خرید شمع وانت آریسان

شمع موتور آریسان یکی از مهمترین قطعات به کار رفته در این ماشین است. وظیفه این قطعه در خودرو آریسان ایجاد اشتعال در مخلوط هوا و سوخت است. با انفجار که ناشی از جرقه شمع موتور است، پیستون به سمت پایین حرکت کرده و باعث حرکت خودرو می‌شود. مناسب‌ترین مدل شمع موتور، مدل سوزنی ایریدیوم با تکنولوژی جدید است. متریال به کار رفته در این قطعه باعث شده تا کیفیت جرقه‌های تولیدی بالاتر رود. همچنین تکنولوژی به کار رفته ساختمان آن باعث می‌شود جرقه قوی‌تری را در راستای سیلندر ایجاد کرده و باعث می‌شود شعله‌ای یکپارچه درون سیلندر ایجاد شده و مخلوط هوا و سوخت بهتر مشتعل خواهد شد. اما برای خرید این محصول تحقیقاتی گسترده‌تر باید انجام بپذیرد. انتخاب قطعه‌ای مناسب برای انجام و به وقوع پیوست مواردی که ذکر کردیم، باعث می‌شود تا بازدهی موتور افزایش یافته و همچنین میزان مصرف سوخت کاهش پیدا کند.

راهنمای خرید شمع موتور وانت آریسان

برای انتخاب مناسب ابتدا به دفترچه راهنمای خودرو خود نگاه کنید و متناسب با آن اقدام به خرید کنید. همانطور که میدانید، شمع خودرو دارای انواع مختلفی بوده و هر کدام قدرت و توانایی مخصوص به خود را در تولید جرقه دارند. در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید، در وهله اول میزان حرارت تولید شده توسط شمع را مورد بررسی قرار دهید.

حرارت تولید شده، به عنوان یک فاکتور مهم برای انتخاب شمع تلقی می‌گردد. چرا که درجه حرارت بالا سبب رسوب مواد ناشی از احتراق بر روی آن شده و قدرت جرقه‌های تولید شده را کاهش می‌دهد. همچنین در صورتی که درجه حرارت تولید شده بسیار پایین باشد، احتراق در زودترین زمان ممکن به وقوع می‌پیوندد؛ که نتیجه آن آسیب رسیدن به اجزای داخلی موتور است.

نکته‌ای دیگر که خریداران باید در هنگام انتخاب شمع موتور وانت آریسان در نظر بگیرند، فاصله بین دو الکترود موجود در شمع است. از آنجایی که این قطعه پس از مدتی کارکرد دچار استهلاک شده و الکترودهای آن از بین می‌روند، در صورتی که فاصله بین دو الکترود بیش از حد استاندارد باشد، شمع موتور زودتر از کار افتاده و در نتیجه شاهد هزینه‌های مکرر برای تعویض آن خواهید بود‌.

محدوده قیمت شمع موتور وانت آریسان

مسئله‌ای که امروزه ذهن بسیاری از خریداران لوازم یدکی خودرو را به خود مشغول کرده است، محدوده قیمتی این محصولات است‌. در این باره باید گفته که شمع موتور وانت آریسان دارای انواع متعددی است که هر کدام مزایا و معایبی دارند و متناسب با همین مزایا و معایب، قیمت‌گذاری می‌گردند. در ادامه به توضیح برخی از انواع شمع موتور خواهیم پرداخت. اما به صورت کلی مبلغی که می‌بایست برای خرید یک دست چهارتایی آن هزینه کرد، در حدود 70 هزار تا 300 هزار تومان است.

انواع شمع موتور وانت آریسان:

  1. شمع خودرو چند الکترودی: از آنجایی که در ساختار این شمع‌ها ار چند الکترود استفاده می‌شود، عمر طولانی‌تری خواهند داشت. اما از لحاظ تعداد جرقه با مدل‌های تک الکترودی تفاوتی ندارند. این نوع به سبب عمر طولانی خود دارای قیمت نسبتا بالاتری هستند.

  2. شمع خودرو پلاتینیومی: این مدل، از الکترودهایی با جنس پلاتینیوم استفاده می‌کند. این ماده در برابر خوردگی و حرارت بالا مقاومت بسیار زیادی از خود نشان داده و در نتیجه طول عمر بسیار زیاد‌تری از خود نشان می‌دهد. همچنین استفاده از این نوع شمع‌ها باعث افزایش شتاب و قدرت موتور می‌شود. آنها از الکترودهای سوزنی استفاده کرده و در نتیجه باعث جرقه‌های دقیق‌تری می‌شود و سبب خواص فوق‌العاده‌ای که دارد در زمره شمع‌های نسبتا گران قیمت قرار دارد. اما با توجه به کاهش مصرف سوخت و افزایش شتاب خودرو، هزینه خرید آن را در مدت زمانی کوتاه جبران خواهد کرد.

  3. شمع نیکلی: این نوع از شمع نسبت به سایر مدل‌ها قیمت‌ ارزان‌تری دارد. از آن جایی که جنس الکترود در نظر گرفته شده در این مدل، از نیکل است و فلز نیکل به طور ذاتی در مقاومت گرمایی کمتری دارد، باعث بد سوزی مخلوط هوا و سوخت خواهد شد. به همین ترتیب میزان مصرف سوخت را افزایش می‌دهد. از این رو قیمت پایین‌تری را نسبت به سایر انواع دیگر از آن خود کرده است.


استعلام قیمت فیلتر کابین روآ در فروشگاه اینترنتی مستریدکی


نمایندگی‌های شمع موتور وانت آریسان

نمایندگی‌های معتبری همچون bosch ، NGK، اکیوم، DENSO و BERU در ایران هستند تا بهترین شمع موتور خودروی آریسان را در اختیار مشتریان قرار دهند. اما به چند دلیل از جمله فروش عمده محصولات و یا دسترسی سخت به آنها مجاب می‌کند تا از فروشگاه معتبر این محصول خریداری شود. این فروشگاه‌ها به دو دسته در سطح شهر و اینترنتی تقسیم می‌شوند که هر یک دارای معایب و مزایی هستند. فروشگاه اینترنتی مستر یدکی با تجربه بیش از 20 سال در زمینه فروش قطعات یدکی شما را همراهی می‌کند تا بهترین خرید را داشته باشید.

 همانطور که میدانید، شمع موتور خودروی آریسان در قسمت بالایی سیلندر واقع شده است و وظیفه دارد، زمانی که جرقه‌ای ایجاد ‌شد باعث انفجار مخلوط هوا و سوخت شود. برای انجام این کار از یک یا چند الکترود بر حسب نوع آن، تشکیل شده است که جریان برق را از طریق وایر دلکو به فیش وایر می‌رساند. سپس جریان برق را از پوشش سرامیکی عبور داده و به الکترودها می‌رساند. وجود عایق سرامیکی باعث می‌شود تا جریان برق عبوری از شمع به دیواره خودرو تماس نداشته باشد‌ به این ترتیب میزان جرقه تولیدی کاهشی نخواهد داشت. جریان برق عبوری به الکترودها رسیده و مابین الکترودها جرقه تولید می‌شود.

عمر مفید شمع موتور وانت آریسان

این قطعه به عنوان یکی از کالا‌های مصرفی خودرو تلقی می‌شود و پس از گذشت مدتی باید تعویض گردد تا برای سایر قسمت‌های خودرو مشکلاتی را به وجود نیاورد. به طور کلی ایجاد رسوب ناشی از احتراق‌های پی در پی بر روی الکترودها، باعث می‌شود که کارایی خود را از دست بدهد و مانند گذشته نتواند با کیفیت عمل کند. همچنین ممکن است در اثر گذشت زمان، الکترودهای شمع موتور بر اثر استهلاک از بین روند. در این زمان آن را باید تعویض گردد. چرا که وجود قطعه‌ای آسیب دیده در خودرو باعث افزایش مصرف سوخت و کاهش شتاب خودرو می‌شود. به طور کلی طول عمر مفید شمع موتور وانت آریسان بر مبنای مسافت طی شده سنجیده می‌شود. برای اطمینان خاطر از این که آن به خوبی عمل کرده و به سایر قطعات خودرو آسیبی وارد نمی‌کند، بین ۲۰ تا ۴۵ هزار کیلومتر مسافت طی شده توسط خودرو این قطعه را باید تعویض کنید.

واتساپ