خرید شمع هایما

شمع هایما که در بالای محفظه احتراق و سیلندر پیستون قرار دارد، وظیفه ایجاد جرقه و شروع انفجار درون سیلندر را بر عهده دارد. این قطعه از قطعاتی مانند الکترود، عایق، واشر و غیره تشکیل شده است. شمع های اصلی هایما در بسته بندی های شرکت ها یماا که توسط شرکت ایساکو خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو در نمایندگی های خود عرضه می شود. با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، به عنوان مناسب‌ترین شمع برای هایما شناخته شده است. البته از آن جایی که شمع موتور دارای انواع مختلفی است، باید در هنگام خرید شمع هایما به نکاتی توجه کنید تا بهترین قطعه را خریداری کنید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی برای خرید محصولات مستر یدکی با شماره 02186054337 تماس بگیرید

خرید شمع هایما اصل

قیمت شمع هایما در بازار

شمع موتور هایما دارای انواع مختلفی بوده که هرکدام متناسب با انواع مدل خودرو هایما قیمت‌گذاری شده‌اند. از جمله مواردی که بر قیمت خودرو تاثیر‌گذار است می‌توان به طول عمر شمع، نوع الکترود به کار رفته در این قطعه، مقاومت در برابر خوردگی و بسیاری از عوامل دیگر اشاره کرد. از جمله انواع شمع موتور هایما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شمع نیکلی: این نوع قطعه از جنس نیکل بوده و مقاومت گرمایی کمتر از سایر شمع‌ها دارد. این نوع قطعه، طول عمر بسیار پایینی معادل ۲۰ هزار کیلومتر دارد. به همین دلیل شمع نیکلی جزء ارزان‌ترین شمع‌های حال حاضر در بازار است.
  • شمع ایریدیومی: این نوع از شمع به سبب ویژگی‌های خاصی که دارد، جزء گران قیمت‌ترین شمع‌های موجود در بازار است. این نوع شمع به دلیل آن که در ساختار آن از آلیاژ ایریدیم با سایر آلیاژ استفاده شده است، نقطه ذوب بسیار بالایی دارد. همچنین در برابر خوردگی از خود مقاومت بیشتری نشان داده و عمر متوسط این نوع قطعه به ۵۰ هزار ساعت می‌رسد. اگرچه قیمت شمع هایما توربو بالا است، اما از آنجایی که استفاده از این شمع باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود و همچنین طول عمر بسیار بالایی دارد، تا حد زیادی این هزینه‌ها را جبران می‌کند.
  • شمع سوزنی دوبل پلاتینیوم لیزری ۸۱۱۸: این نوع قطعه بر روی اکثر خودروها از جمله جک اس 5 و دوو سیلو نصب می‌شود. شمع برای هایما به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و همچنین مقاومت در برابر حرارت بالا، باعث شده تا این نوع از این قطعه در خودرو‌های توربو و سوپر شارژ به وفور مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین به دلیل آن که این نوع قطعه مانع از خام سوزی می‌شود، برای خودروهای گاز سوز نیز مناسب خواهد بود. قیمت شمع  هایما با توجه به تنوع سه مدل s5 و 2000s7و 1800s7 در سه نوع شمع با مشخصات مخصوص خودرو شما تعیین می شود.

مشاهده قیمت شمع ماشین بوش مناسب برای خودرو هایما در سایت مستر یدکی


قیمت شمع هایما

نمایندگی خرید شمع هایما در ایران

از آنجایی که این قطعه در سراسر ایران متقاضیان بسیار زیادی دارد، نمایندگی‌های بی‌شماری در سراسر ایران به فروش این محصول پرداخته‌اند. این نمایندگی‌ها انواع مختلف شمع خودرو هایما را بدون نیاز به فیلرگیری عرضه می نمایند.

مشخصات شمع موتور هایما

به طور کلی در خودرو‌ها حرکت مکانیکی از طریق فعل و انفعالات شیمیایی درون سیلندر پیستون‌ها ایجاد می‌شود. در قسمت میانی شمع هایما توربو یک مهره به جهت نصب بر روی موتور تعبیه شده است. با ایجاد انفجار درون سیلندر پیستون به سمت پایین حرکت کرده و باعث به حرکت درآوردن خودرو می‌شود. درون سیلندر خودرو هوا و سوخت از طریق سوپاپ ورودی هوا وارد موتور می‌شود و توسط جرقه ایجاد شده توسط این قطعه انفجار صورت می‌گیرد.

شمع موتور هایما برای ایجاد جرقه از اجزا مختلفی ساخته شده است. همانطور که میدانید، این قطعه برای آنکه جرقه‌ای با قدرت لازم ایجاد کند، نیاز به برق دارد. این انرژی از وایر دلکو به فیش وایر رسیده و از آنجا با گذر از مسیری که با عایق سرامیکی پوشانده شده است، به الکترودها رسیده و عمل جرقه زنی با توجه به فضای دو الکترود ایجاد خواهد شد.

وجود عایق سرامیکی باعث می‌شود تا جریان برق به بدنه خودرو تماس نداشته باشد. به لحاظ قیمت، شمع هایما به طور کلی به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شود. این قطعه سرد و شمع گرم این دو دسته را تشکیل می‌دهند. این قطعه سرد از یک مایه کوتاه تشکیل شده است که و مس از جرقه زدن به سرعت سرد می‌شود. شمع موتور هایما از ایجاد جرقه زودرس در موتور جلوگیری کرده و باعث افزایش بازدهی و کارایی خودرو می‌شوند. شمع سرد بیشتر برای خودروهایی استفاده می‌شود که گرم کار می‌کنند. در مقابل این قطعه گرم، پایه‌های بلندی داشته و حرارت ناشی از احتراق را در مدت زمان بیشتری حفظ می‌کند‌. این نوع قطعه بیشتر برای خودروهایی استفاده می‌شود که سرد کار می‌کنند. نمایندگی شمع هایما

بهترین شمع هایما

هر قطعه تولید شده برای کمپانی‌های برندی همچون هایما، دارای میزان حرارت به خصوصی است. بنابراین در هنگام خرید و دریافت قیمت شمع هایما باید میزان حرارت تولید شده قبل از خرید شمع خودرو را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که میزان درجه حرارت تولید شده توسط شمع برای هایما توربو بالا باشد، جرقه زن رسوب کرده و قدرت جرقه کاهش پیدا می‌کند. به این ترتیب انفجار دیرتر به وقوع پیوسته و در نتیجه قورت موتور کاهش پیدا خواهد کرد.

در صورتی که میزان حرارت تولید شده توسط شمع پایین باشد، شمع به شدت داغ شده و عمل احتراق به سرعت انجام خواهد پذیرفت. احتراق زودهنگام در سیلندر پیستون باعث آسیب رساندن به سایر اجزای موتور خواهد شد. نکته دیگری که در هنگام خرید شمع موتور هایما باید در نظر گرفت، فاصله بین الکترودهای شمع است. در صورتی که الکترود شمع‌های مورد نظر از حالت استاندارد خارج شوند و میان آن‌ها فاصله ایجاد شود، شتاب موتور را کاهش داده و مصرف سوخت را افزایش می‌دهد. همچنین هنگام خرید لوازم یدکی هایما دقت کنید خرید شمع هایما نامناسب باعث می‌شود که خودرو دیرتر روشن شده و لرزش و سر و صدای آن افزایش پیدا کند. عدم انتخاب صحیح شمع مناسب در دراز مدت باعث آسیب رسیدن به اجزای دیگر موتور می‌شود.

عمر مفید شمع موتور هایما

قیمت شمع هایما توربو با توجه به کیفیت آن می تواند متفاوت باشد. همانطور که میدانید، الکترودهای این قطعه پس از مدتی از بین رفته و کارایی موتور را کاهش می‌دهند. همچنین از آنجایی که در سیلندر خودرو عمل احتراق به تکرر اتفاق می‌افتد، رسوبات ناشی از احتراق بر روی الکترود‌ها رسوب کرده و مانع از عملکرد صحیح شمع مناسب برای هایما می‌شوند. بنابراین هر شمع موتور هایما دارای یک متوسط عمر است که پس از طی آن به جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور خودرو، باید تعویض گردد.

عمر مفید و عمر متوسط شمع مناسب هایما بر اساس میزان مسافت طی شده بیان می‌شود. به طور کلی این قطعه به طور متوسط به ازای هر ۵۰۰۰۰ کیلومتر مسافت طی شده توسط خودرو باید تعویض گردد. اما مدل‌های دیگری از شمع موتور هایما وجود دارند که دارای عمر مفید ۹۰۰۰۰ کیلومتر بوده و در مدت زمان بیشتری از خود کارآیی نشان می‌دهند.‌

واتساپ