فیلتر روغن هیوندای آوانته

فیلتر روغن آوانته

فیلتر روغن آوانته قطعه‌ ای است که وظیفه کنترل و جلوگیری از ورود ذرات نا خالصی روغن مانند آهن، دوده ناشی از کارکرد سیلندر و سایر آلاینده‌ ها به درون سیستم موتور خودرو را برعهده دارد. این فیلتر ظاهری استوانه‌ ای دارد و از اجزای مختلفی همچون سوپاپ اطمینان، سوپاپ ضدتخلیه، فیلتر کاغذی یا سلولزی، نگهدارنده و درب ضخیم تشکیل شده است.از مهم‌ ترین مشخصاتی که در هنگام خرید فیلتر روغن آوانته باید در نظر داشته باشید، قدرت بالا در جذب آلودگی‌ ها، مقاومت در برابر پارگی، قابلیت عبور روغن و جدا سازی مطلوب ذرات از آن، دارای محفظه‌ ای با قابلیت تحمل فشار بالا و سوپاپ اطمینان است.

انواع فیلتر روغن آوانته

فیلتر روغن آوانته معمولا در دو نوع اولیه و ثانویه به تولید می‌ رسد که هر یک نقش و میزان تاثیر گذاری مختلفی را در خودرو ایفا می‌ کنند. البته به طور کلی در میان انواع فیلتر روغن آوانته نوع اولیه کاربرد بیشتری دارد.

البته ناگفته نماند که جنس صافی فیلتر های روغن این خودرو نیز انواع مختلفی دارد. به عنوان مثال فیلتر هایی با صافی فلزی یا مصنوعی تولید می‌ شوند که تصفیه روغن را بهتر انجام می‌ دهند. در مقابل، فروش فیلتر روغن آوانته با صافی سلولزی یا کاغذی به دلیل ارزان‌ تر بودن بیشتر است.

فیلتر روغن اولیه

این نوع فیلتر توانایی متوقف کردن ذراتی به اندازه 25 تا 30 میکرون را دارد. این فیلتر که با نام فیلتر روغن جریان کامل نیز شناخته می‌ شود، عملکرد بهتری در دماهای پایین از خود نشان می‌ دهد. همچنین این فیلتر توانایی خوبی در عبور روغن غلیظ از خود دارد.

فیلتر روغن ثانویه

فیلتر های ثانویه معمولا به عنوان پشتیبان برای فیلتر روغن جریان کامل مورد استفاده قرار می‌ گیرند و می‌ توانند ذرات بین 5 تا 10 میکرون را نیز متوقف کنند و روغن تمیز تر و باکیفیت‌ تری را وارد سیستم خودرو نمایند.

برند های مختلف برای فیلتر روغن آوانته

فیلتر روغن آوانته توسط شرکت‌ های متعددی با برند های مختلف به تولید می‌ رسد که هر یک از درجه کیفیت خاصی بهره مند هستند. شرکت هیوندای یکی از اصلی‌ ترین برند های تولید کننده این محصول به شمار می‌ رود که کیفیت اصلی را به مصرف کنندگان ارائه می‌ دهد. در میان برند های داخلی نیز فیلتر های برند سرکان و بهران فیلتر از با کیفیت‌ ترین فیلتر های موجود در بازار محسوب می‌ شوند.

اگر بخواهیم به سایر برند های فیلتر روغن آوانته موجود در بازار اشاره کنیم می‌ توانیم برند های مان، شهاب، کاسپین، ساکورا و بسیاری از برند های دیگر اشاره نماییم.

قیمت فیلتر روغن آوانته

قیمت فیلتر روغن آوانته بر اساس عوامل مختلفی از جمله نوع فیلتر، جنس صافی آن، کیفیت ساخت و همینطور شرکت سازنده متفاوت است. به عنوان مثال فیلتر های سلولزی که یکبار مصرف هستند و باید پس از مدت کوتاهی تعویض گردند، قیمت پایین‌ تری در مقایسه با فیلتر های فلزی دارند. علاوه بر این فیلتر های ایرانی نیز نسبت به فیلتر های وارداتی قیمت ارزان‌ تری دارند.


قیمت لنت هیوندای آوانته در فروشگاه مستریدکی


خرید اینترنتی فیلتر روغن آوانته در فروشگاه مستر یدکی

متاسفانه امروزه شاهد ازدیاد فیلتر روغن آوانته غیر استاندارد در بازار هستیم. این فیلتر های تقلبی که قیمت ارزانی دارند، فاقد قسمت‌ های حیاتی مانند سوپاپ اطمینان هستند. همچنین عدم مرغوبیت مواد به کار رفته در آن‌ ها به موتور خودرو آسیب رسانده و با کاهش طول عمر موتور، خسارت‌ های بسیاری را به صاحبان خودرو وارد می‌ سازند.

برای در امان ماندن از این خسارات ما خرید اینترنتی فیلتر روغن آوانته از فروشگاه مستر یدکی را به شما پیشنهاد می‌ کنیم. شما با خرید از این سایت می‌ توانید با خیال راحت از اصل و استاندارد بودن محصول، آن را بر روی خودوری خود نصب نمایید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر در این رابطه دارید، می‌ توانید از طریق پشتیبانی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

واتساپ