خرید شمع پژو 405

کار اصلی شمع پژو 405 هدایت جریان تولید شده از ترانسفورمر به اتاقک احتراق خودرو و تبدیل آن به یک جرقه‌ی الکتریکی ولتاژ بالاست. این دقیقاً همان چیزی است که باعث انفجار، یعنی سوختن ترکیب سوخت با هوا می‌شود. گرچه این قطعه ظاهر ساده‌ای دارد، در حقیقت قطعه‌ای بسیار پیچیده است. این قطعه برای کار کردن نیاز به یک سری قطعات داخلی دارد و با تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای کار می‌کند. مهم‌تر از همه این که خرید شمع پژو 405 مستقیماً بر روی عملکرد موتور، میزان مصرف سوخت و آلایندگی گازهای خارج شده از آن اثر می‌گذارد.

جهت دریافت مشاوره تخصصی برای خرید محصولات مستر یدکی با شماره 02186054337 تماس بگیرید

خرید شمع پژو 405 دوگانه سوز

بهترین شمع برای پژو 405 چه شمعی است؟  آیا این قطعه برای خودروهای مختلف با هم تفاوت دارد؟ و اگر این طور است، چه معیاری تعیین می‌کند که کدام شمع برای خودروی شما مناسب است؟ قیمت شمع پژو 405 چقدر است و از کجا می‌توان آن را خریداری کرد؟ چه مشخصات فنی دارد؟ عمر مفید آن چقدر است؟ در این مطلب به تمامی سؤالات شما پاسخ خواهیم داد.

نمایندگی‌ خرید شمع پژو 405

حال که با مشخصات فنی این قطعه از خودرویتان مطلع شدید، می‌توانید این قطعه را از نمایندگی‌های معتبر و فروشگاه‌های آنلاین لوازم خودرو خریداری کنید. این روزها وبسایت‌های زیادی هستند که با وجود نماد اعتماد الکترونیکی می‌توانید با خیال راحت قطعات یدکی خودرو را از آنها خریداری کنید. از برند های مطرح این قطعه، می توان برند های bosch و NGK و اکیوم و DENSO و BERU  را نام برد.

از میان فروشگاه‌های آنلاین تخصصی خرید لوازم یدکی پژو 405، به ویژه در زمینه‌ی فروش و خرید شمع پژو 405 یکی از بهترین سایت‌های موجود در فضای وب، سایت مستر یدکی است که علاوه بر فروش آنلاین و تخصصی شمع، انواع قطعات خودرو‌های مختلف را با آسان‌ترین روش‌ها در اختیار نیازمندان و یا فروشندگان این قطعات قرار می‌دهد.


مشاهده قیمت وایر شمع پژو405 و دیسک ترمز پژو پارس در مستریدکی


قیمت شمع پژو 405 در بازار

قیمت این قطعه بستگی به عوامل زیادی دارد. مدل و جنس شمع، مارک آن و کشور تولیدکننده از جمله این عوامل هستند. از این رو، قیمت شمع پژو 405 در حال حاضر حدوداً بین 50 تا 200 هزار تومان است. طبیعتاً شمع‌های ایریدیومی که عمر بیشتری دارند، گران‌ قیمت هم هستند. پیشنهاد من به شما این است که در خرید شمع موتور خساست به خرج ندهید. می‌توانید برندها و بهترین مارک شمع خودرو را امتحان کنید. اما راه درست این است که همان مدل اصلی توصیه شده‌ی کارخانه را استفاده نمایید.

با خریداری بهترین کیفیت و بهترین مارک شمع موتور 405 شاید در ابتدا هزینه‌ی بیشتری بکنید، اما عمر آن بیشتر خواهد شد. بنابراین هزینه‌ی کمتری برای تعمیرات و تعویض این قطعه خواهید پرداخت و در ضمن، در وقت هم صرفه جویی خواهد شد. برای مشاهده قیمت شمع موتور همه خودروها کلیک کنید. قیمت وایر شمع پژو 405

بهترین شمع پژو ۴۰۵

هر کدام از این قطعات برای نوع خاصی از موتور طراحی می‌شوند. بنابراین طبیعی است که این قطعه برای هر نوع خودرویی متفاوت باشد. مشخصات فنی این قطعه باید مطابق با مشخصات فنی شمعی باشد که کارخانه در تولید آن استفاده کرده است. چرا که غالباً کارخانه قبل از تولید بارها و بارها روی هر خودرو آزمایش می‌کند، تا بهترین و بهینه‌ترین قطعات را در ساخت آن استفاده کند.

برای انتخاب بهترین نوع این قطعه برای این خودرو چند راه دارید. ساده‌ترین و بهترین راه این است که دفترچه راهنمای خودرو را بخوانید. معمولاً در مورد قیمت شمع پژو 405 هم توضیح داده می‌شود. در ضمن، خواندن دفترچه به شما کمک می‌کند بفهمید هر چند وقت یک بار باید شمع را تعویض کنید. برای همین راه اول به شدت توصیه می‌شود. اما راه دیگر این است که در فروشگاه قطعات یدکی به دنبال قطعه ای بگردید که مناسب موتور خودروی شما باشد. اما در هر صورت، باید خودرو را به خوبی بشناسید.

اگر دفترچه راهنما ندارید، برای بدست آوردن این اطلاعات در مورد هر مدل خاص از خودرو راه‌های دیگری هم هست. در اینترنت مدل خودرو را سرچ کنید یا داخل کاپوت و روی قطعات خودرو مشخصات فنی آنها را نگاه کنید. حتی گاهی این اطلاعات داخل در داشبورد حک می‌شود. با داشتن این اطلاعات و دانستن مشخصات فنی شمع، که در قسمت‌های بعدی راجع به آن بیشتر صحبت خواهیم کرد، می‌توانید بهترین قطعه را انتخاب و خریداری کنید.

مشخصات شمع پژو 405

در خرید این قطعه علاوه بر مارک آن یک سری مشخصات فنی وجود دارد. مثلاً ارتفاع پایه این قطعه خودرو می‌تواند بلند یا کوتاه باشد. گپ یا فاصله الکترودها باید مناسب مدل خودروی شما باشد. جنس الکترود و شکل آن، کد حرارتی، سایز آچار و سایز رزوه از دیگر مواردی هستند که معمولاً در مورد این قطعه اهمیت دارند.

پایه استاندارد شمع موتور پژو 405 ارتفاعی برابر ۱۹ میلی‌متر دارد و در اصطلاح پایه کوتاه است. در این نوع خودروها به هیچ وجه نباید از شمع پایه بلند استفاده شود. سایز آچار ۱۶ و سایز رزوه ۱۴ میلی‌متر است. کد حرارتی این قطعه بوش برای پژو 405 باید ۷ باشد. این کد برای تولیدکنندگان آن متفاوت است و قابل مقایسه نیست. مثلاً معادل کد حرارتی ۷ محصولات بوش، برای محصولات NGK عدد ۶ و برای دنسو ۲۰ است. این عدد را در شماره فنی قطعه می‌توانید پیدا کنید. مثلاً کد حرارتی این قطعه از برند بوش مدل FR7DC عدد ۷ است. باید این مشخصات را در مورد خودروی خود بدانید تا بتوانید بهترین شمع پژو 405  را انتخاب کنید:

  • نوع خودرو، مدل و سال تولید آن (برای مثال:‌ پژو 405 جی ال ایکس ۹۶)
  • نوع موتور و تعداد سیلندر (XU7JP دارای ۴ سیلندر)
  • نوع جعبه دنده (دستی)
  • حجم موتور (۱۷۶۱ cc)
  • نوع سوخت‌رسانی (مثلاً برای پژو 405 تولید ایران خودرو نوع آن انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای است)
  • گپ (۹/۰ میلی‌متر)
  • کد حرارتی مناسب  (۷ برای این قطعه مدل بوش)

مشخصات شمع پژو 405

عمر مفید شمع موتور پژو 405

عمر مفید این قطعه از خودرو بیش از هر چیز دیگری بستگی به جنس آن دارد. قطعاتی که از جنس مس/نیکل هستند حداکثر تا ۲۰ هزار کیلومتر کار می‌کنند. بعد از آن مستهلک می‌شوند و دیگر قابل استفاده نیستند. اما شمع‌های پلاتینیومی عمر بیشتری دارند. عمر مفید شمع پلاتینیومی ۶۰ هزار کیلومتر است. شمع فابریک پژو 405 هم از نوع پلاتینیوم است. اما اگر خرید شمع ایریدیومی را انجام داده اید، بیشترین عمر را دارد و می‌تواند تا ۱۰۰ هزار کیلومتر کار کند. لازم به ذکر است که استفاده از شمع موتور 405 فرسوده باعث آسیب به سیستم احتراق خودرو می‌شود. همچنین، مصرف سوخت را بالا می‌برد، باعث آلایندگی بیشتر خودرو می‌شود و ممکن است در استارت زدن هم دشواری‌هایی ایجاد کند. بنابراین، اکیداً توصیه می‌شود قیمت شمع پژو 405 را در زمان‌ خرید مد نظر داشته باشید که هنگام  تعویض در صورت لزوم بتوانید آن را ارتقا دهید.

واتساپ