خرید شمع 206

ایجاد قدرت در داخل خودروی 206 با تبدیل انرژی شیمیایی موجود در سوخت به انرژی مکانیکی انجام می‌شود و شمع 206 هم در ابتدای این فرآیند قرار دارد. فرایندی که در نهایت به حرکت پیستون‌ها و حرکت چرخ‌های خودرو می‌انجامد، با جرقه شمع در محفظه احتراق خودرو شروع می‌شود. بدیهی است که اگر این قطعه به خوبی کار نکند، اساساً ماشین روشن نخواهد شد.

این قطعه با وجود آنکه نسبت به سایر قطعات ارزان تر و کوچکتر است، نقش حیاتی در کارکرد خوب موتور پژو 206 دارد. بنابراین باید در خرید شمع 206 دقت کرد. برندهای مطرح در تولید شمع موتور شرکتهایی مانند چمپیون، ان جی کی، دنسو، بوش و ... هستند که برندهای بوش و ان جی کی در بازار ایران معمولاً بیشتر به فروش می‌روند.

جهت دریافت مشاوره تخصصی برای خرید محصولات مستر یدکی با شماره 02186054337 تماس بگیرید

خرید شمع موتور پژو 206 اصل

این برندها با در نظر گرفتن قدرت و نوع موتور برای خودروها و تیپ‌های مختلف آن، این قطعه را تولید می کنند که البته قیمت شمع  206 مورد نظرتان می تواندمتغیر باشد. درجه حرارت شمع یکی از فاکتورهای مهم در تولید این قطعه است. اگر این درجه حرارت خیلی بالا باشد، باعث رسوب جرقه زن شمع شده و اگر هم خیلی پایین باشد، باعث داغ شدن شمع و در نهایت آسیب به قطعات موتور خودرو می‌شود. در واقع اگر این قطعه به درستی کار نکند، سوخت شما به طور کامل و خوب نخواهد سوخت و در روشن شدن خودرو هم مشکلاتی به وجود خواهد آمد.


مشاهده انواع لنت ترمز تیبا در فروشگاه اینترنتی مستر یدکی


نمایندگی خرید شمع پژو 206

براى خريد شمع و قطعات لام برای انواع مدل هاى پژو ٢٠٦ مي توانيد با مراجعه به فروشگاه هاى مجاز ايساكو و همينطور فروشگاه هاى آنلاين قطعات مورد نياز را تهيه كنيد. اگر با مراجعه به اين فروشگاه ها به هر دليلى نتوانستيد موفق به خرید شمع 206 مورد نظرتان شويد، مراجعه به نمايندگى هاى ايران خودرو بهترين روشى است كه مي توانيد به لوازمى كه احتياج داريد، دسترسى پيدا كنيد.

ماشين هايى كه در نمايندگى هاى تعميرگاهى ايران خودرو در حال تعمير هستند در صورت عدم وجود قطعه اى در آن تعميرگاه و با درخواست مسئول نمايندگى از دفتر مركزى ايران خودرو، اين شركت موظف است كه تامين آن را از انبار توليد اتومبيل هاى ايران خودرو انجام دهد.

البته اينگونه موارد اغلب در مورد قطعات كم مصرف و قطعاتى كه معمولا در اثر تصادفات نياز به تعويض دارند اتفاق مي افتد. تقريبا نود درصد انواع بهترین نوع شمع خودرو ٢٠٦ در بازار قطعات يدكى تهران و شهرهاى بزرگ در دسترس است و به فروش مي رسد. با خريد از فروشگاه هاى آنلاين، علاوه بر صرفه جويى در وقت و انرژى ، مي توانید به دليل رقابتى بودن فروشگاه هاى اينترنتى از كيفيت و قيمت بهترى نيز بهره مند شويد.

قیمت شمع موتور پژو 206 در بازار

با توجه به اینکه برندهای متنوعی از شمع 206 در بازار موجود است، قیمت‌های متنوعی نیز برای آن ها وجود دارد. محدوده قیمت شمع 206 تقریباً بین 30 هزار تومان تا 150 هزار تومان است. به طور مثال برند بوش شمع پژو 206 تیپ 2 که ساخت آلمان است، با قیمت حدود 65 هزار تومان  و برند ان جی کی این محصول که ساخت ژاپن است، با قیمت حدود 90 هزار تومان از بازار قابل تهیه است.

همچنین قیمت شمع 206 تیپ 5 و 6 برای شرکت بوش که دارای پایه بلند است، در حدود 140 هزار تومان است. شمع پژو 206 صندوق دار هم با همین حدود قیمت در بازار یافت می‌شود. مثلاً مدل v (2)، v (8)، v (18) آن که پایه بلند است، در حدود 140 هزار تومان قیمت دارد و مدل v (20) آن در حدود 90 هزار تومان به فروش می‌رسد.

البته قیمت‌های پایین تری هم توسط برندهای دیگر ارائه می‌شود که به طور معمول، کیفیت پایین تری دارند. برای مثال شمع اکیوم 58LZK فرانسه در حدود 30 هزار تومان قابل خریداری است، ولی کیفیت و قیمت شمع ماشین بوش و ان جی کی را ندارد. همچنین شمع شامپیون RC10YC4 که ساخت آمریکاست، در همین حدود 30 هزار تومان در بازار ارائه می‌شود و برای بسیاری از خودروها از جمله پژو 206 قابل استفاده است.

بهترین شمع موتور پژو 206

برای خرید شمع 206 بهترین راه این است که برندهای معتبر را بشناسید و از آن‌ها خرید کنید. برای اینکه مناسب‌ترین شمع را برای موتور خودروی 206 خود تهیه کنید، در ابتدا باید با استفاده از دفترچه راهنمای خودروی خود، مشخصات فنی شمع مناسب خودرو را بیابید. پژو 206 در ایران با تیپ‌های مختلف یک، دو، سه، چهار، پنج و شش سابقه حضور داشته است و مدل‌های صندوقدار v (2) ، v (8)، v (18)، v (20) و ... هم در بازار یافته می‌شود. البته در حال حاضر فقط تیپ‌های 2، 5 و 6 توسط ایران خودرو عرضه می‌شود. هر تیپ از پژو 206 شمع موتور مخصوص به خود را دارد و باید هنگام خرید قطعات یدکی از فروشنده، شمع موتور مربوط به خودروی خود را بخواهید.

بهترین شمع پژو 206

مشخصات شمع پژو 206 خوب

شمع 206 تیپ 2 دارای پایه کوتاه بوده و آلیاژ جرقه زن آن از جنس نیکل است. فاصله دو الکترود آن 0.9 میلیمتر و طول و قطر رزوه آن یک میلیمتر است. همچنین مکانیزم آن مکانیزم گرم است. شمع 206 تیپ 3 هم دقیقاً با همین خصوصیات در بازار وجود دارد. برای تیپ پنج و شش این محصول هم تنها تفاوتی که وجود دارد این است که دارای پایه بلندی هستنند.

هنگام خرید لوازم یدکی پژو 206 ، توجه داشته باشید که شمع 206 صندوق دار v (2)، v (8)، v (18) هم پایه بلند است و جنس آلیاژ جرقه زن آن هم از جنس نیکل و فاصله دو الکترود آن 0.9 میلیمتر و طول رزوه و قطر آن یک میلیمیتر است و از مکانیزم شمع گرم استفاده می‌کند.

تنها تفاوتی که شمع 206 صندوقدار v (20) با بقیه مدل‌ها دارد، در کوتاه بودن پایه آن است. همین عامل هم باعث پایین بودن قیمت آن در مقایسه با بقیه مدل‌ها می شود. اگر خودروی شما از سوخت CNG استفاده می‌کند، باید مطمئن شوید که شمع موتوری که می‌خرید، برای سوخت CNG هم مناسب باشد. برخی از مدل‌های برند ان جی کی و بوش برای این نوع سوخت هم مناسب هستند؛ به طور مثال، شمع پژو 206 (تیپ 2) با مدل NGK 6962- BKR6E که ساخت کشور ژاپن است، برای خودروی پژویی که با سوخت CNG کار می‌کند، مناسب است.


مشاهده قیمت و خرید قطعات ایران خودرو از مستریدکی


عمر مفید شمع پژو 206

شمع موتور یک خودرو چیزی بین 20 تا 40 هزار کیلومتر عمر می‌کند و برای خودروی 206 هم کم و بیش این قاعده وجود دارد. هر چقدر احتراق خودروی شما مناسب‌تر باشد و ماده شمع شما از جنس بهتری باشد، این عدد افزایش پیدا می‌کند. زمانی که حس کردید که دود خارج شده از خودروی شما تغییر کرده و آلایندگی آن بیشتر شده، حتماً به شمع موتور خودرو سر بزنید. ممکن است که یکی از شمع‌های مربوط به سیلندرها دچار مشکل شده باشد.

اگر شمع موتور خودرو، کمی سیاه شده و یا ترک خورده باشد، احتمالاً زمان تعویض شمع شما فرا رسیده است. برای اینکه به این وضعیت نرسید، سعی کنید با دور موتور خودروی بالا رانندگی نکنید و شمع خود را از جنس مناسب تهیه کنید. بهتر است که پس از هر 20 هزار کیلومتر کارکرد خودرو،حتی بهترین شمع پژو 206 را بازدید کنید. با بازدید به موقع می‌توانید طول عمر شمع  پژو 203 را افزایش دهید. چون ممکن است که فاصله بین الکتروهای شمع بیشتر شده باشد و شما بتوانید قبل از اینکه کار از کار بگذرد، این فاصله را دوباره تنظیم کنید و به حالت استاندارد بازگردانید.

خوب است بدانید که تنظیم این فاصله، اصلاً کار سختی نیست و نیازی نیست که حتماً به تعمیرکار مراجعه کنید. شما می‌توانید برای بار اول انجام این کار را به تعمیر کار بسپارید، ولی در دفعات بعدی می‌توانید خودتان به راحتی این کار را انجام دهید. همچنین بهتر است بعد از هر 40 هزار کیلومتر کارکرد، شمع‌ها را تعویض کنید یا حداقل آنهایی که فرسوده‌تر هستند را تعویض کنید. با توجه به قیمت پایین شمع موتور خودرو در مقایسه با سایر قطعات موتور خودرو، این کار در دراز مدت به صرفه است. چون ممکن است در صورت عدم تعویض به موقع شمع ها، یکی از قطعات موتور خودرو دچار مشکل شود و هزینه‌ای برای شما ایجاد کند که با هزینه خرید شمع قابل مقایسه نیست.

واتساپ