خرید شمع پراید به صورت آنلاین از مستریدکی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای خرید قطعات و لوازم خودرو، از جمله خرید شمع پراید، خرید از فروشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده‌ای است که اجناس مرغوب و باکیفیت را می‌فروشند. بسیاری از افراد خرید از فروشگاه‌های حضوری را انتخاب می‌کنند. اما این کار علاوه‌بر زمان‌بر بودن و تحمیل هزینه حمل‌ونقل به شما، امکان استفاده از نظر خریداران پیشین و تجربه آن‌ها را فراهم نمی سازد.

می‌توان گفت بهترین روش خرید لوازم خودرو، خرید آنلاین است. این روش کمک می‌کند که هر زمان و در هر جایی که نیاز به قطعات خودرو دارید، آن را به راحتی تهیه کنید. خرید اینترنتی از سایت مستریدکی امکان یک خرید آنلاین موفق و آسان را به شما هدیه می‌کند.

با خرید از سایت مستریدکی می‌توانید ویژگی‌ها و قیمت هر محصول را درست زیر هر یک از محصولات بخوانید. همچنین با خواندن نظر کاربران و خریداران پیشین، اطلاعات بسیار خوبی درباره کیفیت و کارایی اجناس به دست می‌آورید.

مستریدکی محصولات خود را به سراسر کشور ارسال می‌کند. شما خریدار محترم، می‌توانید در هر نقطه ایران که هستید، نسبت به خرید این قطعات از جمله خرید شمع پراید در صورت نیاز اقدام نمایید. اگر شما هم به شمع موتور پراید نیاز دارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

انواع شمع موتور پراید

برای خرید لوازم یدکی پراید از جمله خرید شمع پراید چند انتخاب پیش روی شماست و باید آن را براساس نوع ماشین و نوع شمع انتخاب کنید. شمع موتور پراید براساس نوع ماشین در دو نوع وجود دارد:

۱. شمع موتور پراید کاربراتوری شمع موتور پراید کاربراتوری به دلیل نوع و نحوه اشتعال آن به این نام معروف شده و مخصوص ماشین‌هایی با سیستم کاربراتوری است. میزان مصرف سوخت سیستم کاربراتوری بالاتر است و به همین دلیل شمع موتور پراید کاربراتوری با استهلاک بیشتری برای ایجاد جرقه و اشتعال روبه‌رو می‌شود.

۲. شمع موتور پراید انژکتوری: شمع موتور پراید انژکتوری نیز به دلیل سیستم انژکتوری خودرو و نوع احتراق آن به این نام معروف شده است.

میزان ولتاژی که برای شمع موتور پراید انژکتوری نیاز است، بیشتر از شمع موتور کاربراتوری است. این ویژگی باعث می‌شود که احتراق با سرعت و نیروی بیشتری اتفاق بیفتد و عمر شمع دیرتر به پایان برسد.

شمع موتور براساس نوع شمع نیز به موارد زیر تقسیم می‌شود:

۱. شمع سوزنی:  شمع موتور سوزنی از جنس دو فلز پلاتینیوم و ایریدیوم ساخته می‌شود. طبق تحقیقاتی که روی این نوع از شمع موتور صورت گرفته است، شمع‌های پلاتینیومی تا حدود ۹۰۰ درجه سانتی‌گراد و شمع‌های ایریدیومی تا ۱۲۰۰ درجه سانتی‌گراد در برابر دما و حرارت مقاومت دارند. این ویژگی باعث می‌شود که طول عمر و کارایی شمع بالا رفته و دیرتر خراب شود. شمع سوزنی الکترود مرکزی سوزنی شکل و بسیار نازکی دارد. این ویژگی در شمع موتور سوزنی باعث می‌شود جرقه راحت تر، سریع‌تر و پرقدرت‌تر اتفاق بیفتد. هر چه جرقه زدن پرقدرت باشد، انفجار ایجاد شده در موتور نیز بهتر و بزرگتر خواهد بود و مجموعه این اتفاقات باعث بهتر سوختن بنزین خواهد شد.


بیشتر بخوانید: مقاله  زمان مناسب تعویض شمع خودرو


۲. شمع معمولی: شمع‌های معمولی از جنس فلز نیکل ساخته می‌شوند. ویژگی این نوع شمع‌ها تحمل دما و حرارت تا ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد است. ساختار شمع‌های معمولی به این صورت است که الکترود مرکزی آن‌ها را یک الکترود تخت و کم ارتفاع تشکیل می‌دهد. جرقه درون شمع خودرو باید از برخورد الکترودهای مثبت و منفی ایجاد شود. اما به دلیل سطح صاف و ارتفاع کم شمع موتور معمولی، برقراری ارتباط میان دو الکترود با گذشت زمان به سختی انجام می‌گیرد. گاهی این اتفاق باعث می‌شود ایجاد جرقه در موتور پس از چند بار تلاش اتفاق بیفتد و در نهایت مصرف سوخت و سرعت استهلاک خودرو بالا برود.

قیمت شمع پراید انژکتوری و کاربراتوری

برای خرید شمع موتور پراید توجه به انواع و قیمت‌های آن ضروری است. قیمت شمع پراید براساس نوع ماشین، نوع شمع‌ها و همچنین برند آن، متفاوت است. اما به طور کلی قیمت شمع موتور پراید کاربراتوری بین 95 تا 110 هزار تومان و قیمت شمع موتور پراید انژکتوری بین 140 تا 160 هزار تومان است. در این صفحه از مستریدکی، لیست قیمت بهترین شمع برای پراید را مشاهده می فرمایید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره در رابطه با هر کدام از محصولات داخل سایت، می توانید با شماره های تماس تعبیه شده در سایت تماس حاصل فرموده و مشاوره های لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

برای مشاهده قیمت شمع موتور خودرو کلیک کنید. برای آگاهی از قیمت شمع پیکان کاربراتوری با مستر یدکی همراه باشید.

واتساپ