قصد دارید برای خودروی خود شمع تهیه کنید، در قیمت شمع سورن باید دقت کنید که حتما از نمایندگی‌های مجاز و یا نمایندگی‌های معتبر اقدام به خرید شمع کنید. نام و نشانه‌های فروشگاه‌های معتبر در کشوردر سایت‌‌های مشخص و نام نمایندگی‌ها در سایت اصناف نام برده شده و شما به راحتی می توانید از آنها خرید کنید.

امروزه خرید کردن ما راحت‌تر شده و با آسودگی می‌توانیم از فروشگاه‌های اینترنتی مانند دیجی کالا یا مستر یدکی و یا سایر فروشگاه‌هایی که اقدام به فروش با مناسب ترین قیمت شمع سورن می نمایند ولی دارای اعتبار می باشند نیز خرید کنیم. در هنگام خرید شمع موتور سورن به مواردی از جمله خرید لوازم یدکی سورن اصل، شمع آن و همچنین متناسب بودن با نوع سوخت و نوع خودرو بسیار دقت کنید.

قیمت شمع سورن در بازار

این شمع با توجه به تفاوت‌ها و برندهای گوناگون، قیمت متفاوتی دارد؛ اما محدوده قیمت شمع سورن می تواند با توجه به برندهای گوناگون و متفاوتی که از نزدیک ۳۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان باشد. البته با توجه به برند و کیفیت و همچنین اصل بودن برندها و قیمت‌های آن متغیر بوده و شما می‌توانید انواع گوناگون از شمع را تهیه و خریداری کنید. بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید این شمع موتور کنید، متوجه شوید که چه شمعی مناسب خودروی شما است و اینکه کدام شمع کیفیت و کارایی بیشتری برای خودروی شما دارد.


مشاهده قیمت شمع ماشین بوش در سایت مستریدکی


مشخصات شمع موتور سورن

از آنجایی که برای این شمع موتور برندهای متفاوت و گوناگونی وجود دارد،  باید مشخصات فنی هر کدام از برند‌های شمع سورن را بدانید و بدانید کدام یک برای موتور شما مناسب می باشد. همان‌طور که شما مطلع هستید، هر کدام از شمع‌ها و مشخصات فنی گوناگونی دارند که در برندهای متنوع، متفاوت می باشد.

در هر قیمت شمع موتور سورن همانند سایر شمع‌ها از مشخصات فنی یکسانی برخوردار است فقط در جزئیات کمی متفاوت می‌باشد. همه شمع‌ها قسمت‌های یکسانی دارند که می‌توان از آنها به نام‌های ترمینال، عایق سرامیکی، پایه، مهره، الکترود مثبت بر الکترود منفی و گپ نام برد این‌ها قسمت هایی باشد که هر شمع از آن ساخته شده است. اما در شمع‌ها برند‌های متفاوت و گوناگونی است. بعضی از شمع‌ها پایه‌های کوتاه و بعضی‌ها پایه‌های آن ها بلند و همچنین ان‌ها را می توان به انواع گوناگونی نیز تقسیم کرده برای خودروهای متفاوت مناسب می باشند. به عنوان مثال شمع‌های سرد، شمع‌های گرم که برای خودروهای گوناگون با سوخت‌های متفاوت و یا درجه حرارتهای متفاوت مناسب هستند. اما شمع سورن که برای موتور سورن مناسب می باشند برای خودروهایی مانند ۲۰۶ و یا ۴۰۵ و یا خودروهایی که با موتور ملی کار می کنند مناسب هستند و می‌توان از آنها استفاده کرد.

یکی از برندهایی که هنگام خرید شمع موتور سورن از آن استفاده می شود، ان جی کی می‌باشد. شمع‌های ان جی کی پایه کوتاه هستند و الکترود وی شکل دارند که باعث کاهش مصرف بنزین می‌شود. همچنین این شمع‌ها از الکترود با قطر ۲۲ میلیمتر یکی از جنس نیکل ساخته شده که گیرپاژ کردن شمع در موتور ماشین جلوگیری می کند. نکته خرید: هنگام خرید و پرداخت قیمت این شمع موتور ان جی کی را می توان برای ماشینهای مانند سمند ۲۰۶، ۴۰۵ رنو و سایر خودروها نیز استفاده نمود. قیمت شمع سورن

بهترین شمع سورن در بازار

از انجایی که طول عمر مفید یک شمع علاوه بر کیفیت شمع، نوع برند آن به متناسب بودن برای ماشین نیز بستگی دارد؛ پس دانستن نحوه انتخاب شمع بر اساس نوع سوخت خودرو مهم می‌شود. شاید شما بتوانید در خرید شمع سورن پلاس، شکل‌های متفاوت و گوناگونی از این قطعه را برای خودروی خود پیدا کنید. اما باید این مسئله را مد نظر بگیرید که موتور سورن یک موتور ملی می‌باشد و متناسب با موتورهای ملی برای آن شمع تولید شده است.

موتور ملی باید شمع پایه کوتاه داشته باشد تا عمر مفید و همچنین کارایی مفید در خودروی شما بدهد. بهترین شمع موتور سورن را می‌توان در برند‌های معتبری که متناسب با ان تولید می‌شود پیدا کرد. برند‌های متفاوت و گوناگونی برای شمع وجود دارد که هنگام خرید شمع خودرو باید به آن توجه کنید، از جمله آن ها: بوش، ان جی کی، اکیوم و.... که شما می‌توانید با توجه به توضیحاتی که در رابطه با هر برند دادیم، بهترین شمع را انتخاب کنید.

برند‌های گوناگون ویژگی‌های مفیدی دارند و با اینکه معتبر هستند، اما بعضی از شمع‌های آن‌ها متناسب است. این شمع از برند بوش در چند کشور تولید می‌شود. کشور روسیه و آلمان تولید کنندگان شمع بوش هستند. برند اکیوم در کشور فرانسه تولید  و در کشور ایران مونتاژ می‌شود؛ پس قیمت شمع سورن می تواند متفاوت باشد و برای آن از برند را می توان شمع ساخت فرانسه با شماره‌های مشخص شده دانست. یکی دیگر از برندهای شمع سورن پلاس که در کشور ژاپن تولید می‌شود ان جی کی می‌باشد. برای موتور سورن مناسبترین و بهترین آنها را می‌توان شمع سوزنی پایه کوتاه این برند دانست.

عمر مفید شمع موتور سورن

یکی از مواردی که هنگام خرید شمع موتور سورن باید به آن دقت کرد، عمر مفید شمع است. در صورتی که عمر مفید و کارایی شمع بیشتر باشد، برای ما به صرفه‌تر و بهتر است. هنگام خرید این شمع موتور بدانید ممکن است هر ۲۰ هزار کیلومتر تعویض شود. ولی بعضی از شمع‌ها در پی رسوب‌گذاری یا ایراداتی که پیدا می کنند، باید زودتر تعویض شوند؛ اما عمر مفید یک شمع بستگی به عوامل و موارد گوناگونی دارد.

زمان تعویض یک شمع را عموما هر ۵۰ هزار کیلومتر می دانند. اگر قیمت شمع سورن مناسب باشد، می توانید آن را هر ۲۰ هزار کیلومتر و یا هر ۵۰ هزار کیلومتر تعیض کرد؛ اما اگر قبل از آن ایراداتی مانند اینکه شمع دوده زده باشد و یا اینکه خودرو استارت نخورد که بر اثر خرابی شمع باشد قبل از ۲۰ هزار کیلومتر باید آن را تعویض نموده و شمع‌های جدید جایگزین آن نمود. در پایان برای خرید قطعات سورن elx با مستر یدکی همراه باشید.

واتساپ