پیچ ضد سرقت یا قفل رینگ خودرو چیست؟

پیچ ضد سرقت یا قفل رینگ خودرو چیست؟

در چند سال اخیر انواع لوازم جانبی مختلف برای افزایش ایمنی خودرو به بازار عرضه شده است. استفاده از قفل فرمان ، انواع دزدگیر ، جی‌ پی‌ اس و ... امنیت خودرو ها را بالا برده‌ اند. یکی از لوازم جانبی جدید برای بالابردن امنیت ماشین‌ ها،  پیچ ضد سرقت یا همان قفل رینگ است. از آنجایی‌ که رینگ‌ ها قیمت بالایی دارند باید به امنیت آن‌ ها توجه شود. پس استفاده از قفل رینگ بسیار ضروری است. آیا شما تا به‌ حال از این نوع قفل‌ ها استفاده کرده‌ اید؟ با وجود مزیت‌ هایی که این نوع قفل  دارد، هنوز هم بسیاری از افراد آن را نمی‌ شناسند.

در این مقاله از مستریدکی قصد داریم ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که پیچ ضد سرقت رینگ چیست؟ و در ادامه به نحوه عملکرد و همچنین مزایای و معایب آن بپردازیم. اگر شما قصد خرید این وسیله کارآمد را دارید، حتما تا آخر مقاله را مطالعه کنید.

پیچ ضد سرقت خودرو چیست؟

همان‌ طور که از نام آن مشخص است، این قفل ، نوعی پیچ است که برای جلوگیری از سرقت رینگ‌ های اتومبیل استفاده می‌ شود. از این نوع پیچ،  به‌جای پیچ‌ های معمولی و فابریک استفاده می‌ کنند تا امنیت خودرو را تا حدود زیادی بالا ببرند. هنگامی که سارقین با یک خودروی ایمن رو به‌ رو می‌ شوند، رینگ ، انتخاب بعدی آن‌ ها برای دزدی است. اگر شما روی رینگ خودروی خودتان از پیچ‌ های عادی استفاده کنید، به‌ راحتی توسط سارق باز و دزدیده می‌ شود.

اما هر جایی که سارقین این پیچ را روی رینگ ببینند، از دزدی ناامید می‌ شوند؛ چرا که هر کدام از این پیچ‌ ها دارای آچار مخصوص هستند و مانند پیچ‌ هایی معمولی به‌ راحتی باز نمی‌ شوند. پس شما با نصب این وسیله، هیچ‌ گونه دغدغه‌ ای بابت دزدیده‌ شدن رینگ ندارید.

این نوع پیچ‌ ها دارای ساختاری متفاوت از پیچ‌ های نوع معمولی هستند. به‌عنوان مثال، تعدادی از پیچ‌ ها چهار گوش و برخی دیگر لوزی شکل هستند. شرکت‌ های تولیدکننده ، آن‌ ها را در شکل‌ ها و طرح‌ های مختلفی تولید می‌ کنند. به‌ همین دلیل آچار یک قفل رینگ با قفل دیگر متفاوت است.

در این مرحله بهتر است با نحوه استفاده از این ابزار نیز آشنا شویم. برای بکارگیری آن باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا باید پیچ‌ های معمولی یا فابریک را باز کنید.

  • محل پیچ‌ ها و حفره‌ های قدیمی با فرچه و دستمال مناسب تمیز کنید تا گردوغبار داخل آن خارج شود.

  • محل پیچ‌ ها و حفره‌ ها را برای جلوگیری از زنگ‌ زدگی آن روغن‌کاری کنید.

  • در این مرحله پیچ مخصوص ضد سرقت را در داخل حفره قرار دهید و به آرامی شروع به‌ بستن آن‌ ها کنید.

  • از آچار مخصوص هر پیچ جهت سفت‌کردن آن‌ها استفاده کنید.

پس به‌ همین راحتی می‌ توانید پیچ‌ های جدید را جایگزین پیچ‌ های قدیمی بکنید و دغدغه خودتان را کمتر از قبل کنید. بعد از آنکه مراحل را تمام کردید، حتما آچار آن را در جاری مناسب نگهداری کنید تا گم نشود. متاسفانه بسیاری افراد این پیچ را سفت نمی‌ کنند و این یک تصور اشتباه است. اگر پیچ به‌صورت کامل سفت نشود، این فرصت را در اختیار سارقین قرار می‌ دهید که به‌ راحتی آن‌ ها را باز کنند. تجربه نشان داده است، بیشتر سرقت‌ ها حتی با وجود نصب قفل رینگ، بر اثر سهل‌ انگاری خود صاحب خودرو بوده است. برای خرید قفل باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • نوع قفل: 

  • برای خرید، باید با توجه به نوع خودرو و همچنین سلیقه خودتان بهترین جنس را انتخاب کنید.
  • جنس:

  • در زمان خرید، باید به جنس آن توجه داشته باشید. معمولا بهترین جنس برای این پیچ‌ ها آلیاژ کروم، فولاد و وانادیوم است. شما در زمان خرید باید بهترین جنس را انتخاب کنید تا چندین سال بتوانید از آن بهره بگیرید.
  • برند محصول:

  • این محصول در برندهای زیادی در بازار وجود دارد. شما در هنگام خرید باید به سراغ برندهای معروف و شناخته ‌شده بروید؛ چراکه این محصولات از قبل تست شده‌ اند و چندین سال و بدون هیچ مشکلی می‌ توانید از آن استفاده کنید.
  • مکانیسم آچار:

  • هرچقدر مکانیسم آچار پیچیده‌ تر باشد، امنیت بیشتری را برای رینگ چرخ‌ ها فراهم می‌ کند. البته توجه داشته باشید بعضی از سارقین آچار بعضی از برندهای معروف را همراه خود دارند.
  • اندازه سری قفل:

  • اگر اندازه سری قفل به اندازه پیچ فابریک باشد، احتمال بازشدن آن وجود دارد؛ چراکه به‌راحتی می‌توان یک آچار قفلی روی آن قفل کرد و آن را باز کرد. معمولا مدل‌هایی با سری تخت وجود دارند که بازکردن آن با آچار قفلی آسان نیست و شما در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشد.

عملکرد پیچ ضد سرقت چگونه است؟

اگر از افراد مختلف بپرسید که پیچ ضد سرقت رینگ چیست؟ معمولا تصور اشتباهی در مورد عملکرد آن دارند. آن‌ ها بر این باور هستند که این قطعه، چرخ خودرو را به‌طور کامل قفل می‌ کند و حتی مانع از حرکت خودرو می‌ شود. این تصور کاملا اشتباه است؛ چرا که این پیچ‌ ها محکم‌ کننده رینگ خودرو هستند و باعث اتصال رینگ به محور خودرو می‌ شوند. این نوع پیچ‌ ها دارای تور رفتگی خاصی هستند و با آچار های عادی نمی‌ توان آن‌ ها را باز کرد. به همراه هر بسته چهار عددی از پیچ‌ ها که ارائه می‌ شود، آچاری مخصوص برای آن وجود. یعنی این چهار پیچ فقط با این آچارها باز می‌ شوند.

این قفل ، بسیار زیبا و شکیل است. پس شما با خرید این نوع پیچ‎ها، علاوه‌ بر اینکه می‌ توانید امنیت رینگ خودروی خودتان را بیشتر کنید، به رینگ‌ ها جلوه بسیار زیبایی هم داده‌ اید. پس با وجود قفل مخصوص رینگ، می‌ توانید با خیال بسیار راحت خودرو را در هر جایی پارک کنید، بدون اینکه نگران دزدیده‌ شدن رینگ‌ ها باشید. مارک‌ های زیادی از این محصول وجود دارد. این مارک‌ ها شامل برندهای ایرانی و خارجی مانند ول‌لاک، الماس، مکس، ماهان، فابریک، ام‌تی‌سی و ... است.

البته ناگفته نماند نوع قفل دیگری وجود دارد که آن را با نام قفل گیره‌ای می‌ شناسند. در واقع این نوع، دارای ظاهری شبیه به گیره است و به‌طور کامل دور چرخ قرار می‌ گیرد. این مدل برای توقف‌ های طولانی بسیار عالی است؛ چراکه از سرقت خود اتومبیل هم جلوگیری می‌ کند. از آنجایی‌ که مدل گیره‌ ای باید بعد از هر بار استفاده به‌طور کامل باز و بسته شود، کاربرد کمتری دارد.

هر اتومبیلی دارای قفل مخصوص به خود است. شما می‌ توانید در بازار پیچ ضد سرقت برای انواع خودرو مانند پیچ ضد سرقت رنو تندر 90 ،پژو پارس، سمند سورن، رانا، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ و ... را پیدا کنید. در ادامه به چند مورد از مدل‌ های مخصوص برخی از خودروها پرداخته شده است:

  • پراید:

  • اگر تصور شما بر این است که رینگ خودروی پراید از سایر خودورها ارزان‌ تر است و کسی آن را نمی‌ دزدد، کاملا اشتباه فکر می‌ کنید. اتومبیل شما چه مدل پایین باشد و چه مدل بالا، باید از قفل روی آن استفاده کنید تا اگر سارق آن را دید، نتواند کاری انجام دهد.

  • سمند:

  • سمند، مدل‌ های مختلفی در بازار دارد که رینگ و لاستیک در همه آن‌ ها یکسان است. پس با توجه به آن، می‌ توان گفت که خودروی سمند یکی از مدل‌ های بسیار محبوب برای سرقت رینگ در سطح شهر است. حتی سارق در صورت دزدن پیچ مخصوص سمند نیز، می‌ تواند آن را به‌ راحتی بفروشد. پس اگر اتومبیل شما از این نوع است، حتما از قفل رینگ برای آن استفاده کنید.

  • پژو:

  • در خودرو پژو هم رینگ لاستیک تمام مدل‌ های آن باهم یکسان است؛ یعنی رینگ پژو ۴۰۵ را می‌ توان به‌ راحتی روی پژو ۲۰۶ و پارس نصب کرد. پس رینگ خودروهای خانواده پژو برای سارقین بسیار جذاب است. اگر می‌ خواهید رینگ خودروی شما از سرقت محفوظ بماند؛ حتما از قفل ضد سرقت روی آن استفاده کنید.

  • رنو:

  • یکی از دلایل سرقت رینگ خودروهای خانواده رنو، گران‌ بودن آن است. قطعا سرقت رینگ یک خودروی شاسی‌ بلند رنو سود بیشتری را برای سارق دارد؛ پس سارق خودش را برای سرقت آن به‌ خطر می‌ اندازد!

از این رو باید این نکته توجه داشته باشید که چه خودرو ارزان‌‌قیمت و چه خودروی گران‌ قیمت در برابر سرقت در امان نیستند و شما حتما از قفل رینگ ضدسرقت روی خودروی خودتان استفاده کنید.

اهمیت قفل رینگ چیست؟

امروزه سیستم ایمنی خودروها بسیار پیشرفته شده‌ است و امکان سرقت آن‌ ها را بسیار کمتر کرده است. به‌ دنبال اینکه سارقین در سرقت خودرو به مشکل برخورده‌ اند، تلاش می‌ کنند لوازم جانبی خودرو مانند رینگ، آینه جلو پنجره و ... را بدزدند. یکی از لوازم گران‌ قیمت و البته جذاب برای سارقین، رینگ‌ خودرو است.

در بازار، رینگ‌ هایی وجود دارد که قیمت آن‌ ها میلیونی است، به‌ همین دلیل باید به فکر امنیت بیشتر آن باشید. اگر شما با پیچ‌ هایی معمولی آن را روی چرخ خودرو سوار کنید، احتمال دزدیده‌ شدن آن بسیار بالا است. پس در این وضعیت، اهمیت پیچ ضد سرقت بیشتر از قبل می‌ شود.

اگر از این نوع پیچ روی رینگ خودروی خودتان استفاده کنید، احتمال دزدیده‌ شدن رینگ بسیار کمتر و حتی به‌ صفر می‌ رسد. استفاده از قفل رینگ در شرایطی مانند نامناسب‌ بودن محل زندگی، پارک‌کردن ضروری در محیط‌ های خطرناک یا پارک در شهر های دیگر، بسیار ضروری است. در واقع نصب این نوع قفل، آسودگی خاطر را برای مالک خودرو به‌ همراه دارد.

مزایای پیچ ضد سرقت چیست؟

به احتمال زیاد ممکن است بپرسید که مزایای پیچ ضد سرقت رینگ چیست؟ این ابزار خودرو مزایای بسیاری زیادی دارد؛ اما بسیاری از افراد از این مزیت‌ ها آگاه نیستند. اگر شما  مزایای آن را بشناسید، قطعا آن را روی چرخ خودروی خودتان نصب خواهید کرد. از جمله مزیت‌ های این ابزار می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش امنیت رینگ خودرو: 

  •  این محصول، دارای ساختار بسیار خاصی است و می‌تواند ضریب امنیت رینگ‌ها را افزایش دهد. این نوع پیچ‌ها دارای پیچیدگی بیشتری نسبت به پیچ‌های دیگر هستند و امکان بازکردن آن با آچارهای معمولی وجود ندارد.

  • نصب و باز کردن آسان:

  • نصب یا برداشتن این قطعه نسبت به سایر روش‌ های امنیتی خودرو بسیار ساده‌ تر است. هر شخصی می‌ تواند به‌ راحتی و بدون اینکه به جای خاصی مراجعه کند، قفل رینگ را نصب یا درصورت لزوم باز کند. برای این کار آچار مخصوصی وجود دارد که می‌ توانید به‌ راحتی پیچ را باز و بسته کنید. شاید دارا بودن آچار مخصوص یکی دیگر از مزایای پیچ ضد سرقت باشد؛ چراکه باز کردن آن را برای سارقین سخت می‌کند. با توجه به این نکات قفل رینگ، انتخاب اول بسیاری از افراد است.

  • اسپرت‌کردن رینگ‌ ها:

  • معمولا پیچ‌ هایی که ضد سرقت هستند، به روشی بسیار جذاب و زیبا تولید می‌ شوند. به‌ همین دلیل زمانی‌ که از آن‌ ها روی چرخ استفاده می‌ شود، باعث افزایش جذابیت و زیبایی رینگ می‌ شود. پس اگر شما جزو طرفداران رینگ اسپرت هستید، حتما این پیچ‌ ها را استفاده کنید.

  • قیمت مناسب:

  • یکی دیگر از مزایای این نوع قفل، قیمت مقرون‌ به‌ صرفه آن است. شما با هزینه بسیار کمی می‌ توانید از دزدیده‌ شدن رینگ جذاب و گران‌ قیمت خودتان جلوگیری کنید. پس با توجه به مزایای آن، ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

معایب قفل رینگ خودرو چیست؟

معایب پیچ ضد سرقت رینگ چیست؟ این ابزار در کنار مزیت‌ هایی که اشاره شد، معایبی هم دارد. هرچند معایب آن در مقایسه با مزایای آن بسیار کمتر است؛ اما نباید از آن‌ ها غافل شد؛ چراکه ممکن است روی انتخاب شما تاثیرگذار باشد. از جمله معایب آن می‌ توان به سه مورد زیر اشاره کرد:

  • هرز شدن آچارها:

  • اگر آچار پیچ شما کیفیت خوبی نداشته باشد، احتمالا بعد از گذشت مدتی، هرز می‌ شود و نمی‌ توانید از آن استفاده کنید؛ پس باید نسبت به خرید قفل رینگ جدید اقدام کنید.

  • آچار مخصوص برای هر پیچ:

  • هر مجموعه پیچی که خریداری می‌ کنید، دارای آچار مخصوص به‌ خود است ؛ یعنی هر چهار چرخ خودروی شما، آچار خودشان را دارند. اما نگهداری آن‌ ها را برای شما سخت خواهد کرد.

  • گم‌ شدن آچار:

  • از آنجایی‌ که هر چرخ دارای آچار مخصوص خودش است، اگر یکی از آچارها را گم کنید، بازکردن آن دردسر زیادی دارد؛ چراکه در صورت گم‌ شدن باید از چکش برای بازکردن آن اقدام کنید که این کار باعث ضربه به بدنه و لاستیک خودرو می‌ شود؛. پس تا حد ممکن در نگهداری آن‌ ها دقت کنید.  

جمع‌بندی

در این مطلب توضیح دادیم که پیچ ضد سرقت رینگ چیست؟ و گفتیم که این ابزار در واقع مهره‌ هایی هستند که روی چرخ خودرو نصب می شوند و یکی از مطمئن‌ ترین روش‌ ها برای جلوگیری از سرقت رینگ اتومبیل است که می توانید برای خرید قفل رینگ خودرو با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

این قفل ، جایگزین بسیار مناسبی برای پیچ‌ هایی معمولی و فابریک است. یکی از مزایای استفاده از آن، دارابودن آچار مخصوص برای بازکردن است. یعنی هر بسته چهار عددی از این پیچ‌ها ، یک آچار مخصوص دارد که فقط با آن‌ ها باز می‌ شود. البته داشتن آچار خاص برای هر پیچ، شاید شما را با دردسر هم رو به‌ رو کند؛ چراکه درصورت گم‌ شدن برای‌ تان دردساز خواهند بود. پس شما باید همیشه در نگهداری پیچ دقت کنید.

همچنین بخوانید
استفاده از روغن موتور مناسب یکی از نیازهای اساسی هر خودرو است. همچنین موتور خودرو به عنوان قلب تپنده ماشین شناخته می‌ شود و باید از آن بسیار مراقبت شود. انتخاب روغن مناسب برای موتور ماشین، عملکرد و طول عمر آن را افزایش می‌ دهد. برای جلوگیری از خسارات‌ های جبران ناپذیر، بهتر است از روغنی با کیفیت و مناسب برای خودرو استفاده کنیم. در سایت مستریدکی می‌ توانید بهترین محصول را خریداری کنید. در ادامه به ویژگی‌ هایی از روغن برای موتور خودرو می‌ پردازیم.
لنت ترمز یک قطعه مهم است که مطمئنا بیشتر شما با آن آشنایی دارید. لنت‌ ها جزوی از سیستم ترمز ماشین هستند که هنگام ترمز گرفتن درگیر می‌ شوند. یعنی زمانی که شما پای خود را روی پدال ترمز فشار می‌ دهید این قطعه و دیسک درگیر می‌ شوند.
وایر شمع یک قطعه مهم در خودرو محسوب می‌ شود که نقش پر اهمیتی در سیستم اشتعال بر عهده دارد. کاربرد اصلی آن انتقال جریان الکتریکی از شمع به قسمت اشتعال است. در واقع وایر شمع‌ ها، انرژی الکتریکی را که از شمع ایجاد شده به سر شمع منتقل می‌ کنند. در نتیجه آن را به عنوان پل انتقال جریان بین شمع و سرشمع می‌ شناسند‌.
مخزن روغن موتور خودرو همیشه باید دارای سطح مناسبی از روغن باشد. در صورتی که متوجه کم شدن سطح روغن در موتور شدید باید حتما این موضوع را پیگیری کنید. بهتر است در مرحله اول دلایل طبیعی و غیر طبیعی کاهش سطح روغن خودرو بررسی شود تا درصورت نیاز بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید. برای افزایش کارکرد موتور خود حتما باید از روغنی با کیفیت بالا استفاده کنید. در ادامه به دلایلی که باعث کم شدن سطح روغن در موتور خودرو می‌ شود می‌ پردازیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

واتساپ